Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

witam

mam kłopot

ponieważ próbuję przerenderować realistycznie szybę, w której będzie widać wnętrze i będzie odbijać się sky.

efekt ma być taki: gotow1forumum5ro2.jpg

 

za nic nie mogę tego zrobić

czy trzeba pobawić się jakoś z vraylight mtl?

czy z opacity?

czy tylko wystarczy wrzucić jakiś background na plane? bo jak tak robię to nieciekawie wygląda

 

czy jakoś na materiał szkła narzucić jpg???

POMOCY!!! please!!!

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 2,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Najpierw trzeba zrobic otoczenie zeby szyba miala co odbijac, pozniej w srodku lekko mozna podswietlic ale nie za mocno, vray light mat w to nie mieszaj :) musisz podkrecic troszke reflectem i refractem jakis ior mozna zmienic itp Pokaz co Ci wyszlo bedzie latwiej.

Napisano
tez mam problem ze szklem tyle ze w samochodzie. nicy w material editor wyglada ok ale jak go naloze na szybe i wyrenderuje to wyglada jakby to byl srebrny materiał . ustawienia sa z tutoriala tylko tam to wyglada ok...

 

samochod http://img443.imageshack.us/img443/8402/46654660.jpg

ustawienia vraymtl http://img263.imageshack.us/img263/412/a66.jpg

 

jak masz monotonne szarawe otoczenie to czego oczekujesz w odbiciu?

 

jesli musisz juz oszukiwac (bo nie chce ci sie wstawic jakiegos otoczenia) to

uzyl zwyklego materialu Standard, w slot refraction wstaw Raytrace, w slot reflection wstaw zwykla bitmape z jakimis "maziajami" jest taki plik standardowy bodajze reflection.jpg w katalogu z mapami maxa i juz bedzie lepiej

Napisano

no tak ja wiem ze to odbija te szare tło tylko dlaczego nie prześwituje to co jest wewnątrz samochodu, jaki parametr za to odpowiada?:P

Napisano
no tak ja wiem ze to odbija te szare tło tylko dlaczego nie prześwituje to co jest wewnątrz samochodu, jaki parametr za to odpowiada?:P

 

pewnie przeswituje, ale masz odbicia troche ostro podciagniete a w srodku jest ciemno jak w kotlowni wujka Jozefa.... wiec nie bardzo cokolwiek zobaczysz,

pamietaj ze bez wlaczonej kaustyki, szklo vrayowe w materiale Vray MTL nie przepuszcza swiatla...

 

szklo samochodowe raczej nie ugina promieni az tak bardzo zeby ustawiac IOR 1.57,

wstaw zwykly material STANDARD, daj OPACITY na 5% i wstaw w slot Reflection-> Raytrace (opcjonalnie z Fallof jak chcesz sie pobawic) to spawi ze bedzie sie toto szybciej liczyc, a gratis samochod sie w srodku doswietli, albo zrob taki myk ze wogole wylacz rzucanie cieni w "szybie" (musi byc wtedy oddzielnym obiektem)

Napisano
pamietaj ze bez wlaczonej kaustyki, szklo vrayowe w materiale Vray MTL nie przepuszcza swiatla...

 

pewnie ze przepuszcza, wystarczy zaznaczyc "affect shadows" w refraction.

Napisano
pewnie ze przepuszcza, wystarczy zaznaczyc "affect shadows" w refraction.

 

o ile pamieta sie zeby zaznaczyc :p

 

ale juz niestety nie liczy sie tak szybko jak bez refrakcji

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.