Skocz do zawartości

jajcek

Members
  • Liczba zawartości

    68
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Złotoryja, Polska

jajcek's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Cześć, mam dosyć nietypowe pytanie (chyba, nawet nie wiedziałem co wpisywać w wyszukiwarkę). Mam znajomą (około 50 lat), która posiada wykształcenie plastyczne, ale większość swoich lat poświęciła jako projektantka obuwia. Jednak niestety obecnie w firmie nie dzieje się najlepiej, dlatego czy jest jakakolwiek szansa aby odnalazła się taka osoba w świecie grafików? Rozumiem, że trzeba bardziej doprecyzować co dokładnie chce się tworzyć czy low poly, czy rysunki czy wizualizacje itd. Ale w takim razie zapytam: czy jest jakakolwiek dziedzina w grafice, w której taka osoba mogłaby się odnaleźć? Czy może lepiej dać sobie spokój? Dziękuję za jakiekolwiek sugestie. Pozdrawiam.
  2. Witam, bawię się teraz wspomnianą w tytule zabawką w maxie 2010, jednak problem jest taki: 1. Mam zwykłego plane'a i dziele go na dwie części oraz obie części teksturuje różnymi teksturami. 2. Używam Render To Texture i w Output ustawiam DiffuseMap do tga. 3. Gdy wyrenderuję sobie tą mapkę, na obiekt nakłada mi się modyfikator Automatic Flatten UVs. i teraz następuje problem: gdy wczytam sobie tą nowo powstałą mapkę do Material Editor, to po nałożeniu jej na ten sam plane tak jakby nie działało mapowanie na plane'ie. Żeby to rozwiązać muszę zapisać uvw mapkę w tym Automatic Flatten UVs, usunąć Automatic Flatten UVs, dodać modyfikator Unwrap UVW i tam załadować tego wcześniej zapisanego uvw. Czemu tak się dzieje? To jakiś bug czy czegoś nie zaznaczam w Render To Texture czy gdzieś indziej? Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź.
  3. jajcek

    [VRay] Ostre krawędzie

    zadziałało! chwała Ci za to :)
  4. Cześć, odkąd pamiętam zawsze miałem problem z antialiasowaniem obiektów w miejscach, w które mocno wali słońce. Np. tu: http://img11.imageshack.us/img11/5572/maxms.jpg biurko, krzesło itd. jest ok, ale okna, rury chromowane, zasłony i lampka wyglądają jakby w ogóle nie było antaliasingu. Jak się z tym uporać? Render ten jest wykonany w VRay pod 3ds max 2011, z image samplerem DMC (min 1, max 32), antialiasing filter - area na 1.5. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
  5. jajcek

    Ukrycie obiektu przed kamerą.

    tak, właśnie chodziło mi o coś takiego jak visible to camera dzięki!
  6. Cześć, ostatnio przy tworzeniu wnętrza naszło mnie pewne pytanko. Czy jest możliwe, aby ukryć jakiś obiekt przed kamerą (nie chodzi mi tylko o kamerę w sensie fizycznym, tylko też to z czego widzi się perspective w viewporcie), jednak żeby na ten obiekt oddziaływało światło cienie itd? Takie pytanie naszło mnie gdy chciałem puścić sobie rendera z góry aby objąć calutkie wnętrze, jednak nie mogę po prostu usunąć sufitu, bo używam np. VRaySun i wtedy wszystko przeżera światło. Pozdrawiam i dzięki z góry ;)
  7. Cześć, mam Win7 32 bit i 2GB RAM (dwie kości po 1GB), zamierzam przesiąść się na Win7 64bit i zamienić pamięć na dwie kości po 2GB RAM. Czy będzie z tego jakiś zysk? Bo jak wiadomo 64bit więcej wymaga pamięci niż 32bit, więc bez sensu jak kupie 4GB RAM i to co chciałem uzyskać pójdzie na obsługę 64bit systemu... Pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc. JT
  8. Cześć, za jakiś czas muszę przygotować prezentację o technikach wykorzystywanych do stworzenia efektów w filmach. Czy mógłbym Was prosić o wypisanie nazw technik (angielskie, polskie - obojetne) jakie znacie, jak np. stop motion, slitscan photography, motion capture itp.? Albo macie pod ręką linka do takowej strony, jeśli nie to po prostu sobie poszukam po nazwie. Pozdrawiam i dzięki z góry. JT
  9. Cześć, nigdy nie używałem tej funkcji Render To Texture, dlatego nie wiem czy to coś dobrze mi działa (a to wynika z tego, że działa nie tak jak ja tego oczekiwałem :P). Otóż zrobiłem sobie na szybko zwykłego boxa i pociąłem jego siatke slicem, żeby można było w różne "dziury" dać różne tekstury. No i zrenderowałem do tekstury (CompleteMap, Diffuse Color). Jednak gdy wczytuję tą mapkę do materials editor i przypisuje ją do tego boxa, to już ta tekstura nie leży tak jak wcześniej gdy była podzielona na kilka innych (zwykłe tekstury). Czy jest to możliwe, żeby było jak przedtem bez ponownego ustawiania tych tekstur? Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
  10. jajcek

    max 32bit i 64bit

    w takim razie, teraz z czystej ciekawości zapytam, czym się szczególnym różni 64-bitowy max od 32-bitowego?
  11. Witam serdecznie, obecnie jestem na studiach i tu mam maxa 64-bitowego na laptopie, jednak w domu na PC 32-bitowego. Moje pytanie to, czy jak zacznę coś tworzyć na 64-bitowym maxie i go zapisze, to będę mógł go dalej dziargać na 32-bitowym? Bo nie wiem czy jest sens zaczynac skoro później nie będę mógł puścić renderowania na PC (z oczywistych względów - moc procesora). Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.
  12. okej już znalazłem w Create jest opcja Connect, świetna opcja :)
  13. Cześć, moje pytanie dotyczy tego obrazka: http://img38.imageshack.us/img38/5073/spawanie.jpg czy jest w 3ds maxie 2009 jakaś opcja/sposób która potrafiłaby ładnie (bo teraz to widać brzydko, że po prostu "wtyknięty" jeden obiekt w drugi) i automatycznie połączyć elementy obiektu (coś podobnego do mechanizmu sklejania w modyfikatorze "Symmetry") czy trzeba się męczyć i ręcznie łączyć te vertexy itp.? Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
  14. miałem identyczny problem z VRay'em i okazało się, że przyczyną tego było rozjaśnienie tekstury za pomocą "Enable Color Map"
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności