deadmaster Napisano 23 Czerwiec 2009 Napisano 23 Czerwiec 2009 (edytowane) Witam Serdecznie chcę zrobić animację z satelitą ziemią słońcem i innymi planetami itp (co mi przyjdzie do głowy) ale nie mogę pracować ponieważ mam ogromny problem z którym nie potrafię sobie poradzić. (jestem począkujący i nie bawiłem się jeszcze Lens Effect) Mój problem jest następujący: stworzyłem sphere jako kulę ziemską, nałożyłem texturę dałem światło (światło jest z pluginu ozone) i wszystko było by ładnie pięknie ale światło przechodzi przez moją "kulę ziemską" a chciałbym zrobić tak żeby to "światło się wyłaniało zza tej "kuli ziemskiej" Byłbym bardzo wdzięczny za każdą pomoc. pracuję oczywiście w 3ds max'ie. poniżej zamieszczam screeny z max'a, render z tym właśnie przebijającym światłem i fotkę z efektem jaki chcę uzyskać: mój pechowy render z przebijającym światłem: a tutaj efekt jaki chciałbym uzyskać: z gór dziękuję za każdą pomoc PS.Jeśli mógłby ktoś powiedzieć jakiego materiału użyć do satelity, a dokładnie na te "skrzydła?" że tak się wyrażę, ja użyłem lustra (z mentalray'a) ale prawie ich wtedy nie widać tylko to co się odbije. PS2.Z góry przepraszam jeśli w złym miejscu napisałem mojego posta. edit: Udało mi się uzyskać podobny efekt przy użyciu daylight, ale jeśli ktoś by wiedział czy da się to samo zrobić przy użyciu świateł z pluginu ozone (Ozone 4 Open Beta) to byłbym wdzięczny. pozdrawiam Edytowane 24 Czerwiec 2009 przez deadmaster
Gość Gosc Napisano 24 Czerwiec 2009 Napisano 24 Czerwiec 2009 ok widze ze nie ruszysz z tematem bez pomocy o ile pamietam integracja z Ozone w temacie effects troche kuleje, dodaj sobie zwykle swiatlo, wylacz w nim cienie, ustam mu kolor i multiplier na czarny/0, i to swiatlo ustaw w poblizu tego z Ozone, rowniez to swiatlo (nowe i tylko to jedno) podlacz do Lens Effect teraz powinno zadzialac material do satelity to zwykly material odbijajacy (reflectance) z tym ze wypadaloby dac troche minimalnie koloru niebieskiego czy turkusowego w kanale diffuse, jezeli to jedyne swiatlo to pewnie nie doswietli ci tych platow, wiec musisz podkrecic w materiale light emission ja bym wogole wstawil material STANDARD, wstawil kolor do diffuse, podkrecil selfillumination do 10%, a w slot reflection wstawil raytrace, powinno tak samo zadzialac a dzieki temu nie masz walki z fizycznym materialem Mentala, ktory pilnuje energii odbitej w zaleznosci od stopnia polyskliwosci powierzchni i obniza w twoim wypadku wplyw skladowej dyfuzyjnej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się