eco Napisano 3 Marzec 2010 Napisano 3 Marzec 2010 maxbielecki - pewnie z UK - a na poważnie to nikt nikogo nie zmusza do zdradzania tajemnic swojego warsztatu choć to forum w swoim zalozeniu sluzy takze i do wymiany doswiadczen w tym temacie - jak zauwazyles (co pozniej potwierdzil w swojej wypowiedzi SBT77) niektore pedzle w pracach ludzi sie powtarzaja wiec moje pytanie o takie pedzle chyba dziwnym nie jest- ot takie pytanie amatora
Varmer Napisano 3 Marzec 2010 Napisano 3 Marzec 2010 prrrszalony zebrał kiedyś zestawy brushy od co bardziej znanych http://notatki-prrrszalonego.blogspot.com/2010/02/pedzle-do-malowania-w-photoshopie.html
eco Napisano 4 Marzec 2010 Napisano 4 Marzec 2010 dżizas dzięki :) -bardzo zacni ludzie je udostępnili więc nie wiem maxbielecki czy się nie skusisz by choć je przetestować ;) - na dobrą sprawę to niezla szkółka do tworzenia własnych brush'y
SBT77 Napisano 30 Marzec 2011 Autor Napisano 30 Marzec 2011 Dzień dobry, to ja i moje głupie pytanie. Jak duża jest różnica między szkolnym piórem na naboje i profesjonalnym piórkiem do rysowania tuszem ? Mam na myśli rzecz jasna nie gabaryty ani inne cechy zewnętrzne, a sposób w jaki piórko zachowuje się na papierze. Pytam bo chcę się uczyć rysować piórkiem i nie wiem czy na początek takie zwykłe na naboje nie wystarczy...
Waryjot Napisano 17 Maj 2011 Napisano 17 Maj 2011 Takie dwa pytania z mojej strony: 1. Jak odpowiednio podejść do rysunku, aby złapać formę rzeczy rysowanej? Złapałem się na tym że nie wiem jak zacząć aby wszystko zgadzało się z tym co widzę, nie umiem przenieść tego na obrazek, najbardziej rozjeżdża mi się perspektywa, przez co rzeczy rysowane prze zemnie są jakby "pod innym kątem" czy też "w innym ustawieniu". Jest na to jakiś sposób, jak do tego podejść czy wyrobi się to wraz z czasem? 2. Druga sprawa to coś co sprawia mi o wiele większy problem czyli przedstawienie cienia przedmiotu. Nie wiem jak rozłożyć nacisk ołówka tak aby oddać rzeczywiste cienie, boję się iść w "mocne" cieniowanie ołówkami B+ gdyż nie wiem jak do tego podejść. Może ma ktoś jakiegoś ref linka w którym byłby poruszony w jakimś stopniu ten temat? Pozdrawiam.
Coyote Napisano 17 Maj 2011 Napisano 17 Maj 2011 nr.1 http://www.thegnomonworkshop.com/store/product/323/Basic-Perspective-Form-Drawing nr.2 http://www.thegnomonworkshop.com/store/product/333/How-to-Render-Matte-Surfaces-1
Thx Napisano 18 Maj 2011 Napisano 18 Maj 2011 SBT piórko klasyczne ma to do siebie, że masz panowanie nad grubościa kreski. posiada w sobie pewną wirtuozerję. Rapitograf, piórka kulkowe ...to jak machanie cepem(łatwo i przyjemnie) Waryot: wystaw rękę z pisakiem, którym rysujesz i skaluj przedmioty z martwej na papier(bardzo stara podstawowa metoda) A co do cieni, gradacji: węgiel w rękę i smiało rysuj, ścieraj, zamazuj
adamkuczek Napisano 23 Czerwiec 2011 Napisano 23 Czerwiec 2011 1. Jak odpowiednio podejść do rysunku, aby złapać formę rzeczy rysowanej? Złapałem się na tym że nie wiem jak zacząć aby wszystko zgadzało się z tym co widzę, nie umiem przenieść tego na obrazek, najbardziej rozjeżdża mi się perspektywa, przez co rzeczy rysowane prze zemnie są jakby "pod innym kątem" czy też "w innym ustawieniu". Jest na to jakiś sposób, jak do tego podejść czy wyrobi się to wraz z czasem? Kwestia wprawy i praktyki. Skoro masz problem z perspektywą, najpierw skup się na niej i zacznij od prostych, pojedynczych kształtów, typu laptop, stół, itp. Poćwicz z jednym, dwoma i trzema punktami zbiegu. Im więcej będziesz ćwiczyć, tym bardziej skomplikowane kształty będziesz w stanie rysować. No i pamietaj, zawsze najpierw zaczynaj od małych kilkucentymetrowych szkiców (thumbnails), żeby uchwycić odpowiedni kąt, linię horyzontu i kompozycję. Dopiero potem rysuj wiekszą wersję.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się