Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Hi.

 

Czy ktoś zna odpowiedz dlaczego renderując do textury Ambient Occlusion , miejscami liczy się prawidłowo , a miejscami zostawia czarne pole / nic nie robi ??

 

: ( mega zonk i nie mam bladego pojęcia co jest tego przyczyną. Załączam screen

 

Jim.

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 851
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Spróbowałem odwrócić normale niektorych elementów ktore sie nie renderują. Zadziałało , ale nie kapuje , bo we viewporcie przez to sa odwrócone kompletnie- czarne obiekty.

 

Nasuwa się pytanie czy mozna odwracać normale na UVW ? bo obiekt kadłuba jest spójny z tylnymi skrzydłami , a kadłub sie renderuje a tylne skrzydła nie , inie bardzo wiem jak niby to przywrócić do stanu używalności. Podpowiem że modyfikator Normals i zaznaczenie unify normals nie działa.

 

Any ideas ??

 

K

Napisano

Prawie na pewno odwrócone normale (jeśli w viewporcie normala pokazuje do środka kadłuba, to jest ona zamknięta po ciemku i będzie czarna). W samym UVW też lepiej żeby normale patrzyły do nas (nie jestem pewna czy wpływa na AO, ale prawie na pewno wpływa np. na normal map), sprawdzić można jakąś teksturą z literkami (czy tekst na teksturze jest czytelny czy odbity), a poprawić można skalując w UV w kierunku jednej osi o -1. Jeśli to max to jest chyba też specjalna opcja na odwracanie, flip horizontal czy jakoś tak.

 

Możliwe też że się przecinają (dwa poligony na jednym miejscu w UV), ale w tym wypadku wygląda bardziej na normale.

 

Modyfikator Normals dałeś przed czy po UV? (daj przed, czyli poniżej)

Edytowane przez Ania

Napisano
  • Autor

dziękuje Aniu.

 

Dziwnym trafem nie odpuściłem wczoraj i doszedłem do tego poźno w nocy co napisałaś. Rada z cyferkami na czekerze faktycznie trafiona, zupelnie zapomniałem po co one tam są i standardtowo używałem checkera maxowego i nie było tego widać . Dla formalności odpowiadając na Twoje pytanko , unify dałem po collapsie wszystkiego. Nie wiem why , ale czasem jak sie attachje elementy , "zapinają " się jako odwrócone , uz wtedy poprawiam normale poprzez select sub objet i flip.

 

Jeszcze raz dzięki ;)

 

K.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.