Napisano 19 Lipiec 200915 l witam mam kłopot ponieważ próbuję przerenderować realistycznie szybę, w której będzie widać wnętrze i będzie odbijać się sky. efekt ma być taki: za nic nie mogę tego zrobić czy trzeba pobawić się jakoś z vraylight mtl? czy z opacity? czy tylko wystarczy wrzucić jakiś background na plane? bo jak tak robię to nieciekawie wygląda czy jakoś na materiał szkła narzucić jpg??? POMOCY!!! please!!!
Napisano 19 Lipiec 200915 l Najpierw trzeba zrobic otoczenie zeby szyba miala co odbijac, pozniej w srodku lekko mozna podswietlic ale nie za mocno, vray light mat w to nie mieszaj :) musisz podkrecic troszke reflectem i refractem jakis ior mozna zmienic itp Pokaz co Ci wyszlo bedzie latwiej.
Napisano 19 Lipiec 200915 l tez mam problem ze szklem tyle ze w samochodzie. nicy w material editor wyglada ok ale jak go naloze na szybe i wyrenderuje to wyglada jakby to byl srebrny materiał . ustawienia sa z tutoriala tylko tam to wyglada ok... samochod http://img443.imageshack.us/img443/8402/46654660.jpg ustawienia vraymtl http://img263.imageshack.us/img263/412/a66.jpg
Napisano 20 Lipiec 200915 l tez mam problem ze szklem tyle ze w samochodzie. nicy w material editor wyglada ok ale jak go naloze na szybe i wyrenderuje to wyglada jakby to byl srebrny materiał . ustawienia sa z tutoriala tylko tam to wyglada ok... samochod http://img443.imageshack.us/img443/8402/46654660.jpg ustawienia vraymtl http://img263.imageshack.us/img263/412/a66.jpg jak masz monotonne szarawe otoczenie to czego oczekujesz w odbiciu? jesli musisz juz oszukiwac (bo nie chce ci sie wstawic jakiegos otoczenia) to uzyl zwyklego materialu Standard, w slot refraction wstaw Raytrace, w slot reflection wstaw zwykla bitmape z jakimis "maziajami" jest taki plik standardowy bodajze reflection.jpg w katalogu z mapami maxa i juz bedzie lepiej
Napisano 21 Lipiec 200915 l no tak ja wiem ze to odbija te szare tło tylko dlaczego nie prześwituje to co jest wewnątrz samochodu, jaki parametr za to odpowiada?:P
Napisano 21 Lipiec 200915 l no tak ja wiem ze to odbija te szare tło tylko dlaczego nie prześwituje to co jest wewnątrz samochodu, jaki parametr za to odpowiada?:P pewnie przeswituje, ale masz odbicia troche ostro podciagniete a w srodku jest ciemno jak w kotlowni wujka Jozefa.... wiec nie bardzo cokolwiek zobaczysz, pamietaj ze bez wlaczonej kaustyki, szklo vrayowe w materiale Vray MTL nie przepuszcza swiatla... szklo samochodowe raczej nie ugina promieni az tak bardzo zeby ustawiac IOR 1.57, wstaw zwykly material STANDARD, daj OPACITY na 5% i wstaw w slot Reflection-> Raytrace (opcjonalnie z Fallof jak chcesz sie pobawic) to spawi ze bedzie sie toto szybciej liczyc, a gratis samochod sie w srodku doswietli, albo zrob taki myk ze wogole wylacz rzucanie cieni w "szybie" (musi byc wtedy oddzielnym obiektem)
Napisano 21 Lipiec 200915 l pamietaj ze bez wlaczonej kaustyki, szklo vrayowe w materiale Vray MTL nie przepuszcza swiatla... pewnie ze przepuszcza, wystarczy zaznaczyc "affect shadows" w refraction.
Napisano 21 Lipiec 200915 l pewnie ze przepuszcza, wystarczy zaznaczyc "affect shadows" w refraction. o ile pamieta sie zeby zaznaczyc :p ale juz niestety nie liczy sie tak szybko jak bez refrakcji
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto