Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

Mam taki problem,ze mimo wysokich ustawien wciaz sa ciemne plamy

W miejscu gdzie na oknach sa zaluzje

31efac1231b8908cmed.jpg

Ustawienia to

3000x1688/

1st:Irradiance Map:-7 -4,HSph subd:100,interp samp:20,reszta bez zmian

2nd:light cache,pierw obliczylem sobie mape w single frame,czyli oba byly light cache na rozdzielczosci jak finalowy render ale bez displacment na :

subd 3300,sumple size 0.02,scale screen,No of Passes 10,reszta bez zmian

Adabtive subd:0 3,reszta bez zmian

Soften: 8

Color Mapping reinhard.

Moze problem w tym,ze jednak Light Cache nie powinienem obliczac wczesniej,ale na displacment oblicznie light cache sie chyba nie doczekam.

Render zajol ponad godzine.

Dziekuje za pomoc i pozdrawiam

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 2,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

tak patrze na te ustawienia i ci powiem ze wcale nie sa wysokie....

 

i to glownie z ich powodu masz te plamy - za mala precyzja mapy irradiancji,

a light cache - powinno wystarczyc, jesli idzie na secondary

Napisano
  • Autor

Proponujesz w Irraidance Map zmienic z -7,-4 na np -5,-2 czyli pierwszy prepass bedzie na wyzszej rozdzielczosci?Czy poza tym jeszcze cos zmieniac?

Czyli w Mapach tez bede musial pozmieniac zeby 5 dodatkowo prepassa nie bylo pewnie(interpolation).Nie wiem wciaz co zrobic z detail enchacement,nigdy tego nie uzywalem,wiem tylko tyle narazie ze uzywamy tego jak wszystko ladnie gra i pewnie screen a nie world

Napisano
Proponujesz w Irraidance Map zmienic z -7,-4 na np -5,-2 czyli pierwszy prepass bedzie na wyzszej rozdzielczosci?Czy poza tym jeszcze cos zmieniac?

Czyli w Mapach tez bede musial pozmieniac zeby 5 dodatkowo prepassa nie bylo pewnie(interpolation).Nie wiem wciaz co zrobic z detail enchacement,nigdy tego nie uzywalem,wiem tylko tyle narazie ze uzywamy tego jak wszystko ladnie gra i pewnie screen a nie world

 

musisz dobrac do wielkosci detalu w twojej scenie

 

zastanow sie... jesli na ustawieniu vray przeskoczy 7 pikseli wpoziomie, to trafi

w twoja zaluze czy nie? zazwyczaj trafia na oslep

przy takim detalu i malej rozdzielczosci bedziesz musial jeszcze mniejsze odstepyw wirradiance zastosowac

Napisano
  • Autor

oswietlenie to (standart)Direct Light,z vray shadow,no i nadpisane mapa HDRI dla swiatla posredniego.Ustawilem Irradiance Map na -3,0,mysle ze za wysoko na ta rozdzielczosc,no ale tyle poczekam,od 2 godzin mi liczy jestem na 4 prepassie.Jeszcze mam jedno pytanie.Ja to mape Irradiance Map zapisuje i czy moge ja potem wykorzystac w widoku z innej kamery czy kazdy widok z osobna nalezy obliczac?Bo z tym nie jestem pewien.

Napisano

Erm... ale co to ma do plam? O_o Na plamy w IRR ma wpływ HSph subd, naturalnie im wyższe tym lepsze, czasem i ze 120 trzeba. ;) Do tego może podbij subdivsy cienia od directa? ;)

Edytowane przez pressenter

Napisano
  • Autor

w sumie cien directa przespalem,przypomniales Mi,wciaz fabrycznie subd na 8:/Ale poczekam pierw na ten render juz tyle sie robi to nie bede pauzowal

Napiszcie mi ktory prosze mocno,czy mape Irradiance lub Light Cache moge wykorzystac rownierz w innym ujeciu cam2,3 itd,czy na kazde ujecie z osobna obliczac??

Napisano
  • Autor

Problem wreszcie rozwiazany

877eaaef6ac4232cmed.jpg

Irradiance Map ustawione

-4,-1

HSph subd:120

Interp Sampl:20

Czas zwrosl do 2:21h

Dzieki wszystkim za pomoc:-)

Pozdrawiam

Edytowane przez drobcio

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności