qbaqbaMAX3D Napisano 11 Czerwiec 2009 Napisano 11 Czerwiec 2009 Witam Postanowilem zrobic dzis maly test jakosci i czasow renderingu pomiedzy 9,5 a 9,6 na tej samej scenie i ustawieniach. Wczoraj przypadkiem wertując problem zwiazany z fprime przeskakiwalem pomiedzy tymi dwiema wersjami i dopatrzylem sie roznic w czasie - ktory wypada na korzysc 9,6 i jakosci... i tu z 9,6 jest gorzej... Wieczorem zalacze pliki + opisze problemy ktore napotkalem :((( Pozdrawiam Qba
qbaqbaMAX3D Napisano 11 Czerwiec 2009 Autor Napisano 11 Czerwiec 2009 Witam ponizej sa dwa pliki, renderujac w 9,6 mam wrazenie ze render upraszcza jakies? algorytmy i dzieki temu jest odrobine szybszy mimo tych samych ustawień. Widac to na rozmyciu odbic, ktore nawiasem mowiac w/g mnie nie sa za bardzo... Scena ta zostala przygotowana w 9,6, podczas renderingu w 9,5 moge wykonac JEDYNIE! pojedynczy render!!!!! gdyz po ponownym wcisnieciu f9 cala scena sie wywala. DZIWNE! Moze ktos wie skąd ten błąd lub spokal sie z takim dziwactwem? Przy pracy na plikach starszych czyli 9,5 lub pozniejszych tych problemow nie ma. [ATTACH]63983[/ATTACH] [ATTACH]63982[/ATTACH] Pozdrawiam Qba
Elgatoloco Napisano 12 Czerwiec 2009 Napisano 12 Czerwiec 2009 Jeżeli jesteś pewien że nie ma tam podwójnej krawędzi i to też nie normals , to może być kwestia sampli, fakt wygląda dziwnie i jeszcze się z czymś takim nie spotkałem, ja miałem, w zasadzie mam taki motyw: Tyle że u mnie to na bank problem z samplami dla reflection i faktem że są one interpolowane. Możesz pokazać shadertree- bo nie wiem co tam masz za nody? albo przesłać mi to żółtą kulkę:D? skaazie[at]gmail.com??
qbaqbaMAX3D Napisano 12 Czerwiec 2009 Autor Napisano 12 Czerwiec 2009 (edytowane) Cześć, Faktycznie to jakis babol nieuzasadniony. WK... mnie, ze trzeba wracac z takimi pierdolami do ps i tam znów zabawa w retusz :( Kulka jest bez nod pracując przy niej w 9,6 użyłem rozwiązań których brak w 9,5 wiec dla testu je usunąłem by nie było różnic. Przesle Ci cala scene gdyz shadery maja tam miniamalny wplyw wazniejsza jest str odbic i sch. oswietlenia. Tyle, ze dopiero w poniedzialek jak dojade do domu, chyba ze wczesniej dostane sie do ftp'a. Pozdrwiam Qba Edytowane 12 Czerwiec 2009 przez qbaqbaMAX3D
qbaqbaMAX3D Napisano 16 Czerwiec 2009 Autor Napisano 16 Czerwiec 2009 Witam z malym opoznieniem przesylam problematyczna scene. W 9,6 renderuje sie bez problemow, natomiast w 9,5 mozna wykonac pojedynczy render lecz juz przy drugim caly LW leci... i jeszcze te roznice w rozmyciu lub inaczej interpretacji refleksji. [ATTACH]64111[/ATTACH] Pozdrawiam Qba
Elgatoloco Napisano 17 Czerwiec 2009 Napisano 17 Czerwiec 2009 Luz, jak dotrę dziś do domu to się pobawię twoimi kulkami....
altarian Napisano 17 Czerwiec 2009 Napisano 17 Czerwiec 2009 Quba a czy dobrze zauwarzyłem że ten 9.6 jest 64 bit a 9.5 32? Bo u mnie na viscie 64 lw 9.6 czasem jak babola walnie to mam wielką ochotę walnąć między oczy Roth'owi i jego ekipie. Sprawdź na takich samych srodowiskach, moze tu jest problem.
qbaqbaMAX3D Napisano 17 Czerwiec 2009 Autor Napisano 17 Czerwiec 2009 Czesc Problem sie rozwiązał przerzucając obiekty i światła do nowej sceny przez "Load Items From Scene" w 95 32. W sedno problemu już nie wnikam generalnie trzeba się liczyc z problemami tworząc jakikolwiek dokument w oprogramowaniu nowszym, a pożniej edytujac w starszej jego wersji. Nic, zabawa… praca w 3D jest dość wyyyymagąjaca profesja :) Trzeba sie uzbric i nie poddawać prąc do przodu :) oczywiscie liczac sie z dodatkowymi atrakcjami :) Moze to wlasnie ten UROK, ciaglej nauki i poznawania :) Troszke to przypomina magnetowid z lat 80... W max'sie klna na max'a w mayce na mayke, a na cinemę nie patrze jakas koslawa ;P Więc tyram dalej J Pozdrawiam Qba
Elgatoloco Napisano 17 Czerwiec 2009 Napisano 17 Czerwiec 2009 A ja zrobiłem te testy, i piszę co następuję, scena działa bez zarzutu w obu wersjach 9.6 x86 i x64 oto obrazek, z ciekawostek to powiem tylko że czas renderingu w 32 bitach wyniósł około 45 sekund, natomiast w 64 bitach 35 sek! i do tego jest różnica w renderze(mała ale jest) Do tego daje screena z 64 jak renderowała, nic nie widać że są jakieś problemy... clicky Pozdrawiam "Używać lightwave'a to jak dłubać oszczepem w zebach, niby można ...i jaka frajda"
qbaqbaMAX3D Napisano 18 Czerwiec 2009 Autor Napisano 18 Czerwiec 2009 ...i jaka frajda :) doooobry txt :) Problem byl miedzy 9,5, a 9,6. Tak jak wczesniej pisalem przerzuciłem obiekty do nowej sceny i jest oki. Ucze sie na 9,5 gdyz 9,6 mam versje trial no i tam fprim nie ruszy. Dzieki za pomoc :) Pozdrawiam Qba
Elgatoloco Napisano 18 Czerwiec 2009 Napisano 18 Czerwiec 2009 Nie będe drążył czemu ,ale 9.6 jest darmowym update'm więc radził bym jego używać, bo naprawdę poprawili dużo błędów[kilka nowych doszło ale co tam:)] Jakiś poważny powód czemu pozostajesz przy 9.5, jakaś poważna produkcja? wiem, że większośc ludzio woli 9.3 od 9.5 bo bardziej stabilne. W każdym razie już niedługo będzie update do Lw i fprime. A tak wogóle to zaciekawiła mnie ta scena, to z jakiego większego projektu, czy zabawa, bo strasznie tam nacudowane?:D
qbaqbaMAX3D Napisano 18 Czerwiec 2009 Autor Napisano 18 Czerwiec 2009 Zyje z 2D, a z 3D mam jedynie przyjemność podczas domowego szkolenia, przygotowalem sobie scene tak w/g mnie wzorcowa od ktorej zaczynam jakakolwiek zabawe. Scena ta ulega modyfikacja gdy dowiaduje sie o czyms nowym, a na kulce testuje swe odkrycia :) Ta scena zwiazana jest z tematem reflection... W sprawie wersji 9,6 pozwole sobie napisac prywatnie... oki Pozdrawiam Qba
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się