Jump to content

Dzielony rendering dużej sceny


MaxymilianMax
 Share

Recommended Posts

Witam.

 

Używam Maxa od dawna ale nigdy nie pracowałem nad tak dużą sceną i nigdy nie miałem potrzeby dzielić renderingu na partie. Część z Was ma napewno w tym doświadczenie poprzez swoją pracę na rzecz materiałów np. marketingowych o wysokich rozdzielczościach.

 

Chodzi o to że muszę wyrenderować scenę na podświetlnay od wewnątrz panoramiczny billboard o ponad 8m szerokości i 2 m wysokości. Będzi eogladany z dosyć bliska i mają być widoczne różne smaczki/szczegóły , Rozdzielczość zalecana przez firmę reklamową dla ktrórej to robię, to 100dpi. Jak można policzyć to daje wszerz ok 35.000 x 8.000 pix. Więc jak widać trochę sporo...

 

Ma być renderowane to w Mental Rayu, z efektami typu "Light Objects", i sporo refrakcji. CO wydłuża sam rendering. Na szczęscie w nowyszch Mentalach np. tym z 3dsamax 2009/2010 , świetną jakość uzyskuje sie juz przy niskich ustawieniach FG, uzyskać te efekty można bez ruszania GI, FG samo w sobie dużo robi. :)

 

Tak czy siak scenę tej wielkości muszę podzielić na 4 fragmenty bo to po prostu za dużo na jedno machnięcie, i dla sprzętu i ograniczenia softu.

 

Prosiłbym o jakieś cenne porady z tym związane, o jakieś kruczki/sztuczki , o których wiecie i które sie przydają przy takiej robocie by wyszło dobrze. np. łączenia idelnie spasowane itp.

I ogólnie na co zwrócić uwagę jeśli ma to być przeznaczone na druk solwetowy(dwustronnie nadrukowana filia) . Na szczęscie nie ja będę musiał bawić sie konwersją z RGB na CMYK. :) (automat z PS raczej odpada, czerń itp znacznie odbiegały by od oryginału... )

 

Ok , to byłbym wdzięczny za jakieś porady.. :)

Edited by MaxymilianMax
Link to comment
Share on other sites

Witam.

 

Idealny do tego jest backburner, szczególnie jeżeli masz więcej niż jedną stacje do renderowania. Przy wysyłaniu zadania wystarczy zaznaczyć split scan line i wyznaczyć ilość podziału. Sam połączy fragmenty w całość.

 

W skrócie jak to zrobić na jednej maszynie (jeżeli nigdy nie bawiłeś się tym) :

odpalasz managera, potem server... A w maxie aby wysłać zadanie wystarczy zaptaszyć Net render w opcjach renderingu... Reszta to w sumie prosta... Trzeba dobrać ustawienia w tym split scan line. Na dobrą sprawę nie będzie potrzeby na zmiany. A na końcu connect i submit. Aby śledzić postęp zadania można skorzystać z backburner monitor.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

dzięki za odp.. ale zaraz zaraz.. Nie chodziło mi o rendering sieciowy a na jednej maszynie :D.

Chodzi o podzielenie renderingu jednej sceny na 4 partie. Czyli aby te 36tyś pix nie liczyć od razu tylko fragmenty po np. 8tyś . a później to czymś połączyć w całość, lub we fragmentach podesłać do drukarni po prostu. :)

 

Pewnie w studiach graficznych czesto sie korzysta z takiej lub podobnej techniki i dlatego myślałem że tu trafię na kogoś Kto już to robił.

 

 

CO do renderingu sieciowego piszesz o scanline, a ja o Mentalu któy z tego co wiem ma swój system sieciowego renderingu. Próbowałem go juz ustawić i połączyć z laptopem :) ale coś nie wychodziło :D

Link to comment
Share on other sites

Split Scan Line nie ma nic wspólnego z silnikiem scanline, to jest opcja backburnera ktory dziala z kazdym silnikiem. Poza tym masz w moim poprzednim poście dokłady opis jak to zrobić na jednej maszynie ;)... Zwolnij na chwile i przeczytaj jeszcze raz :)

Link to comment
Share on other sites

"Chociaż osobiście podzieliłbym na mniejsze cześci."

 

A jak sie okaże, że któraś z nich dziwnie wyszła to moża zrobić poprawkę w projekcie, np. zmienić trochę materiał i wyrenderować tylko tą jedną część i później w całość ponownie to złączyć Bakcburnerem? :D Wątpię w to ale warto spytać doświadczonych ;)

 

Chodzi o to że przy takiej rozdzielczości 288Mpix trochę cieżko pracować z takim dokumentem w Photoshopie :D

Link to comment
Share on other sites

Split Scan Line nie ma nic wspólnego z silnikiem scanline, to jest opcja backburnera ktory dziala z kazdym silnikiem. Poza tym masz w moim poprzednim poście dokłady opis jak to zrobić na jednej maszynie ;)... Zwolnij na chwile i przeczytaj jeszcze raz :)

 

Dzięki za rady...

 

Mam kolejne pytanie..

Jak zrobić by nie łączył tych renderingów w jedną całość, bo problem taki jak opisany głównym wątku, Mam dostarczyć do drukarni w 4-5 czesciach projekt by nie był to jeden GIGA PLIK :D

 

Oraz pytanko co do sieciowego renderingu... Co zrobić by dany renderign poszedł na maszynach na których jest Vista x32 i x64. Bo w oknie Network Job Assigment mogę wybrać albo serwery 32bitowe albo 64, a nie jednocześnie te i te .

Edited by MaxymilianMax
Link to comment
Share on other sites

Witam.

 

Idealny do tego jest backburner, szczególnie jeżeli masz więcej niż jedną stacje do renderowania. (...)

odpalasz managera, potem server... A w maxie aby wysłać zadanie wystarczy zaptaszyć Net render w opcjach renderingu... Reszta to w sumie prosta... Trzeba dobrać ustawienia w tym split scan line. Na dobrą sprawę nie będzie potrzeby na zmiany. A na końcu connect i submit. Aby śledzić postęp zadania można skorzystać z backburner monitor.

 

Pozdrawiam

Mam 2 komputery, chciałbym przyspieszyć renderowanie. Czy trzeba ustawić podobne opcje jak opisałeś wyżej jeśli chcę wykorzystać obydwa PCty do renderu?

Co muszę zrobić na komputrze "wspomagającym"?

Link to comment
Share on other sites

Exactly ! :)

 

Chociaż osobiście podzieliłbym na mniejsze cześci.

 

 

Fajnie już działa. wiem Jak zrobić bym miał wszystkie renderingki kawałkół w kawałkach . wystarczyło odznaczyć opcje usuwania tymczasowych obrazów wygenerowanych w tym procesie... Lecz okazuje sie ze on tylko renderuje horyzontalnie. tz. od góry na dół, jak typowy scan line :) . A ja potrzebuje 4-5 kawałków na wielkie szyby umieszczone obok siebie. Więc chyba jedynym wyjściem będzie odwórcenie sceny o 90 stopni zmiane proporcji renderingu i jazda :D

 

Lecz jak zauważyłem maxymalną rozdzielczość jaką mogę renderować jest jedynie 32768pix :( a to daje jakieś tylko 80dpi w druku

Edited by MaxymilianMax
Link to comment
Share on other sites

Slide: Przy użyciu backburnera i split scan line możesz zrobić to co chcesz. A na wspomagający odpalasz tylko server. Bedzie łączył się główną maszyną aby pobrać zadania.

 

Inna opcją jest distributed rendering w Mental Ray, czy V-Rayu... Efekt podobny działanie troche inne.

 

MaxymilianMax: Strasznie kombinujesz :)... może po prostu wyrenderuj to normalnie a potem używająć irfanview to potnij, z tego co pamietaj świetnie sobie radzi z wielkimi plikami.

Link to comment
Share on other sites

MaxymilianMax: Strasznie kombinujesz :)... może po prostu wyrenderuj to normalnie a potem używająć irfanview to potnij, z tego co pamietaj świetnie sobie radzi z wielkimi plikami.

 

Gdybym miał 16GB ramu (lub wiecej przy takiej scenie) to moze bym próbował :D. Same FG z Mentala przy takiej rozdziałce połknie cały ram na śniadanie :D. Nie mówiąc juz o tym jak coś sie zawiesi w trakcie .. :D Wyrenderowanie fragmentu 3000x5500 zajeło dzisiaj 2x3Ghz /4GB ramu 10 godzin z hakiem :) a muszę miec na dniach gotowe ...

Link to comment
Share on other sites

Źle się wyraziłem, miałem na myśli wyrenderowanie całości przy użyciu split scan line a potem pocięcie tego na odpowiednie fragmenty. Do tego czasem lepiej użyć wiekszej ilości podziałów aby zużycie pamięci nie było zbyt wysokie, bo to może prowadzić do znacznego spowolnienia renderingu.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, a czy próbowałeś wznowić przerwany taki rendering przy użyciu Backburnera i tej metody Split Scan...? Jest to możliwe?, On zapisuje sobie te fragmenty przed złączniem ich w całość. ALe nie widziałem opcji kontynułowania na podstawie tego co już ma wyliczone..

Edited by MaxymilianMax
Link to comment
Share on other sites

On wszystko zapamięta... Te zadania są tam cały czas... Nie można wznowić przerwanej cześci renderu ale jak skończył jeden segment i musialeś przerwać to po kolejnym włączeniu managera i servera wznowi od kolejnego. Postęp można śledzić w Backburner Monitor.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy