Skocz do zawartości

VRay zapisywanie obliczeń Light Cache i Irradiance Map (vrlmap, vrmap)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

 

chciałbym się dowiedzieć kiedy dokładnie powinno się zmieniać plik z obliczeniami dla tych Indirect'ów żeby później nie było śmieci.

 

Czy trzeba zmieniać na nowe gdy zmieni się:

1. położenie kamery?

2. ustawienia antialiasingu?

3. pozycję obiektu?

4. kolor oświetlenia oraz intensywność?

5. rozdzielczość obrazka?

6. teksturę na obiekcie?

 

Pozdrawiam i dzięki za pomoc.

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano
5. nie

 

jakim to cudem? Przecież wtedy każdy by sobie renderował obrazek np. 50x50 pikseli zapisał mapkę i później 1600x1280 albo więcej.

Napisano

"Nie" w rozsądnych granicach. Robiąc tak jak opisałeś zapisane mapy Irr/LC będą miały po prostu bardzo małą rozdzielczość, ale oświetlenie będzie poprawne.

Skomentować natomiast mozna jeszcze punkt pierwszy - przy niewielkiej zmianie położenia kamery nie będzie problemu, sample liczą się zawsze trochę dalej niż granica widzialnego obszaru, więc jeśli tylko nie uchwycisz jakiegoś fragmentu sceny, dla którego światło nie było przeliczone to będzie ok. Jeśli jednak chcesz mocno przesunąć kamerę to są do tego odpowiedni tryb Irr - Multiframe Incremental chyba (przeczytaj opis tej metody).

  • Like 1
Napisano

bez przesady z tym 50x50. Ale jesli wyrenderujesz sobie Irr mapke z dobrym samplowaniem to mozesz spokojnie podwoic rozdzialke i uzyc tej samej mapy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności