tr000tyl Napisano 19 Lipiec 2009 Napisano 19 Lipiec 2009 witam mam kłopot ponieważ próbuję przerenderować realistycznie szybę, w której będzie widać wnętrze i będzie odbijać się sky. efekt ma być taki: za nic nie mogę tego zrobić czy trzeba pobawić się jakoś z vraylight mtl? czy z opacity? czy tylko wystarczy wrzucić jakiś background na plane? bo jak tak robię to nieciekawie wygląda czy jakoś na materiał szkła narzucić jpg??? POMOCY!!! please!!!
hcpiter Napisano 19 Lipiec 2009 Napisano 19 Lipiec 2009 Najpierw trzeba zrobic otoczenie zeby szyba miala co odbijac, pozniej w srodku lekko mozna podswietlic ale nie za mocno, vray light mat w to nie mieszaj :) musisz podkrecic troszke reflectem i refractem jakis ior mozna zmienic itp Pokaz co Ci wyszlo bedzie latwiej.
Gość kakaku Napisano 19 Lipiec 2009 Napisano 19 Lipiec 2009 tez mam problem ze szklem tyle ze w samochodzie. nicy w material editor wyglada ok ale jak go naloze na szybe i wyrenderuje to wyglada jakby to byl srebrny materiał . ustawienia sa z tutoriala tylko tam to wyglada ok... samochod http://img443.imageshack.us/img443/8402/46654660.jpg ustawienia vraymtl http://img263.imageshack.us/img263/412/a66.jpg
Gość Gosc Napisano 20 Lipiec 2009 Napisano 20 Lipiec 2009 tez mam problem ze szklem tyle ze w samochodzie. nicy w material editor wyglada ok ale jak go naloze na szybe i wyrenderuje to wyglada jakby to byl srebrny materiał . ustawienia sa z tutoriala tylko tam to wyglada ok... samochod http://img443.imageshack.us/img443/8402/46654660.jpg ustawienia vraymtl http://img263.imageshack.us/img263/412/a66.jpg jak masz monotonne szarawe otoczenie to czego oczekujesz w odbiciu? jesli musisz juz oszukiwac (bo nie chce ci sie wstawic jakiegos otoczenia) to uzyl zwyklego materialu Standard, w slot refraction wstaw Raytrace, w slot reflection wstaw zwykla bitmape z jakimis "maziajami" jest taki plik standardowy bodajze reflection.jpg w katalogu z mapami maxa i juz bedzie lepiej
Gość kakaku Napisano 21 Lipiec 2009 Napisano 21 Lipiec 2009 no tak ja wiem ze to odbija te szare tło tylko dlaczego nie prześwituje to co jest wewnątrz samochodu, jaki parametr za to odpowiada?:P
Gość Gosc Napisano 21 Lipiec 2009 Napisano 21 Lipiec 2009 no tak ja wiem ze to odbija te szare tło tylko dlaczego nie prześwituje to co jest wewnątrz samochodu, jaki parametr za to odpowiada?:P pewnie przeswituje, ale masz odbicia troche ostro podciagniete a w srodku jest ciemno jak w kotlowni wujka Jozefa.... wiec nie bardzo cokolwiek zobaczysz, pamietaj ze bez wlaczonej kaustyki, szklo vrayowe w materiale Vray MTL nie przepuszcza swiatla... szklo samochodowe raczej nie ugina promieni az tak bardzo zeby ustawiac IOR 1.57, wstaw zwykly material STANDARD, daj OPACITY na 5% i wstaw w slot Reflection-> Raytrace (opcjonalnie z Fallof jak chcesz sie pobawic) to spawi ze bedzie sie toto szybciej liczyc, a gratis samochod sie w srodku doswietli, albo zrob taki myk ze wogole wylacz rzucanie cieni w "szybie" (musi byc wtedy oddzielnym obiektem)
mirach Napisano 21 Lipiec 2009 Napisano 21 Lipiec 2009 pamietaj ze bez wlaczonej kaustyki, szklo vrayowe w materiale Vray MTL nie przepuszcza swiatla... pewnie ze przepuszcza, wystarczy zaznaczyc "affect shadows" w refraction.
Gość Gosc Napisano 21 Lipiec 2009 Napisano 21 Lipiec 2009 pewnie ze przepuszcza, wystarczy zaznaczyc "affect shadows" w refraction. o ile pamieta sie zeby zaznaczyc :p ale juz niestety nie liczy sie tak szybko jak bez refrakcji
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się