Skocz do zawartości

vray camera fizyczna, kolory


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam taki problem, chce oświetlić pomieszczenie, mam 2 vraylighty w oknach, no i kamera, wszystko by było fajnie tylko, że kolor pomieszczenia mi się ustawia albo na brązowy (przy day light w custom balance), lub niebieski w sumie przy całej reszcie. A chce, żeby był biały, tzn szary bo taki mam materiał ustawiony dla ścian itd.

Vray lighty mam białe, ISO 200, shutter 10

pomożecie?

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

zmien Saturation z 1.0 na 0.0 w sekcji Color Mapping opcji Renderera

Napisano

hmmm, zmniejszenie saturacji GI do zera zaowocuje usunięciem efektu color bleed z renderingu co jest oczywiście bardzo niekorzystne.

 

Rozwiązaniem Twojego problemu jest custom white balance w vRayPhysical Camera - najprościej trafić we właściwy kolor sprawdzając wartość RGB na renderze - dokłądnie na obiekcie który powinien być biały a nie jest. Ta wartość wprowadź do white balance - nie będzie idealnie, ale już bardzo blisko, więc jeszcze delikatna zabawa tym kolorem i uzyskasz czystą biel.

  • Like 1
Napisano
hmmm, zmniejszenie saturacji GI do zera zaowocuje usunięciem efektu color bleed z renderingu co jest oczywiście bardzo niekorzystne.

 

Rozwiązaniem Twojego problemu jest custom white balance w vRayPhysical Camera - najprościej trafić we właściwy kolor sprawdzając wartość RGB na renderze - dokłądnie na obiekcie który powinien być biały a nie jest. Ta wartość wprowadź do white balance - nie będzie idealnie, ale już bardzo blisko, więc jeszcze delikatna zabawa tym kolorem i uzyskasz czystą biel.

 

 

no i tak i nie Swierszczu, tak jak w fotografii white balance dziala liniowo, czyli odejmuje

dominante od calego obrazu, co w wypadku zabarwienia kolorem niebieskim i brazowym na skutek innych odbic albo co gorsza jakims czerwonym bo np jakis mebelek zaswiecil, skonczy sie wykreceniem tego drugiego bleeda ,czyli zimny versus cieply kolor...

wtedy pozostaje uwalenie saturacji do 0 i ew wykonanie 2ch oddzielnych renderingow z pelna i zerowa saturacja i zamaskowanie ich w photoshopie jeden na drugim w obszrach ktore nas interesuja

 

ale masz racje ze w wielu przypadkach white balance moze pomoc, na pewno delikatne usuniecie odrobiny niebieskiego powinno juz zalatwic sprawe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności