Jim mee Napisano 15 Lipiec 2009 Napisano 15 Lipiec 2009 Hi. Czy ktoś zna odpowiedz dlaczego renderując do textury Ambient Occlusion , miejscami liczy się prawidłowo , a miejscami zostawia czarne pole / nic nie robi ?? : ( mega zonk i nie mam bladego pojęcia co jest tego przyczyną. Załączam screen Jim.
Jim mee Napisano 15 Lipiec 2009 Autor Napisano 15 Lipiec 2009 Spróbowałem odwrócić normale niektorych elementów ktore sie nie renderują. Zadziałało , ale nie kapuje , bo we viewporcie przez to sa odwrócone kompletnie- czarne obiekty. Nasuwa się pytanie czy mozna odwracać normale na UVW ? bo obiekt kadłuba jest spójny z tylnymi skrzydłami , a kadłub sie renderuje a tylne skrzydła nie , inie bardzo wiem jak niby to przywrócić do stanu używalności. Podpowiem że modyfikator Normals i zaznaczenie unify normals nie działa. Any ideas ?? K
Ania Napisano 15 Lipiec 2009 Napisano 15 Lipiec 2009 (edytowane) Prawie na pewno odwrócone normale (jeśli w viewporcie normala pokazuje do środka kadłuba, to jest ona zamknięta po ciemku i będzie czarna). W samym UVW też lepiej żeby normale patrzyły do nas (nie jestem pewna czy wpływa na AO, ale prawie na pewno wpływa np. na normal map), sprawdzić można jakąś teksturą z literkami (czy tekst na teksturze jest czytelny czy odbity), a poprawić można skalując w UV w kierunku jednej osi o -1. Jeśli to max to jest chyba też specjalna opcja na odwracanie, flip horizontal czy jakoś tak. Możliwe też że się przecinają (dwa poligony na jednym miejscu w UV), ale w tym wypadku wygląda bardziej na normale. Modyfikator Normals dałeś przed czy po UV? (daj przed, czyli poniżej) Edytowane 15 Lipiec 2009 przez Ania
Jim mee Napisano 16 Lipiec 2009 Autor Napisano 16 Lipiec 2009 dziękuje Aniu. Dziwnym trafem nie odpuściłem wczoraj i doszedłem do tego poźno w nocy co napisałaś. Rada z cyferkami na czekerze faktycznie trafiona, zupelnie zapomniałem po co one tam są i standardtowo używałem checkera maxowego i nie było tego widać . Dla formalności odpowiadając na Twoje pytanko , unify dałem po collapsie wszystkiego. Nie wiem why , ale czasem jak sie attachje elementy , "zapinają " się jako odwrócone , uz wtedy poprawiam normale poprzez select sub objet i flip. Jeszcze raz dzięki ;) K.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się