Skocz do zawartości

Rendering animacji w V-Ray


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Zamierzam wyrenderować krótką animację poglądową z użyciem V-Ray (dopiero zaczynam zabawę z tym plug-inem). Po próbnych renderach wiem, że rendering zajmie jakieś 20-30 godzin.

 

W jaki sposób najefektywniej obniżyć (oczywiście nie spodziewam się cudów poniżej 5 godzin :P ) czas renderingu, nie tracąc przy tym jakości (w scenie jest bardzo dużo elementów metalowych, nie ma luster i takich rzeczy, są dwa światła - jedno VRayLight i jedno Omni)?

 

I jeszcze jedno pytanie. Gdzieś obiło mi się o uszy coś takiego:

Yafek za każdym razem przelicza mapę fotonów, co w rezultacie daje inne rozmieszczenie próbek(tych plam) dla każdej klatki, v-ray na przykład potrafi zapisać kilka mapek dla sceny, a potem je wykorzystywać do renderowania, co w rezultacie znacznie przyśpiesza czas renderowania i usuwa efekt pływających cieni.

Żeby przyspieszyć tak renderowanie i nie otrzymać wspomnianych niepożądanych efektów 'pływających cieni' muszę zaznaczyć jakąś dodatkową opcję, czy V-Ray robi to domyślnie?

 

p.s.

jakby co, to musi być V-Ray, nie standardowy render skanujący, choć wiem że do animacji chyba odradza się używania bardziej skomplikowanych renderów, ze względu na czas

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano
Witam.

Zamierzam wyrenderować krótką animację poglądową z użyciem V-Ray (dopiero zaczynam zabawę z tym plug-inem). Po próbnych renderach wiem, że rendering zajmie jakieś 20-30 godzin.

 

troche malo danych, ile klatek, jaka rozdzielczosc, GI? jaki tryb, IRR, PHOTONS, BRUTE FORCE?

 

W jaki sposób najefektywniej obniżyć (oczywiście nie spodziewam się cudów poniżej 5 godzin :P ) czas renderingu, nie tracąc przy tym jakości (w scenie jest bardzo dużo elementów metalowych, nie ma luster i takich rzeczy, są dwa światła - jedno VRayLight i jedno Omni)?

 

najefektywniej kombinacja LIGHTMAPY i IRR, lightmapa liczy sie raz dla calej

sekwencji, IRR licza sie przyrostowo z klatki na klatke - o ile wlaczysz

incremental

 

 

I jeszcze jedno pytanie. Gdzieś obiło mi się o uszy coś takiego:

Żeby przyspieszyć tak renderowanie i nie otrzymać wspomnianych niepożądanych efektów 'pływających cieni' muszę zaznaczyć jakąś dodatkową opcję, czy V-Ray robi to domyślnie?

 

jesli animacja jest statyczna, czyli rusza sie tylko kamera, wlacz tryb

FLYBY

 

jesli jakies przedmioty czy swiatla sie ruszaja... FRAME INCREMENTAL

 

p.s.

jakby co, to musi być V-Ray, nie standardowy render skanujący, choć wiem że do animacji chyba odradza się używania bardziej skomplikowanych renderów, ze względu na czas

 

wlasnie ze wzgledu na czas warto jest uzywac VRAYa czy Mentala, zauwaz

ze licza sporo szybciej sceny w ktorych cokolwiek sie odbija (reflection) albo masz

kilka swiatel area o GI nie mowiac....

Napisano

Po pierwsze dzięki za garść wskazówek.

W animacji rusza się zarówno kamera (krąży wokół sceny, dość szybko), jak i elementy niektórych obiektów.

 

Co do ustawień:

-rozdzielczość: 800x600 (zwiększenie to 1024 znacznie wszystko spowolni?)

-na zakładce V-Ray:: Indirect ilumination (GI) mam odznaczone On, czyli GI wyłączone

-resztę ustawień daję jako screen:

001kzr.jpg

 

002ddf.jpg

Napisano

skoro nie uzywasz GI to nie bedzie plywajacych cieni :D

 

moze pojawic sie co najwyzej kaszka jak uzyjesz area light, ale to sobie posterujesz subdivision w ustawieniach tego swiatla/swiatel

 

 

jesli masz duzo refleksow albo przezroczystych powierzchni mozesz pokombinowac z

global switches -> Materials

i zrobic max depth na poziomie 2,3 - to silnie zalezy co tam masz wtej scenie

 

w akceleratorze masz maksymalna glebokosc drzewa na 60, to sporo, a powstale KDTree jest

skomplikowane, mozesz sprobowac obnizyc do 20-30, zaleznie od sceny musisz sobie wyprobowac

wspolczynnik kosztu trawersu po drzewie KD do ilosci obiektow ich rozmieszczenia,

zrob testy na jednej klatce dla ustawien 10, 20,30,60 i zostaw wartosc ktora dala najkrotszy czas

 

skoro masz wylaczone GI, to nie masz i fotonow... wiec nie ma za bardzo co

optymalizowac, wprowadziles mnie w blad ... pewnie w Yafrayu uzywales, tutaj nie uzywasz,

to nie ma co optymalizowac, cienie beda sie liczyc w kazdej klatce.

Napisano

Ok.

A jeszcze jedna sprawa - zużycie procka przy renderze na wszystkich rdzeniach mam 100%, natomiast pamięci ledwo pod 3GB na 8 dostępnych.

Jest możliwość zrobić jakiś użytek z wolnych 5GB (więcej obciążyć RAM, mniej procka), czy raczej nie koniecznie?

Napisano

RAM nie zna się na matematyce, więc nie zastąpisz nim procka. Scena nie będzie używać więcej niż potrzeba. Polecam jeszcze zmienić filtr na Adaptive QMC - daje lepsze rezultaty niż Subdivision. Swoją drogą - gdybyś pokazał jedną klatkę i opisał co na niej jest - materiały (jakie subdivs mają) to łatwiej byłoby udzielić konkretnej rady.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności