Napisano 15 Lipiec 200915 l Hi. Czy ktoś zna odpowiedz dlaczego renderując do textury Ambient Occlusion , miejscami liczy się prawidłowo , a miejscami zostawia czarne pole / nic nie robi ?? : ( mega zonk i nie mam bladego pojęcia co jest tego przyczyną. Załączam screen Jim.
Napisano 15 Lipiec 200915 l Autor Spróbowałem odwrócić normale niektorych elementów ktore sie nie renderują. Zadziałało , ale nie kapuje , bo we viewporcie przez to sa odwrócone kompletnie- czarne obiekty. Nasuwa się pytanie czy mozna odwracać normale na UVW ? bo obiekt kadłuba jest spójny z tylnymi skrzydłami , a kadłub sie renderuje a tylne skrzydła nie , inie bardzo wiem jak niby to przywrócić do stanu używalności. Podpowiem że modyfikator Normals i zaznaczenie unify normals nie działa. Any ideas ?? K
Napisano 15 Lipiec 200915 l Prawie na pewno odwrócone normale (jeśli w viewporcie normala pokazuje do środka kadłuba, to jest ona zamknięta po ciemku i będzie czarna). W samym UVW też lepiej żeby normale patrzyły do nas (nie jestem pewna czy wpływa na AO, ale prawie na pewno wpływa np. na normal map), sprawdzić można jakąś teksturą z literkami (czy tekst na teksturze jest czytelny czy odbity), a poprawić można skalując w UV w kierunku jednej osi o -1. Jeśli to max to jest chyba też specjalna opcja na odwracanie, flip horizontal czy jakoś tak. Możliwe też że się przecinają (dwa poligony na jednym miejscu w UV), ale w tym wypadku wygląda bardziej na normale. Modyfikator Normals dałeś przed czy po UV? (daj przed, czyli poniżej) Edytowane 15 Lipiec 200915 l przez Ania
Napisano 16 Lipiec 200915 l Autor dziękuje Aniu. Dziwnym trafem nie odpuściłem wczoraj i doszedłem do tego poźno w nocy co napisałaś. Rada z cyferkami na czekerze faktycznie trafiona, zupelnie zapomniałem po co one tam są i standardtowo używałem checkera maxowego i nie było tego widać . Dla formalności odpowiadając na Twoje pytanko , unify dałem po collapsie wszystkiego. Nie wiem why , ale czasem jak sie attachje elementy , "zapinają " się jako odwrócone , uz wtedy poprawiam normale poprzez select sub objet i flip. Jeszcze raz dzięki ;) K.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto