Napisano 22 Czerwiec 200915 l Heeelp. Jestem przekonany ze ktoś z was wie jak wykonać materiał Hologramu. (myślę o drobnym Bumpie i tęczowej mapie Enviroment w slocie Reflection. Jest inny sposób?) Dzięki. Pozdrawiam.
Napisano 22 Czerwiec 200915 l bump plus reflection wystarczy. zwykły standard material da radę. wszystko też zależy w jakiej skali. jak do mego zbliżeń to raczej nie da rady, trzeba będzie wyrenderować jakiś pass reflection z mapką takich gradiencików.
Napisano 22 Czerwiec 200915 l Autor Przyglądam się temu hologramowi, który mam.. jest to złota powierzchnia, która odbija tęczę tylko pod pewnym kątem. Koloty zmieniają się też po przechyleniu. przy ciągłym ruchu kamery, myślę o Animowanej mapie Gradient Ramp. Zbliżenia będą dość drastyczne, makroFoto. Jakby ktoś miał pomysły to czekam. Dzięki. Pozdrawiam.
Napisano 22 Czerwiec 200915 l zamiast bump mozesz tez uzyc Normal Map, duzo latwiej bedzie ci to kontrolowac ze wzgledu na koordynaty sferyczne, wstaw do slotu Bump -> Normal Map a tam dopiero mape wypuklosci, gradient z refleksami skonstruuj tak zeby w czesci zakresu byl kolor czarny, a reszta jako tecza, wtedy masz pelna kontrole pod jakim katem zacznie sie ona pojawiac.... gradient mozesz obrocic w przestrzeni UVW, albo po prostu offsetami UV
Napisano 27 Czerwiec 200915 l Autor W końcu wpadłem na efekt hologramu, chociaż i tak go nie wykożystałem, byłem trochę ograniczony, bo slot Bump był zajęty a Reflection musiał pokazywać konkretną mapę studia. Zamiast dzielić Reflection na dwie mapy w trybie Falloff w końcu wstawiłem tylko mapę Studia podkolorowaną w miejscach jasnych - tych które miały się odbijać w chropowatościach (w PS > adjust layer > Gradient Map > kolory jakie potrzeba). Na tym etapie otrzymujemy mapę z kolorowymi refleksami, niestety kolor nie zmieniał się w miarę przesuwania kamery (zmiana kąta). Nigdy nie używałem NormalMap, i nie miałem czasu na eksplorację tego tematu. Postanowiłem zanimować te kolory - kamera była w ciągłym ruchu. Pomyślałem jak to zrobić bez klatek kluczowych. W slocie Enviroment > mamy Bitmapę studia z tęczowymi ("jasnymi" regionami) odbiciami, > w zakładce "Output" możemy modyfikować RGB więc aktywujemy tą opcję (Enable Color Map > RGB). Zaznaczamy Punkty po prawej stronie w Graphie, można też dodać punkty pośrednie, aby animacja koloru nie "afektowała" "Middletonów". Znajdujemy Te Pointy w Curve Editorze (Medit Materials > "nazwa mapy" > maps > enviroment > output > RGB Color Map) - narazie nie możemy nic z nimi zrobić (mamy tylko 3x Curve). Włączamy AutoKey, przechodzimy do innej klatki i przesówamy punkty w Material Editorze, tworzą się klucze. W Curve Editorze możemy teraz zobaczyć Pointy. Klucze nie będą brane pod uwagę teraz jako ze zmienimy Controler. Klikając prawymPrzyciskiemMyszy na Poincie wybieramy "Assign Controler" i wybieramy "Noise Point" - możemy edytować Frequency itp. Powodzenia. Pozdrawiam. Edytowane 5 Lipiec 200915 l przez sly
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto