sly Napisano 22 Czerwiec 2009 Napisano 22 Czerwiec 2009 Heeelp. Jestem przekonany ze ktoś z was wie jak wykonać materiał Hologramu. (myślę o drobnym Bumpie i tęczowej mapie Enviroment w slocie Reflection. Jest inny sposób?) Dzięki. Pozdrawiam.
tweety Napisano 22 Czerwiec 2009 Napisano 22 Czerwiec 2009 bump plus reflection wystarczy. zwykły standard material da radę. wszystko też zależy w jakiej skali. jak do mego zbliżeń to raczej nie da rady, trzeba będzie wyrenderować jakiś pass reflection z mapką takich gradiencików.
sly Napisano 22 Czerwiec 2009 Autor Napisano 22 Czerwiec 2009 Przyglądam się temu hologramowi, który mam.. jest to złota powierzchnia, która odbija tęczę tylko pod pewnym kątem. Koloty zmieniają się też po przechyleniu. przy ciągłym ruchu kamery, myślę o Animowanej mapie Gradient Ramp. Zbliżenia będą dość drastyczne, makroFoto. Jakby ktoś miał pomysły to czekam. Dzięki. Pozdrawiam.
Gość Gosc Napisano 22 Czerwiec 2009 Napisano 22 Czerwiec 2009 zamiast bump mozesz tez uzyc Normal Map, duzo latwiej bedzie ci to kontrolowac ze wzgledu na koordynaty sferyczne, wstaw do slotu Bump -> Normal Map a tam dopiero mape wypuklosci, gradient z refleksami skonstruuj tak zeby w czesci zakresu byl kolor czarny, a reszta jako tecza, wtedy masz pelna kontrole pod jakim katem zacznie sie ona pojawiac.... gradient mozesz obrocic w przestrzeni UVW, albo po prostu offsetami UV
sly Napisano 27 Czerwiec 2009 Autor Napisano 27 Czerwiec 2009 (edytowane) W końcu wpadłem na efekt hologramu, chociaż i tak go nie wykożystałem, byłem trochę ograniczony, bo slot Bump był zajęty a Reflection musiał pokazywać konkretną mapę studia. Zamiast dzielić Reflection na dwie mapy w trybie Falloff w końcu wstawiłem tylko mapę Studia podkolorowaną w miejscach jasnych - tych które miały się odbijać w chropowatościach (w PS > adjust layer > Gradient Map > kolory jakie potrzeba). Na tym etapie otrzymujemy mapę z kolorowymi refleksami, niestety kolor nie zmieniał się w miarę przesuwania kamery (zmiana kąta). Nigdy nie używałem NormalMap, i nie miałem czasu na eksplorację tego tematu. Postanowiłem zanimować te kolory - kamera była w ciągłym ruchu. Pomyślałem jak to zrobić bez klatek kluczowych. W slocie Enviroment > mamy Bitmapę studia z tęczowymi ("jasnymi" regionami) odbiciami, > w zakładce "Output" możemy modyfikować RGB więc aktywujemy tą opcję (Enable Color Map > RGB). Zaznaczamy Punkty po prawej stronie w Graphie, można też dodać punkty pośrednie, aby animacja koloru nie "afektowała" "Middletonów". Znajdujemy Te Pointy w Curve Editorze (Medit Materials > "nazwa mapy" > maps > enviroment > output > RGB Color Map) - narazie nie możemy nic z nimi zrobić (mamy tylko 3x Curve). Włączamy AutoKey, przechodzimy do innej klatki i przesówamy punkty w Material Editorze, tworzą się klucze. W Curve Editorze możemy teraz zobaczyć Pointy. Klucze nie będą brane pod uwagę teraz jako ze zmienimy Controler. Klikając prawymPrzyciskiemMyszy na Poincie wybieramy "Assign Controler" i wybieramy "Noise Point" - możemy edytować Frequency itp. Powodzenia. Pozdrawiam. Edytowane 5 Lipiec 2009 przez sly
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się