G.P Napisano 24 Maj 2009 Napisano 24 Maj 2009 Firma DNA Research ogłosiła wydanie nowej wersji swojego, zgodnego ze specyfikacją RenderMana, renderera 3Delight przeznaczonego dla pakietu Softimage. Ulepszenia jakie wprowadza numerek 2.0 to: -Global Illumination oraz occlusion może być teraz liczone przy pomocy techniki "point-based" (zamiast użycia algorytmu śledzenia promieni), co zwiększa wydajność, w szczególności jeżeli stosowane są odkształcenia (displacement) -instancje i obsługa "Stand-ins" -renderowanie dużych ilości cząsteczek z rozmyciem w ruchu i głębią ostrości nie stanowi już więcej problemu -obsługa cieniowania umożliwiającego uzyskanie efektów kreskówkowych -możliwość stosowania map HDR jako źródeł światła (Image-Based Lighting) -obsługa większej ilości szaderów i materiałow takich jak Architectural i Skin -pełne wsparcie dla opcji zarządzania kolorami wprowadzonymi w najnowszych wersjach programu Softimage Renderer jest dostępny w dwóch wersjach: -Studio - pełnej z możliwością wykorzystania do czterech wątków, w cenie $1,450 -Artist - w cenie $495, zawierającej te same funkcje co studio, za wyjątkiem m.in. eksportowania scen do pliku RIB i brakiem obsługi szaderów firm trzecich. Więcej informacji w oficjalnym ogłoszeniu. 2
G.P Napisano 25 Maj 2009 Autor Napisano 25 Maj 2009 Ode mnie +rep za kulturę języka polskiego ;) Dzieki SYmek, ale nie przesadzaj ;) jakos za bardzo nie wiedzialem, jak trafnie przetlumaczyc banalne wydawalo by sie okreslenia, typu global illumination, occlusion (okluzja jakos mi nie pasuje), point-based, image-based lighting. Moze jakies pomysly? Bedzie na zas ;) A tak przy okazji, ze wspomne magazyn GFX (wg mnie najlepszy polski magazyn o grafice, zwlaszcza 3D, jaki ukazal sie kiedykolwiek), tam ladnie dbali o poprawnosc jezykowa. Nawet byly osobne artykuly poswiecone odmienianiu czy tez tlumaczeniu terminologii graficznej. A taki Magazyn 3D, mimo, ze tez fajny (choc nie tak jak GFX ;) juz byl za bardzo taki... "luzacki". Moze innym sie to podobalo, mnie jakos nie specjalnie. Wzielo mnie na wspomnienia; stare dobre czasy... eeech ;) 1
streaker Napisano 25 Maj 2009 Napisano 25 Maj 2009 (edytowane) Moze jakies pomysly? Bedzie na zas ;) A po co ? Przecież te wyrażenia tak mocno weszły w język okołograficzny, że nie widzę sensu ich tłumaczyć. Więc zostawny: -renderowanie dużych ilości cząsteczek z motion blurem i DOF'em nie stanowi już więcej problemu no dobra, nienajlepszy przykład, bo głębia ostrości i rozmycie ruchu to akurat wyrażenia łatwe do przetłumaczenia, ale -Global Illumination (GI) oraz Ambient Occlusion (AO) może być teraz liczone przy pomocy techniki "point-based" (zamiast raytracingu), co zwiększa wydajność, w szczególności przy stosowaniu displacement brzmi dobrze jak dla mnie :) Edytowane 26 Maj 2009 przez streaker
Tomek Kosiorek Napisano 25 Maj 2009 Napisano 25 Maj 2009 A tak przy okazji, ze wspomne magazyn GFX (wg mnie najlepszy polski magazyn o grafice, zwlaszcza 3D, jaki ukazal sie kiedykolwiek), tam ladnie dbali o poprawnosc jezykowa. Nawet byly osobne artykuly poswiecone odmienianiu czy tez tlumaczeniu terminologii graficznej. A taki Magazyn 3D, mimo, ze tez fajny (choc nie tak jak GFX ;) juz byl za bardzo taki... "luzacki". Moze innym sie to podobalo, mnie jakos nie specjalnie. Wzielo mnie na wspomnienia; stare dobre czasy... eeech ;) Nie tylko o język dbali, dbali o odbiorcę nie karmiąc go powszechną papką a starannie przygotowanymi, ciekawymi,specjalistycznymi artykułami, opisami produkcji, specyfikacjami. Szata graficzna do "momentu tuz przed końcem", papier itp tez były wysokich lotów. Mam prawie wszystkie numery:D T
SYmek Napisano 26 Maj 2009 Napisano 26 Maj 2009 Dzieki SYmek, ale nie przesadzaj ;) jakos za bardzo nie wiedzialem, jak trafnie przetlumaczyc banalne wydawalo by sie okreslenia, typu global illumination, occlusion (okluzja jakos mi nie pasuje), point-based, image-based lighting. Moze jakies pomysly? Bedzie na zas ;) A tak przy okazji, ze wspomne magazyn GFX (wg mnie najlepszy polski magazyn o grafice, zwlaszcza 3D, jaki ukazal sie kiedykolwiek), tam ladnie dbali o poprawnosc jezykowa. Nawet byly osobne artykuly poswiecone odmienianiu czy tez tlumaczeniu terminologii graficznej. A taki Magazyn 3D, mimo, ze tez fajny (choc nie tak jak GFX ;) juz byl za bardzo taki... "luzacki". Moze innym sie to podobalo, mnie jakos nie specjalnie. Wzielo mnie na wspomnienia; stare dobre czasy... eeech ;) Za newsa Ci nie dałem, bo spóźniłeś się dwa tygodnie ;)... pozdr., skk. PS: GFX nie znałem, ale ten drugi zdaje się pod ustawę o ochronie języka podpadał, tak knocili.
G.P Napisano 27 Maj 2009 Autor Napisano 27 Maj 2009 Za newsa Ci nie dałem, bo spóźniłeś się dwa tygodnie ;)... Nie dwa tygodnie, tylko 4 dni (przynajmniej wg daty na ogloszeniu ;), a i tak przez zupelny przypadek trafilem na te informacje ;) Zreszta kogo to obchodzi, jak nikt (prawie) w Polsce nie uzywa RenderMana ;)
G.P Napisano 27 Maj 2009 Autor Napisano 27 Maj 2009 A po co ? Przecież te wyrażenia tak mocno weszły w język okołograficzny, że nie widzę sensu ich tłumaczyć. Troche masz racje, przetlumaczenie niektorych pojec faktycznie jest ciezkie i moze wprowadzic wiecej zamieszania niz pomoc. Sam zreszta gdybym mial pracowac w polskojezycznej wersji jakiegos programu graficznego to bym chyba zwariowal (nie, napewno bym zwariowal ;) Z drugiej strony mamy ustawe o ochronie jezyka ojczystego i jak slysze, ze ktos zajmuje sie compositingiem, editingiem albo modelingiem to mam dosc.
komar666 Napisano 29 Maj 2009 Napisano 29 Maj 2009 moze w PL nikt nie uzywa,ale w cywilizowanych krajach,jak najbardziej tak :P
komar666 Napisano 29 Maj 2009 Napisano 29 Maj 2009 G.P badz blogoslowaniony !!!!! kur***a mnie strzela jak czytam "wiecej sculptingu do modelingu,bo bedzie problem w kompositingu" ... idioci pisac nie umiom, no,ale przeciez to jest coool,taki slang zenada
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się