Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

witam

mam kłopot

ponieważ próbuję przerenderować realistycznie szybę, w której będzie widać wnętrze i będzie odbijać się sky.

efekt ma być taki: gotow1forumum5ro2.jpg

 

za nic nie mogę tego zrobić

czy trzeba pobawić się jakoś z vraylight mtl?

czy z opacity?

czy tylko wystarczy wrzucić jakiś background na plane? bo jak tak robię to nieciekawie wygląda

 

czy jakoś na materiał szkła narzucić jpg???

POMOCY!!! please!!!

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 2,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Najpierw trzeba zrobic otoczenie zeby szyba miala co odbijac, pozniej w srodku lekko mozna podswietlic ale nie za mocno, vray light mat w to nie mieszaj :) musisz podkrecic troszke reflectem i refractem jakis ior mozna zmienic itp Pokaz co Ci wyszlo bedzie latwiej.

Napisano
tez mam problem ze szklem tyle ze w samochodzie. nicy w material editor wyglada ok ale jak go naloze na szybe i wyrenderuje to wyglada jakby to byl srebrny materiał . ustawienia sa z tutoriala tylko tam to wyglada ok...

 

samochod http://img443.imageshack.us/img443/8402/46654660.jpg

ustawienia vraymtl http://img263.imageshack.us/img263/412/a66.jpg

 

jak masz monotonne szarawe otoczenie to czego oczekujesz w odbiciu?

 

jesli musisz juz oszukiwac (bo nie chce ci sie wstawic jakiegos otoczenia) to

uzyl zwyklego materialu Standard, w slot refraction wstaw Raytrace, w slot reflection wstaw zwykla bitmape z jakimis "maziajami" jest taki plik standardowy bodajze reflection.jpg w katalogu z mapami maxa i juz bedzie lepiej

Napisano

no tak ja wiem ze to odbija te szare tło tylko dlaczego nie prześwituje to co jest wewnątrz samochodu, jaki parametr za to odpowiada?:P

Napisano
no tak ja wiem ze to odbija te szare tło tylko dlaczego nie prześwituje to co jest wewnątrz samochodu, jaki parametr za to odpowiada?:P

 

pewnie przeswituje, ale masz odbicia troche ostro podciagniete a w srodku jest ciemno jak w kotlowni wujka Jozefa.... wiec nie bardzo cokolwiek zobaczysz,

pamietaj ze bez wlaczonej kaustyki, szklo vrayowe w materiale Vray MTL nie przepuszcza swiatla...

 

szklo samochodowe raczej nie ugina promieni az tak bardzo zeby ustawiac IOR 1.57,

wstaw zwykly material STANDARD, daj OPACITY na 5% i wstaw w slot Reflection-> Raytrace (opcjonalnie z Fallof jak chcesz sie pobawic) to spawi ze bedzie sie toto szybciej liczyc, a gratis samochod sie w srodku doswietli, albo zrob taki myk ze wogole wylacz rzucanie cieni w "szybie" (musi byc wtedy oddzielnym obiektem)

Napisano
pamietaj ze bez wlaczonej kaustyki, szklo vrayowe w materiale Vray MTL nie przepuszcza swiatla...

 

pewnie ze przepuszcza, wystarczy zaznaczyc "affect shadows" w refraction.

Napisano
pewnie ze przepuszcza, wystarczy zaznaczyc "affect shadows" w refraction.

 

o ile pamieta sie zeby zaznaczyc :p

 

ale juz niestety nie liczy sie tak szybko jak bez refrakcji

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności