Skocz do zawartości

[Potrzebny] - Materiał Hologramu - Stickera.


sly

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Przyglądam się temu hologramowi, który mam.. jest to złota powierzchnia, która odbija tęczę tylko pod pewnym kątem. Koloty zmieniają się też po przechyleniu. przy ciągłym ruchu kamery, myślę o Animowanej mapie Gradient Ramp. Zbliżenia będą dość drastyczne, makroFoto.

 

Jakby ktoś miał pomysły to czekam.

 

 

Dzięki. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiast bump mozesz tez uzyc Normal Map, duzo latwiej bedzie ci to kontrolowac ze wzgledu na koordynaty sferyczne, wstaw do slotu Bump -> Normal Map a tam dopiero mape wypuklosci,

gradient z refleksami skonstruuj tak zeby w czesci zakresu byl kolor czarny, a reszta jako tecza, wtedy masz pelna kontrole pod jakim katem zacznie sie ona pojawiac.... gradient mozesz obrocic w przestrzeni UVW, albo po prostu offsetami UV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu wpadłem na efekt hologramu, chociaż i tak go nie wykożystałem, byłem trochę ograniczony, bo slot Bump był zajęty a Reflection musiał pokazywać konkretną mapę studia. Zamiast dzielić Reflection na dwie mapy w trybie Falloff w końcu wstawiłem tylko mapę Studia podkolorowaną w miejscach jasnych - tych które miały się odbijać w chropowatościach (w PS > adjust layer > Gradient Map > kolory jakie potrzeba). Na tym etapie otrzymujemy mapę z kolorowymi refleksami, niestety kolor nie zmieniał się w miarę przesuwania kamery (zmiana kąta). Nigdy nie używałem NormalMap, i nie miałem czasu na eksplorację tego tematu.

Postanowiłem zanimować te kolory - kamera była w ciągłym ruchu. Pomyślałem jak to zrobić bez klatek kluczowych.

 

W slocie Enviroment > mamy Bitmapę studia z tęczowymi ("jasnymi" regionami) odbiciami, > w zakładce "Output" możemy modyfikować RGB więc aktywujemy tą opcję (Enable Color Map > RGB). Zaznaczamy Punkty po prawej stronie w Graphie, można też dodać punkty pośrednie, aby animacja koloru nie "afektowała" "Middletonów". Znajdujemy Te Pointy w Curve Editorze (Medit Materials > "nazwa mapy" > maps > enviroment > output > RGB Color Map) - narazie nie możemy nic z nimi zrobić (mamy tylko 3x Curve). Włączamy AutoKey, przechodzimy do innej klatki i przesówamy punkty w Material Editorze, tworzą się klucze. W Curve Editorze możemy teraz zobaczyć Pointy. Klucze nie będą brane pod uwagę teraz jako ze zmienimy Controler. Klikając prawymPrzyciskiemMyszy na Poincie wybieramy "Assign Controler" i wybieramy "Noise Point" - możemy edytować Frequency itp.

 

Powodzenia.

Pozdrawiam.

Edytowane przez sly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności