Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich !

Czy ktoś może mi pomóc jak zrobić serie smugowe na emiterach.? Mam model samolotu z II w. św. co prawda jeszcze nie kompletny (ale do "latania gotowy")..chcę zrobić projekt walki powietrznej ( taki trailer ). Mają się ścigać Łag i me-109b.po niebie i strzelać. Nie wiem jak osiągnąć białe świecące serie jak na filmach np "Bitwa o Anglię"..lub bliżej w grze sturmovik. Jak się podpina i co sie podpina pod cząsteczki? żeby był taki efekt po renderingu serii pocisków lecących wzdłuż prostej ? i smugi za pociskami..czy ktoś otarł się o taki tutorial tematyczny?, polski, zagraniczny, prywatny... wszystko jedno

za te i inne rady już dziękuję i czekam niecierpliwie. ( praca na 3dsmax 2009)

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 891
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ok to może ja ci coś poradzę (chociaż kiedy to ja ostatnio animowałem:P

 

Generalnie - Particle flow - to jest taki emiter w którym możesz emitować cząsteczki (np pociski), te pociski mogą emitować dym, a po trafieniu w drugi obiekt mogą emitować dymki, odłamki, eksplozje itp. I to w jednym emiterze.

Czyli nie musisz recznie sprawdzać czy pocisk trafił, gdzie trafił i umieścić tam np. małą eksplozje.

 

Tylko - ustawiasz ten cały Pflow, ustalasz co się dzieje po trafieniu w skrzydła (małe dymki np.) a co po trafieniu w silnik (eksplozja).

A inny efekt może być po trafieniu w ziemię.

I teraz musisz tylko cząsteczkami "wcelować" w samolot.

I możesz się bawić ile ich trafiło, gdzie trafiły iitp.

Bo wszystko jest "dynamiczne"

 

Tutorial to ten chyba ci się przyda

http://www.alias3dmedia.com/3d-tutorials/bullet-control/

Szczególnie 2 część

 

Ale poszukaj tutków o Particle flow.

 

http://www.3d-tutorial.com/getting_started_with_particle_flow-865.html

 

 

Tak w ogóle to pociski z działek (gwintowanych) zdaje się tworzyły taką dymną spiralę w powietrzu.

Napisano
  • Autor

tak ale jak podejść do spirali ?..po prostu pivotem?.. czy też w parametrach emitera?

Napisano

Nie wiem dokładnie, bo musiałbym sam podłubać a nie mam czasu.

Ale teoretyzując, to możesz przecież w PF mieć jedną cząsteczkę - pocisk.

Ten pocisk będzie generował cząsteczki smug, które mogą być przecież geometrią.

Więc mogą być spiralami (tekstura na cyllindrze powinna wystarczyć).

To cdziałałoby tak, że pocisk leci, spawnuje ten cylinder.

I kiedy ten pocisk przeleci długość tego cylindra - spawnuje następny, tak że nie widać przerw.

 

Tylko "spirale" tworzyły gwintowane działka zdaje się.

 

Nie kojarzę czy bf109b miał działka.

Łag - zależy które, ale one chyba miały zawsze, ale to też popatrz sobie w IL2Sturmovik.

 

Popatrz też na youtubie na filmiki - poszukaj "gun camera" i "ww2" - powinny być jakieś filmiki nagrane z kamer samolotów w czasie walk powietrznych.

 

I możesz oczywiście dać postprocessing starego filmu, co ukryje jakieś niedoróbki (swojego czasu zrobiłem pare testów takiego lotniczego filmiku i taki PP się opłaca:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności