Napisano 8 Lipiec 200915 l Witam. Używam Maxa od dawna ale nigdy nie pracowałem nad tak dużą sceną i nigdy nie miałem potrzeby dzielić renderingu na partie. Część z Was ma napewno w tym doświadczenie poprzez swoją pracę na rzecz materiałów np. marketingowych o wysokich rozdzielczościach. Chodzi o to że muszę wyrenderować scenę na podświetlnay od wewnątrz panoramiczny billboard o ponad 8m szerokości i 2 m wysokości. Będzi eogladany z dosyć bliska i mają być widoczne różne smaczki/szczegóły , Rozdzielczość zalecana przez firmę reklamową dla ktrórej to robię, to 100dpi. Jak można policzyć to daje wszerz ok 35.000 x 8.000 pix. Więc jak widać trochę sporo... Ma być renderowane to w Mental Rayu, z efektami typu "Light Objects", i sporo refrakcji. CO wydłuża sam rendering. Na szczęscie w nowyszch Mentalach np. tym z 3dsamax 2009/2010 , świetną jakość uzyskuje sie juz przy niskich ustawieniach FG, uzyskać te efekty można bez ruszania GI, FG samo w sobie dużo robi. :) Tak czy siak scenę tej wielkości muszę podzielić na 4 fragmenty bo to po prostu za dużo na jedno machnięcie, i dla sprzętu i ograniczenia softu. Prosiłbym o jakieś cenne porady z tym związane, o jakieś kruczki/sztuczki , o których wiecie i które sie przydają przy takiej robocie by wyszło dobrze. np. łączenia idelnie spasowane itp. I ogólnie na co zwrócić uwagę jeśli ma to być przeznaczone na druk solwetowy(dwustronnie nadrukowana filia) . Na szczęscie nie ja będę musiał bawić sie konwersją z RGB na CMYK. :) (automat z PS raczej odpada, czerń itp znacznie odbiegały by od oryginału... ) Ok , to byłbym wdzięczny za jakieś porady.. :) Edytowane 28 Lipiec 200915 l przez MaxymilianMax
Napisano 8 Lipiec 200915 l Witam. Idealny do tego jest backburner, szczególnie jeżeli masz więcej niż jedną stacje do renderowania. Przy wysyłaniu zadania wystarczy zaznaczyć split scan line i wyznaczyć ilość podziału. Sam połączy fragmenty w całość. W skrócie jak to zrobić na jednej maszynie (jeżeli nigdy nie bawiłeś się tym) : odpalasz managera, potem server... A w maxie aby wysłać zadanie wystarczy zaptaszyć Net render w opcjach renderingu... Reszta to w sumie prosta... Trzeba dobrać ustawienia w tym split scan line. Na dobrą sprawę nie będzie potrzeby na zmiany. A na końcu connect i submit. Aby śledzić postęp zadania można skorzystać z backburner monitor. Pozdrawiam
Napisano 8 Lipiec 200915 l Autor dzięki za odp.. ale zaraz zaraz.. Nie chodziło mi o rendering sieciowy a na jednej maszynie :D. Chodzi o podzielenie renderingu jednej sceny na 4 partie. Czyli aby te 36tyś pix nie liczyć od razu tylko fragmenty po np. 8tyś . a później to czymś połączyć w całość, lub we fragmentach podesłać do drukarni po prostu. :) Pewnie w studiach graficznych czesto sie korzysta z takiej lub podobnej techniki i dlatego myślałem że tu trafię na kogoś Kto już to robił. CO do renderingu sieciowego piszesz o scanline, a ja o Mentalu któy z tego co wiem ma swój system sieciowego renderingu. Próbowałem go juz ustawić i połączyć z laptopem :) ale coś nie wychodziło :D
Napisano 8 Lipiec 200915 l Split Scan Line nie ma nic wspólnego z silnikiem scanline, to jest opcja backburnera ktory dziala z kazdym silnikiem. Poza tym masz w moim poprzednim poście dokłady opis jak to zrobić na jednej maszynie ;)... Zwolnij na chwile i przeczytaj jeszcze raz :)
Napisano 8 Lipiec 200915 l Autor CZyli odpaliść Backa , jako dostępne maszyny wyznaczyć tylko moją .... i wyznaczyć pola po np. 25% , i RENDER? :)
Napisano 8 Lipiec 200915 l Autor "Chociaż osobiście podzieliłbym na mniejsze cześci." A jak sie okaże, że któraś z nich dziwnie wyszła to moża zrobić poprawkę w projekcie, np. zmienić trochę materiał i wyrenderować tylko tą jedną część i później w całość ponownie to złączyć Bakcburnerem? :D Wątpię w to ale warto spytać doświadczonych ;) Chodzi o to że przy takiej rozdzielczości 288Mpix trochę cieżko pracować z takim dokumentem w Photoshopie :D
Napisano 9 Lipiec 200915 l Autor Split Scan Line nie ma nic wspólnego z silnikiem scanline, to jest opcja backburnera ktory dziala z kazdym silnikiem. Poza tym masz w moim poprzednim poście dokłady opis jak to zrobić na jednej maszynie ;)... Zwolnij na chwile i przeczytaj jeszcze raz :) Dzięki za rady... Mam kolejne pytanie.. Jak zrobić by nie łączył tych renderingów w jedną całość, bo problem taki jak opisany głównym wątku, Mam dostarczyć do drukarni w 4-5 czesciach projekt by nie był to jeden GIGA PLIK :D Oraz pytanko co do sieciowego renderingu... Co zrobić by dany renderign poszedł na maszynach na których jest Vista x32 i x64. Bo w oknie Network Job Assigment mogę wybrać albo serwery 32bitowe albo 64, a nie jednocześnie te i te . Edytowane 9 Lipiec 200915 l przez MaxymilianMax
Napisano 9 Lipiec 200915 l Witam. Idealny do tego jest backburner, szczególnie jeżeli masz więcej niż jedną stacje do renderowania. (...) odpalasz managera, potem server... A w maxie aby wysłać zadanie wystarczy zaptaszyć Net render w opcjach renderingu... Reszta to w sumie prosta... Trzeba dobrać ustawienia w tym split scan line. Na dobrą sprawę nie będzie potrzeby na zmiany. A na końcu connect i submit. Aby śledzić postęp zadania można skorzystać z backburner monitor. Pozdrawiam Mam 2 komputery, chciałbym przyspieszyć renderowanie. Czy trzeba ustawić podobne opcje jak opisałeś wyżej jeśli chcę wykorzystać obydwa PCty do renderu? Co muszę zrobić na komputrze "wspomagającym"?
Napisano 9 Lipiec 200915 l Autor Exactly ! :) Chociaż osobiście podzieliłbym na mniejsze cześci. Fajnie już działa. wiem Jak zrobić bym miał wszystkie renderingki kawałkół w kawałkach . wystarczyło odznaczyć opcje usuwania tymczasowych obrazów wygenerowanych w tym procesie... Lecz okazuje sie ze on tylko renderuje horyzontalnie. tz. od góry na dół, jak typowy scan line :) . A ja potrzebuje 4-5 kawałków na wielkie szyby umieszczone obok siebie. Więc chyba jedynym wyjściem będzie odwórcenie sceny o 90 stopni zmiane proporcji renderingu i jazda :D Lecz jak zauważyłem maxymalną rozdzielczość jaką mogę renderować jest jedynie 32768pix :( a to daje jakieś tylko 80dpi w druku Edytowane 28 Lipiec 200915 l przez MaxymilianMax
Napisano 9 Lipiec 200915 l Slide: Przy użyciu backburnera i split scan line możesz zrobić to co chcesz. A na wspomagający odpalasz tylko server. Bedzie łączył się główną maszyną aby pobrać zadania. Inna opcją jest distributed rendering w Mental Ray, czy V-Rayu... Efekt podobny działanie troche inne. MaxymilianMax: Strasznie kombinujesz :)... może po prostu wyrenderuj to normalnie a potem używająć irfanview to potnij, z tego co pamietaj świetnie sobie radzi z wielkimi plikami.
Napisano 9 Lipiec 200915 l Autor MaxymilianMax: Strasznie kombinujesz :)... może po prostu wyrenderuj to normalnie a potem używająć irfanview to potnij, z tego co pamietaj świetnie sobie radzi z wielkimi plikami. Gdybym miał 16GB ramu (lub wiecej przy takiej scenie) to moze bym próbował :D. Same FG z Mentala przy takiej rozdziałce połknie cały ram na śniadanie :D. Nie mówiąc juz o tym jak coś sie zawiesi w trakcie .. :D Wyrenderowanie fragmentu 3000x5500 zajeło dzisiaj 2x3Ghz /4GB ramu 10 godzin z hakiem :) a muszę miec na dniach gotowe ...
Napisano 9 Lipiec 200915 l Źle się wyraziłem, miałem na myśli wyrenderowanie całości przy użyciu split scan line a potem pocięcie tego na odpowiednie fragmenty. Do tego czasem lepiej użyć wiekszej ilości podziałów aby zużycie pamięci nie było zbyt wysokie, bo to może prowadzić do znacznego spowolnienia renderingu.
Napisano 9 Lipiec 200915 l Autor Hmm, a czy próbowałeś wznowić przerwany taki rendering przy użyciu Backburnera i tej metody Split Scan...? Jest to możliwe?, On zapisuje sobie te fragmenty przed złączniem ich w całość. ALe nie widziałem opcji kontynułowania na podstawie tego co już ma wyliczone.. Edytowane 9 Lipiec 200915 l przez MaxymilianMax
Napisano 9 Lipiec 200915 l On wszystko zapamięta... Te zadania są tam cały czas... Nie można wznowić przerwanej cześci renderu ale jak skończył jeden segment i musialeś przerwać to po kolejnym włączeniu managera i servera wznowi od kolejnego. Postęp można śledzić w Backburner Monitor.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto