Napisano 15 Lipiec 200915 l Witam Pilnie musze jakoś przyspieszyć czasy renderowania tego typu obrazków. Ten renderował sie troche ponad 2 godziny w rozdzielczosci 800x600, a muszę renderować w 3500x2500(C2d 2x2,2, 4gb ram).Pytanie - jak skrócić maksymalnie ten czas- nawet tracąc trochę na jakości, proszę o radę. Z góry dzięki. render: Vray:
Napisano 15 Lipiec 200915 l Reflection/Refraction: max depth włączyć, 1 albo 2 (ile razy odbicia się odbijają jeszcze raz) pomniejszyć max transp levels powiększyć transp cutoff pod adaptive subdif image sampler: zmniejszyć min rate i max rate (nie za bardzo, idzie na jakość) wyłączyć GI caustics refractive na irradiance map się nie znam, ale przypuszczam że generalnie wszędzie sample i subdivy można zmiejszyć a treshholdy powiększyć. (sample i subdivy oznaczają ilość jakichś przeliczeń, a treshholdy oznaczają poniżej jakiej wartości już nie oblicza czegoś, przynajmniej najczęściej) pod advanced option to co dałeś (density based) jest chyba najwolniejszą opcją. na light cache się też nie znam, ale i tu prawdopodobnie zmniejszanie sampli przyspieszy. w rQMC Sampler powiększ adaptive amount (idzie na jakość, ale chyba 0.95 wytrzyma) i tu też zredukować sample, noise treshhold zostawić (jest już dość wysoki czyli szybki, nie wiem czy nie za wysoki nawet) Edytowane 15 Lipiec 200915 l przez Ania
Napisano 15 Lipiec 200915 l jak renderujesz w duzej rozdzielczosci to zmniejsz w irradiance map do -1 albo -2, Hemispheric subdivs daj na 60 albo 50, a lightcache daj na 2000, to i tak nie powinno liczyc sie za dlugo, a w number of passes daj liczbe procesorow (lub rdzeni). reszta zalezy od materialow i swiatel uzytych w scenie greets
Napisano 16 Lipiec 200915 l w rqmc settings masz ustawione ze minimum sampli na kazdy material czy swiatlo to 18. Zmniejsz na 8 i lepiej dla kazdego z osobna ustawiaj sample z poziomu materialu.
Napisano 17 Lipiec 200915 l W vray system zwiększ też dynamic memory limit nawet do 1000 to daje kopa lecz są przypadki (większa scena, proxy itp.) ze max sie wywala przy 4GB ramu... przy prockach typu quad proponuję zamiast Default geometry: auto - dynamic i w przypadku kiedy braknie ramu zmniejszyć render region z 64x64 na 18x18 Edytowane 17 Lipiec 200915 l przez szimano
Napisano 19 Lipiec 200915 l Autor Witam ponownie - skorzystałem z waszych rad i duzo to dało, zacząłem sam obniżac ustawienia ile sie dało i małych rozdziałkach było ok, natomiast przy wysokiej pojawiły sie takie plamy. Jak sie tego pozbyc bez wiekszego wydłużania czasów? vray:
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto