Napisano 23 Marzec 200421 l Jest jakis Master który odpowie mi na nastepujuce pytanie/nia? Prawdopodobnie (tak przypuszczam) chodzi o Pivot pointa i uklady wspolrzednych obiektow. Mianowicie jest pewnie jakas zaleznosc tworzenia obiektow w oknach : top, left , right, front, aby po nadaniu modyfikatorow wszystko wygladalo w miare tak jakbysmy chcieli. Wyjasnie o co biega na przykladzie: -tworze jedno ogniwo do „gasienicy czolgu” , kopiuje ja nastepnie poleceniem Array x60 i wszystko lacze atachem, powstaje gasienica wzdluz jednej osi -plaska -nastepnie tworze linie ktora posluzy jako sciezka w modufikatorze Path Deform -nakladam na obiekt „gasienica” powyzszy modyfikator i tu zaczynaja sie krzaki Gizmo modyfikatora zostaje obrocone w roznych kierunkach??? Wzgl osi x,y,z Trzeba się bawic opcja Rotation z menu Modyfikatora a nastepnie komenda Rotate w oknach dla calosci obiektu Podobnie jest z shape’ami i modyfiaktorem Loft, troche trzeba pokombinowac- gdzie będzie srodek obrotu itd. To by było na tyle , O CO TU CHODZI Ktos WIE jak poprawnie tworzyc obiekty aby rezultaty były przewidywalne, aby szybko robic i się nie narobic Pozdrawiam Wytrwaly uzytkownik maxa
Napisano 23 Marzec 200421 l To jest dosyc dziwnie zrobione, kiedy tworze obiekt np cylinder a nastepnie spline w inny wievporcie i nastepnie zamieniam pivot point spline zgodnie z orientacja cylindra to i tak po nadaniu pathdefrom cylinder wygina sie nie zgodnie z orientacja spline`a. Dobrym sposobem na to jest stworzenie obydwu obiektow w tym samym wievporcie, wtedy niezaleznie od pivot point po nadaniu pathdeform orientacja bedzie dobra.
Napisano 5 Kwiecień 200421 l mozesz stworzyc obiekt pomocniczy, we wlasciwym wiewporcie i do niego dolaczyc to co samo nie chce dobrze dzialac. potem edit spline i wywalasz ten obiekt pomocniczy, ale jego pivot dalej zostaje w obiekcie glownym i powinien juz dzialac ok.