Napisano 27 Czerwiec 200915 l Witam Mam taki problem,ze mimo wysokich ustawien wciaz sa ciemne plamy W miejscu gdzie na oknach sa zaluzje Ustawienia to 3000x1688/ 1st:Irradiance Map:-7 -4,HSph subd:100,interp samp:20,reszta bez zmian 2nd:light cache,pierw obliczylem sobie mape w single frame,czyli oba byly light cache na rozdzielczosci jak finalowy render ale bez displacment na : subd 3300,sumple size 0.02,scale screen,No of Passes 10,reszta bez zmian Adabtive subd:0 3,reszta bez zmian Soften: 8 Color Mapping reinhard. Moze problem w tym,ze jednak Light Cache nie powinienem obliczac wczesniej,ale na displacment oblicznie light cache sie chyba nie doczekam. Render zajol ponad godzine. Dziekuje za pomoc i pozdrawiam
Napisano 27 Czerwiec 200915 l tak patrze na te ustawienia i ci powiem ze wcale nie sa wysokie.... i to glownie z ich powodu masz te plamy - za mala precyzja mapy irradiancji, a light cache - powinno wystarczyc, jesli idzie na secondary
Napisano 27 Czerwiec 200915 l Autor Proponujesz w Irraidance Map zmienic z -7,-4 na np -5,-2 czyli pierwszy prepass bedzie na wyzszej rozdzielczosci?Czy poza tym jeszcze cos zmieniac? Czyli w Mapach tez bede musial pozmieniac zeby 5 dodatkowo prepassa nie bylo pewnie(interpolation).Nie wiem wciaz co zrobic z detail enchacement,nigdy tego nie uzywalem,wiem tylko tyle narazie ze uzywamy tego jak wszystko ladnie gra i pewnie screen a nie world
Napisano 27 Czerwiec 200915 l Proponujesz w Irraidance Map zmienic z -7,-4 na np -5,-2 czyli pierwszy prepass bedzie na wyzszej rozdzielczosci?Czy poza tym jeszcze cos zmieniac? Czyli w Mapach tez bede musial pozmieniac zeby 5 dodatkowo prepassa nie bylo pewnie(interpolation).Nie wiem wciaz co zrobic z detail enchacement,nigdy tego nie uzywalem,wiem tylko tyle narazie ze uzywamy tego jak wszystko ladnie gra i pewnie screen a nie world musisz dobrac do wielkosci detalu w twojej scenie zastanow sie... jesli na ustawieniu vray przeskoczy 7 pikseli wpoziomie, to trafi w twoja zaluze czy nie? zazwyczaj trafia na oslep przy takim detalu i malej rozdzielczosci bedziesz musial jeszcze mniejsze odstepyw wirradiance zastosowac
Napisano 27 Czerwiec 200915 l Autor oswietlenie to (standart)Direct Light,z vray shadow,no i nadpisane mapa HDRI dla swiatla posredniego.Ustawilem Irradiance Map na -3,0,mysle ze za wysoko na ta rozdzielczosc,no ale tyle poczekam,od 2 godzin mi liczy jestem na 4 prepassie.Jeszcze mam jedno pytanie.Ja to mape Irradiance Map zapisuje i czy moge ja potem wykorzystac w widoku z innej kamery czy kazdy widok z osobna nalezy obliczac?Bo z tym nie jestem pewien.
Napisano 27 Czerwiec 200915 l Erm... ale co to ma do plam? O_o Na plamy w IRR ma wpływ HSph subd, naturalnie im wyższe tym lepsze, czasem i ze 120 trzeba. ;) Do tego może podbij subdivsy cienia od directa? ;) Edytowane 27 Czerwiec 200915 l przez pressenter
Napisano 27 Czerwiec 200915 l Autor w sumie cien directa przespalem,przypomniales Mi,wciaz fabrycznie subd na 8:/Ale poczekam pierw na ten render juz tyle sie robi to nie bede pauzowal Napiszcie mi ktory prosze mocno,czy mape Irradiance lub Light Cache moge wykorzystac rownierz w innym ujeciu cam2,3 itd,czy na kazde ujecie z osobna obliczac??
Napisano 28 Czerwiec 200915 l Autor Problem wreszcie rozwiazany Irradiance Map ustawione -4,-1 HSph subd:120 Interp Sampl:20 Czas zwrosl do 2:21h Dzieki wszystkim za pomoc:-) Pozdrawiam Edytowane 29 Czerwiec 200915 l przez drobcio
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto