Napisano 1 Czerwiec 200915 l Witam, mam takie pytanie jak na jednej ścianie ustawić "wgłębienia" o różnej długości? Jedne o dł. 0,5 cm a drugie 8 cm (czyli znaczna różnica). Próbowałem displacementem ale nie wiem jak stworzyć mapkę, żeby była taka duża różnica wgłębień. Renderuję w VRay 1.5 (3Ds max 2008).
Napisano 1 Czerwiec 200915 l Możesz tak edytować mapę displacement (np. w photoshopie) żeby uzyskać taki efekt, czyli po prostu rozjaśniasz maksymalnie te miejsca, które chcesz żeby były wyżej, a te które chcesz obniżyć - ściemniasz, i git.
Napisano 1 Czerwiec 200915 l Autor Możesz tak edytować mapę displacement (np. w photoshopie) żeby uzyskać taki efekt, czyli po prostu rozjaśniasz maksymalnie te miejsca, które chcesz żeby były wyżej, a te które chcesz obniżyć - ściemniasz, i git. Nie daje to porządanego efektu, przy takiej różnicy wgłębień.
Napisano 1 Czerwiec 200915 l Ale te miejsca "wyższe" i "niższe" mają być precyzyjnie określone, czy mogą być rozmieszczane losowo, byle by było widać różnicę między wysokością?
Napisano 1 Czerwiec 200915 l Autor Ale te miejsca "wyższe" i "niższe" mają być precyzyjnie określone, czy mogą być rozmieszczane losowo, byle by było widać różnicę między wysokością? precyzyjnie: te mniejsze to ma być spoina cegieł a większe pęknięcia w ścianie.
Napisano 1 Czerwiec 200915 l To nic innego nie przychodzi mi do głowy, tylko to smarowanie samemu w 2D, bo tak to by można było się pobawić w łączenie dwóch osobnych map i miksowanie tego itp, tak to nie mam pojęcia jak inaczej. Pozdrawiam
Napisano 1 Czerwiec 200915 l Chyba najwieksza kontrole nad dispem sie ma wtedy gdy sie go wypala z prawdziwej geometri czyli np wysculptowac w jakims zbrushu mudboxie itp sczeliny rowki itp i z tego wybekowac disp mape.
Napisano 1 Czerwiec 200915 l Ja bym spróbował wykorzystać bump do spoin a displace (lub vraydisp) do pęknięć
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto