_Orion_ Napisano 1 Czerwiec 2009 Napisano 1 Czerwiec 2009 Witam, mam takie pytanie jak na jednej ścianie ustawić "wgłębienia" o różnej długości? Jedne o dł. 0,5 cm a drugie 8 cm (czyli znaczna różnica). Próbowałem displacementem ale nie wiem jak stworzyć mapkę, żeby była taka duża różnica wgłębień. Renderuję w VRay 1.5 (3Ds max 2008).
Miłosz3ds Napisano 1 Czerwiec 2009 Napisano 1 Czerwiec 2009 Możesz tak edytować mapę displacement (np. w photoshopie) żeby uzyskać taki efekt, czyli po prostu rozjaśniasz maksymalnie te miejsca, które chcesz żeby były wyżej, a te które chcesz obniżyć - ściemniasz, i git.
_Orion_ Napisano 1 Czerwiec 2009 Autor Napisano 1 Czerwiec 2009 Możesz tak edytować mapę displacement (np. w photoshopie) żeby uzyskać taki efekt, czyli po prostu rozjaśniasz maksymalnie te miejsca, które chcesz żeby były wyżej, a te które chcesz obniżyć - ściemniasz, i git. Nie daje to porządanego efektu, przy takiej różnicy wgłębień.
Miłosz3ds Napisano 1 Czerwiec 2009 Napisano 1 Czerwiec 2009 Ale te miejsca "wyższe" i "niższe" mają być precyzyjnie określone, czy mogą być rozmieszczane losowo, byle by było widać różnicę między wysokością?
_Orion_ Napisano 1 Czerwiec 2009 Autor Napisano 1 Czerwiec 2009 Ale te miejsca "wyższe" i "niższe" mają być precyzyjnie określone, czy mogą być rozmieszczane losowo, byle by było widać różnicę między wysokością? precyzyjnie: te mniejsze to ma być spoina cegieł a większe pęknięcia w ścianie.
Miłosz3ds Napisano 1 Czerwiec 2009 Napisano 1 Czerwiec 2009 To nic innego nie przychodzi mi do głowy, tylko to smarowanie samemu w 2D, bo tak to by można było się pobawić w łączenie dwóch osobnych map i miksowanie tego itp, tak to nie mam pojęcia jak inaczej. Pozdrawiam
Temporal Napisano 1 Czerwiec 2009 Napisano 1 Czerwiec 2009 Chyba najwieksza kontrole nad dispem sie ma wtedy gdy sie go wypala z prawdziwej geometri czyli np wysculptowac w jakims zbrushu mudboxie itp sczeliny rowki itp i z tego wybekowac disp mape.
mkeruj Napisano 1 Czerwiec 2009 Napisano 1 Czerwiec 2009 Ja bym spróbował wykorzystać bump do spoin a displace (lub vraydisp) do pęknięć
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się