Jump to content

przebijające światło


deadmaster

Recommended Posts

Witam Serdecznie

 

chcę zrobić animację z satelitą ziemią słońcem i innymi planetami itp (co mi przyjdzie do głowy)

 

ale nie mogę pracować ponieważ mam ogromny problem z którym nie potrafię sobie poradzić.

 

(jestem począkujący i nie bawiłem się jeszcze Lens Effect)

 

Mój problem jest następujący:

 

stworzyłem sphere jako kulę ziemską, nałożyłem texturę dałem światło (światło jest z pluginu ozone)

 

i wszystko było by ładnie pięknie ale światło przechodzi przez moją "kulę ziemską" a chciałbym zrobić tak żeby to "światło się wyłaniało zza tej "kuli ziemskiej"

Byłbym bardzo wdzięczny za każdą pomoc.

 

pracuję oczywiście w 3ds max'ie.

 

poniżej zamieszczam screeny z max'a, render z tym właśnie przebijającym światłem i fotkę z efektem jaki chcę uzyskać:

 

3dsmax2009062316453976.th.jpg

 

3dsmax2009062316460345.th.jpg

 

mój pechowy render z przebijającym światłem:

 

ziemia3.th.jpg

 

a tutaj efekt jaki chciałbym uzyskać:

 

intothesun350sharp.th.jpg

 

z gór dziękuję za każdą pomoc

 

 

PS.Jeśli mógłby ktoś powiedzieć jakiego materiału użyć do satelity, a dokładnie na te "skrzydła?" że tak się wyrażę, ja użyłem lustra (z mentalray'a) ale prawie ich wtedy nie widać tylko to co się odbije.

 

PS2.Z góry przepraszam jeśli w złym miejscu napisałem mojego posta.

 

edit:

 

Udało mi się uzyskać podobny efekt przy użyciu daylight, ale jeśli ktoś by wiedział czy da się to samo zrobić przy użyciu świateł z pluginu ozone (Ozone 4 Open Beta) to byłbym wdzięczny.

 

pozdrawiam

Edited by deadmaster
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ok widze ze nie ruszysz z tematem bez pomocy

 

o ile pamietam integracja z Ozone w temacie effects troche kuleje,

dodaj sobie zwykle swiatlo, wylacz w nim cienie, ustam mu kolor i multiplier na czarny/0,

i to swiatlo ustaw w poblizu tego z Ozone, rowniez to swiatlo (nowe i tylko to jedno) podlacz do Lens Effect

 

teraz powinno zadzialac

 

material do satelity to zwykly material odbijajacy (reflectance) z tym ze wypadaloby dac troche minimalnie koloru niebieskiego czy turkusowego w kanale diffuse, jezeli to jedyne swiatlo to pewnie nie doswietli ci tych platow, wiec musisz podkrecic w materiale light emission

 

ja bym wogole wstawil material STANDARD, wstawil kolor do diffuse, podkrecil selfillumination do 10%, a w slot reflection wstawil raytrace, powinno tak samo zadzialac a dzieki temu nie masz walki

z fizycznym materialem Mentala, ktory pilnuje energii odbitej w zaleznosci od stopnia polyskliwosci powierzchni i obniza w twoim wypadku wplyw skladowej dyfuzyjnej

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy