Skocz do zawartości

Ciemne plamy(V-ray)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Mam taki problem,ze mimo wysokich ustawien wciaz sa ciemne plamy

W miejscu gdzie na oknach sa zaluzje

31efac1231b8908cmed.jpg

Ustawienia to

3000x1688/

1st:Irradiance Map:-7 -4,HSph subd:100,interp samp:20,reszta bez zmian

2nd:light cache,pierw obliczylem sobie mape w single frame,czyli oba byly light cache na rozdzielczosci jak finalowy render ale bez displacment na :

subd 3300,sumple size 0.02,scale screen,No of Passes 10,reszta bez zmian

Adabtive subd:0 3,reszta bez zmian

Soften: 8

Color Mapping reinhard.

Moze problem w tym,ze jednak Light Cache nie powinienem obliczac wczesniej,ale na displacment oblicznie light cache sie chyba nie doczekam.

Render zajol ponad godzine.

Dziekuje za pomoc i pozdrawiam

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

tak patrze na te ustawienia i ci powiem ze wcale nie sa wysokie....

 

i to glownie z ich powodu masz te plamy - za mala precyzja mapy irradiancji,

a light cache - powinno wystarczyc, jesli idzie na secondary

Napisano

Proponujesz w Irraidance Map zmienic z -7,-4 na np -5,-2 czyli pierwszy prepass bedzie na wyzszej rozdzielczosci?Czy poza tym jeszcze cos zmieniac?

Czyli w Mapach tez bede musial pozmieniac zeby 5 dodatkowo prepassa nie bylo pewnie(interpolation).Nie wiem wciaz co zrobic z detail enchacement,nigdy tego nie uzywalem,wiem tylko tyle narazie ze uzywamy tego jak wszystko ladnie gra i pewnie screen a nie world

Napisano
Proponujesz w Irraidance Map zmienic z -7,-4 na np -5,-2 czyli pierwszy prepass bedzie na wyzszej rozdzielczosci?Czy poza tym jeszcze cos zmieniac?

Czyli w Mapach tez bede musial pozmieniac zeby 5 dodatkowo prepassa nie bylo pewnie(interpolation).Nie wiem wciaz co zrobic z detail enchacement,nigdy tego nie uzywalem,wiem tylko tyle narazie ze uzywamy tego jak wszystko ladnie gra i pewnie screen a nie world

 

musisz dobrac do wielkosci detalu w twojej scenie

 

zastanow sie... jesli na ustawieniu vray przeskoczy 7 pikseli wpoziomie, to trafi

w twoja zaluze czy nie? zazwyczaj trafia na oslep

przy takim detalu i malej rozdzielczosci bedziesz musial jeszcze mniejsze odstepyw wirradiance zastosowac

Napisano

oswietlenie to (standart)Direct Light,z vray shadow,no i nadpisane mapa HDRI dla swiatla posredniego.Ustawilem Irradiance Map na -3,0,mysle ze za wysoko na ta rozdzielczosc,no ale tyle poczekam,od 2 godzin mi liczy jestem na 4 prepassie.Jeszcze mam jedno pytanie.Ja to mape Irradiance Map zapisuje i czy moge ja potem wykorzystac w widoku z innej kamery czy kazdy widok z osobna nalezy obliczac?Bo z tym nie jestem pewien.

Napisano (edytowane)

Erm... ale co to ma do plam? O_o Na plamy w IRR ma wpływ HSph subd, naturalnie im wyższe tym lepsze, czasem i ze 120 trzeba. ;) Do tego może podbij subdivsy cienia od directa? ;)

Edytowane przez pressenter
Napisano

w sumie cien directa przespalem,przypomniales Mi,wciaz fabrycznie subd na 8:/Ale poczekam pierw na ten render juz tyle sie robi to nie bede pauzowal

Napiszcie mi ktory prosze mocno,czy mape Irradiance lub Light Cache moge wykorzystac rownierz w innym ujeciu cam2,3 itd,czy na kazde ujecie z osobna obliczac??

Napisano (edytowane)

Problem wreszcie rozwiazany

877eaaef6ac4232cmed.jpg

Irradiance Map ustawione

-4,-1

HSph subd:120

Interp Sampl:20

Czas zwrosl do 2:21h

Dzieki wszystkim za pomoc:-)

Pozdrawiam

Edytowane przez drobcio

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności