Napisano 11 Czerwiec 200915 l Witam Postanowilem zrobic dzis maly test jakosci i czasow renderingu pomiedzy 9,5 a 9,6 na tej samej scenie i ustawieniach. Wczoraj przypadkiem wertując problem zwiazany z fprime przeskakiwalem pomiedzy tymi dwiema wersjami i dopatrzylem sie roznic w czasie - ktory wypada na korzysc 9,6 i jakosci... i tu z 9,6 jest gorzej... Wieczorem zalacze pliki + opisze problemy ktore napotkalem :((( Pozdrawiam Qba
Napisano 11 Czerwiec 200915 l Autor Witam ponizej sa dwa pliki, renderujac w 9,6 mam wrazenie ze render upraszcza jakies? algorytmy i dzieki temu jest odrobine szybszy mimo tych samych ustawień. Widac to na rozmyciu odbic, ktore nawiasem mowiac w/g mnie nie sa za bardzo... Scena ta zostala przygotowana w 9,6, podczas renderingu w 9,5 moge wykonac JEDYNIE! pojedynczy render!!!!! gdyz po ponownym wcisnieciu f9 cala scena sie wywala. DZIWNE! Moze ktos wie skąd ten błąd lub spokal sie z takim dziwactwem? Przy pracy na plikach starszych czyli 9,5 lub pozniejszych tych problemow nie ma. [ATTACH]63983[/ATTACH] [ATTACH]63982[/ATTACH] Pozdrawiam Qba
Napisano 12 Czerwiec 200915 l Jeżeli jesteś pewien że nie ma tam podwójnej krawędzi i to też nie normals , to może być kwestia sampli, fakt wygląda dziwnie i jeszcze się z czymś takim nie spotkałem, ja miałem, w zasadzie mam taki motyw: Tyle że u mnie to na bank problem z samplami dla reflection i faktem że są one interpolowane. Możesz pokazać shadertree- bo nie wiem co tam masz za nody? albo przesłać mi to żółtą kulkę:D? skaazie[at]gmail.com??
Napisano 12 Czerwiec 200915 l Autor Cześć, Faktycznie to jakis babol nieuzasadniony. WK... mnie, ze trzeba wracac z takimi pierdolami do ps i tam znów zabawa w retusz :( Kulka jest bez nod pracując przy niej w 9,6 użyłem rozwiązań których brak w 9,5 wiec dla testu je usunąłem by nie było różnic. Przesle Ci cala scene gdyz shadery maja tam miniamalny wplyw wazniejsza jest str odbic i sch. oswietlenia. Tyle, ze dopiero w poniedzialek jak dojade do domu, chyba ze wczesniej dostane sie do ftp'a. Pozdrwiam Qba Edytowane 12 Czerwiec 200915 l przez qbaqbaMAX3D
Napisano 16 Czerwiec 200915 l Autor Witam z malym opoznieniem przesylam problematyczna scene. W 9,6 renderuje sie bez problemow, natomiast w 9,5 mozna wykonac pojedynczy render lecz juz przy drugim caly LW leci... i jeszcze te roznice w rozmyciu lub inaczej interpretacji refleksji. [ATTACH]64111[/ATTACH] Pozdrawiam Qba
Napisano 17 Czerwiec 200915 l Quba a czy dobrze zauwarzyłem że ten 9.6 jest 64 bit a 9.5 32? Bo u mnie na viscie 64 lw 9.6 czasem jak babola walnie to mam wielką ochotę walnąć między oczy Roth'owi i jego ekipie. Sprawdź na takich samych srodowiskach, moze tu jest problem.
Napisano 17 Czerwiec 200915 l Autor Czesc Problem sie rozwiązał przerzucając obiekty i światła do nowej sceny przez "Load Items From Scene" w 95 32. W sedno problemu już nie wnikam generalnie trzeba się liczyc z problemami tworząc jakikolwiek dokument w oprogramowaniu nowszym, a pożniej edytujac w starszej jego wersji. Nic, zabawa… praca w 3D jest dość wyyyymagąjaca profesja :) Trzeba sie uzbric i nie poddawać prąc do przodu :) oczywiscie liczac sie z dodatkowymi atrakcjami :) Moze to wlasnie ten UROK, ciaglej nauki i poznawania :) Troszke to przypomina magnetowid z lat 80... W max'sie klna na max'a w mayce na mayke, a na cinemę nie patrze jakas koslawa ;P Więc tyram dalej J Pozdrawiam Qba
Napisano 17 Czerwiec 200915 l A ja zrobiłem te testy, i piszę co następuję, scena działa bez zarzutu w obu wersjach 9.6 x86 i x64 oto obrazek, z ciekawostek to powiem tylko że czas renderingu w 32 bitach wyniósł około 45 sekund, natomiast w 64 bitach 35 sek! i do tego jest różnica w renderze(mała ale jest) Do tego daje screena z 64 jak renderowała, nic nie widać że są jakieś problemy... clicky Pozdrawiam "Używać lightwave'a to jak dłubać oszczepem w zebach, niby można ...i jaka frajda"
Napisano 18 Czerwiec 200915 l Autor ...i jaka frajda :) doooobry txt :) Problem byl miedzy 9,5, a 9,6. Tak jak wczesniej pisalem przerzuciłem obiekty do nowej sceny i jest oki. Ucze sie na 9,5 gdyz 9,6 mam versje trial no i tam fprim nie ruszy. Dzieki za pomoc :) Pozdrawiam Qba
Napisano 18 Czerwiec 200915 l Nie będe drążył czemu ,ale 9.6 jest darmowym update'm więc radził bym jego używać, bo naprawdę poprawili dużo błędów[kilka nowych doszło ale co tam:)] Jakiś poważny powód czemu pozostajesz przy 9.5, jakaś poważna produkcja? wiem, że większośc ludzio woli 9.3 od 9.5 bo bardziej stabilne. W każdym razie już niedługo będzie update do Lw i fprime. A tak wogóle to zaciekawiła mnie ta scena, to z jakiego większego projektu, czy zabawa, bo strasznie tam nacudowane?:D
Napisano 18 Czerwiec 200915 l Autor Zyje z 2D, a z 3D mam jedynie przyjemność podczas domowego szkolenia, przygotowalem sobie scene tak w/g mnie wzorcowa od ktorej zaczynam jakakolwiek zabawe. Scena ta ulega modyfikacja gdy dowiaduje sie o czyms nowym, a na kulce testuje swe odkrycia :) Ta scena zwiazana jest z tematem reflection... W sprawie wersji 9,6 pozwole sobie napisac prywatnie... oki Pozdrawiam Qba
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto