Skocz do zawartości

Model gór na podstawie mapy poziomicowej


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Macie jakiś pomysł jak wymodelować góry na podstawie mapy poziomicowej?

 

Przyszło mi na myśl zapełnianie kolorem przestrzeni pomiędzy poziomicami (coraz mocniejszym odcieniem) i później displacementem wyextrudować.

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Jeśli będziesz w stanie dopasować gradienty - to się da. Ale max (bo zakladam ze w Maksie chcesz to robić) ma swoje narzędzie do robienia terenu - mozna sobie w nim objechać poziomice linią, ustawić na odpowiedniej wysokości te linie i połączyć płaszczyzną - trzeba oczywiście później poprawić wszsytkie niedociągnięca itp, ale metdoa działa ( Compound Object -> Terrain )

  • Like 1
Napisano

Aha jeszcze jedno, można otworzyć wektory w maxie? Mam mapę w AI zajmującą 50 MB więc obrysowanie tego splajnem w tym stuleciu nie wchodzi w grę...

Napisano (edytowane)
Line in file exceeds 255 characters
Improper file format
Takie błędy dostaję, nawet jak próbuję otworzyć tylko mały wycinek mapy.

 

EDIT:

 

dobra walić .ai, zrobiłem z tego dwg i przerobiło mi na spliny bez krzyku.

 

Dzięki za zainteresowanie.

Edytowane przez Ramsez
Napisano

W jaki sposób zoptymalizować spliny powstałe po imporcie krzywych przez dwg? Zmieniając optimization nie uzyskuję redukcji punktów, może jest na to sposób na etapie exportu?




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności