Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

mam takie pytanie jak na jednej ścianie ustawić "wgłębienia" o różnej długości? Jedne o dł. 0,5 cm a drugie 8 cm (czyli znaczna różnica). Próbowałem displacementem ale nie wiem jak stworzyć mapkę, żeby była taka duża różnica wgłębień. Renderuję w VRay 1.5 (3Ds max 2008).

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Możesz tak edytować mapę displacement (np. w photoshopie) żeby uzyskać taki efekt, czyli po prostu rozjaśniasz maksymalnie te miejsca, które chcesz żeby były wyżej, a te które chcesz obniżyć - ściemniasz, i git.

Napisano
Możesz tak edytować mapę displacement (np. w photoshopie) żeby uzyskać taki efekt, czyli po prostu rozjaśniasz maksymalnie te miejsca, które chcesz żeby były wyżej, a te które chcesz obniżyć - ściemniasz, i git.

Nie daje to porządanego efektu, przy takiej różnicy wgłębień.

Napisano
Ale te miejsca "wyższe" i "niższe" mają być precyzyjnie określone, czy mogą być rozmieszczane losowo, byle by było widać różnicę między wysokością?

precyzyjnie: te mniejsze to ma być spoina cegieł a większe pęknięcia w ścianie.

Napisano

To nic innego nie przychodzi mi do głowy, tylko to smarowanie samemu w 2D, bo tak to by można było się pobawić w łączenie dwóch osobnych map i miksowanie tego itp, tak to nie mam pojęcia jak inaczej.

Pozdrawiam

Napisano

Chyba najwieksza kontrole nad dispem sie ma wtedy gdy sie go wypala z prawdziwej geometri czyli np wysculptowac w jakims zbrushu mudboxie itp sczeliny rowki itp i z tego wybekowac disp mape.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności