Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

Postanowilem zrobic dzis maly test jakosci i czasow renderingu pomiedzy 9,5 a 9,6 na tej samej scenie i ustawieniach.

 

Wczoraj przypadkiem wertując problem zwiazany z fprime przeskakiwalem pomiedzy tymi dwiema wersjami i dopatrzylem sie roznic w czasie - ktory wypada na korzysc 9,6 i jakosci... i tu z 9,6 jest gorzej...

 

Wieczorem zalacze pliki + opisze problemy ktore napotkalem :(((

Pozdrawiam

Qba

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 2,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Witam

ponizej sa dwa pliki, renderujac w 9,6 mam wrazenie ze render upraszcza jakies? algorytmy i dzieki temu jest odrobine szybszy mimo tych samych ustawień.

Widac to na rozmyciu odbic, ktore nawiasem mowiac w/g mnie nie sa za bardzo...

 

Scena ta zostala przygotowana w 9,6, podczas renderingu w 9,5

moge wykonac JEDYNIE! pojedynczy render!!!!!

gdyz po ponownym wcisnieciu f9 cala scena sie wywala. DZIWNE!

Moze ktos wie skąd ten błąd lub spokal sie z takim dziwactwem?

 

Przy pracy na plikach starszych czyli 9,5 lub pozniejszych tych problemow nie ma.

 

[ATTACH]63983[/ATTACH]

 

[ATTACH]63982[/ATTACH]

 

Pozdrawiam

Qba

Napisano

Jeżeli jesteś pewien że nie ma tam podwójnej krawędzi i to też nie normals , to może być kwestia sampli, fakt wygląda dziwnie i jeszcze się z czymś takim nie spotkałem, ja miałem, w zasadzie mam taki motyw:

 

butlal.jpg

 

Tyle że u mnie to na bank problem z samplami dla reflection i faktem że są one interpolowane.

 

Możesz pokazać shadertree- bo nie wiem co tam masz za nody? albo przesłać mi to żółtą kulkę:D? skaazie[at]gmail.com??

Napisano
  • Autor

Cześć,

Faktycznie to jakis babol nieuzasadniony.

 

WK... mnie, ze trzeba wracac z takimi pierdolami do ps i tam znów zabawa w retusz :(

 

 

Kulka jest bez nod pracując przy niej w 9,6 użyłem rozwiązań których brak w 9,5 wiec dla testu je usunąłem by nie było różnic.

Przesle Ci cala scene gdyz shadery maja tam miniamalny wplyw wazniejsza jest str odbic i sch. oswietlenia.

Tyle, ze dopiero w poniedzialek jak dojade do domu, chyba ze wczesniej dostane sie do ftp'a.

 

Pozdrwiam

Qba

Edytowane przez qbaqbaMAX3D

Napisano
  • Autor

Witam

z malym opoznieniem przesylam problematyczna scene.

W 9,6 renderuje sie bez problemow, natomiast w 9,5 mozna wykonac pojedynczy render lecz juz przy drugim caly LW leci...

i jeszcze te roznice w rozmyciu lub inaczej interpretacji refleksji.

 

[ATTACH]64111[/ATTACH]

 

Pozdrawiam

Qba

Napisano

Quba a czy dobrze zauwarzyłem że ten 9.6 jest 64 bit a 9.5 32?

Bo u mnie na viscie 64 lw 9.6 czasem jak babola walnie to mam wielką ochotę walnąć między oczy Roth'owi i jego ekipie. Sprawdź na takich samych srodowiskach, moze tu jest problem.

Napisano
  • Autor

Czesc

Problem sie rozwiązał przerzucając obiekty i światła do nowej sceny przez "Load Items From Scene" w 95 32. W sedno problemu już nie wnikam generalnie trzeba się liczyc z problemami tworząc jakikolwiek dokument w oprogramowaniu nowszym, a pożniej edytujac w starszej jego wersji.

 

Nic, zabawa… praca w 3D jest dość wyyyymagąjaca profesja :)

Trzeba sie uzbric i nie poddawać prąc do przodu :) oczywiscie liczac sie z dodatkowymi atrakcjami :)

Moze to wlasnie ten UROK, ciaglej nauki i poznawania :)

 

Troszke to przypomina magnetowid z lat 80...

 

W max'sie klna na max'a w mayce na mayke, a na cinemę nie patrze jakas koslawa ;P

Więc tyram dalej J

Pozdrawiam

Qba

Napisano

A ja zrobiłem te testy, i piszę co następuję, scena działa bez zarzutu w obu wersjach 9.6 x86 i x64 oto obrazek, z ciekawostek to powiem tylko że czas renderingu w 32 bitach wyniósł około 45 sekund, natomiast w 64 bitach 35 sek! i do tego jest różnica w renderze(mała ale jest) Do tego daje screena z 64 jak renderowała, nic nie widać że są jakieś problemy...

 

testing.jpg

 

clicky

 

Pozdrawiam

 

"Używać lightwave'a to jak dłubać oszczepem w zebach, niby można ...i jaka frajda"

Napisano
  • Autor

...i jaka frajda :) doooobry txt :)

Problem byl miedzy 9,5, a 9,6. Tak jak wczesniej pisalem przerzuciłem obiekty do nowej sceny i jest oki.

Ucze sie na 9,5 gdyz 9,6 mam versje trial no i tam fprim nie ruszy.

 

Dzieki za pomoc :)

Pozdrawiam

Qba

Napisano

Nie będe drążył czemu ,ale 9.6 jest darmowym update'm więc radził bym jego używać, bo naprawdę poprawili dużo błędów[kilka nowych doszło ale co tam:)]

Jakiś poważny powód czemu pozostajesz przy 9.5, jakaś poważna produkcja? wiem, że większośc ludzio woli 9.3 od 9.5 bo bardziej stabilne. W każdym razie już niedługo będzie update do Lw i fprime.

 

A tak wogóle to zaciekawiła mnie ta scena, to z jakiego większego projektu, czy zabawa, bo strasznie tam nacudowane?:D

Napisano
  • Autor

Zyje z 2D, a z 3D mam jedynie przyjemność podczas domowego szkolenia, przygotowalem sobie scene tak w/g mnie wzorcowa od ktorej zaczynam jakakolwiek zabawe. Scena ta ulega modyfikacja gdy dowiaduje sie o czyms nowym, a na kulce testuje swe odkrycia :) Ta scena zwiazana jest z tematem reflection...

 

W sprawie wersji 9,6 pozwole sobie napisac prywatnie... oki

 

Pozdrawiam

Qba

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności