Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam,

mam takie pytanie jak na jednej ścianie ustawić "wgłębienia" o różnej długości? Jedne o dł. 0,5 cm a drugie 8 cm (czyli znaczna różnica). Próbowałem displacementem ale nie wiem jak stworzyć mapkę, żeby była taka duża różnica wgłębień. Renderuję w VRay 1.5 (3Ds max 2008).

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 925
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Możesz tak edytować mapę displacement (np. w photoshopie) żeby uzyskać taki efekt, czyli po prostu rozjaśniasz maksymalnie te miejsca, które chcesz żeby były wyżej, a te które chcesz obniżyć - ściemniasz, i git.

Napisano
  • Autor
Możesz tak edytować mapę displacement (np. w photoshopie) żeby uzyskać taki efekt, czyli po prostu rozjaśniasz maksymalnie te miejsca, które chcesz żeby były wyżej, a te które chcesz obniżyć - ściemniasz, i git.

Nie daje to porządanego efektu, przy takiej różnicy wgłębień.

Napisano

Ale te miejsca "wyższe" i "niższe" mają być precyzyjnie określone, czy mogą być rozmieszczane losowo, byle by było widać różnicę między wysokością?

Napisano
  • Autor
Ale te miejsca "wyższe" i "niższe" mają być precyzyjnie określone, czy mogą być rozmieszczane losowo, byle by było widać różnicę między wysokością?

precyzyjnie: te mniejsze to ma być spoina cegieł a większe pęknięcia w ścianie.

Napisano

To nic innego nie przychodzi mi do głowy, tylko to smarowanie samemu w 2D, bo tak to by można było się pobawić w łączenie dwóch osobnych map i miksowanie tego itp, tak to nie mam pojęcia jak inaczej.

Pozdrawiam

Napisano

Chyba najwieksza kontrole nad dispem sie ma wtedy gdy sie go wypala z prawdziwej geometri czyli np wysculptowac w jakims zbrushu mudboxie itp sczeliny rowki itp i z tego wybekowac disp mape.

Napisano

Ja bym spróbował wykorzystać bump do spoin a displace (lub vraydisp) do pęknięć

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.