Napisano 21 Lipiec 200915 l Witam, mam taki problem, chce oświetlić pomieszczenie, mam 2 vraylighty w oknach, no i kamera, wszystko by było fajnie tylko, że kolor pomieszczenia mi się ustawia albo na brązowy (przy day light w custom balance), lub niebieski w sumie przy całej reszcie. A chce, żeby był biały, tzn szary bo taki mam materiał ustawiony dla ścian itd. Vray lighty mam białe, ISO 200, shutter 10 pomożecie?
Napisano 21 Lipiec 200915 l Autor albo jestem ślepy albo tego nie mam : http://vray.us/vray_documentation/vray_color_mapping.shtml Edytowane 21 Lipiec 200915 l przez tob01
Napisano 21 Lipiec 200915 l albo jestem ślepy albo tego nie mam : http://vray.us/vray_documentation/vray_color_mapping.shtml sorry, nie ta sekcja :D w sekcji GI / postprocessing
Napisano 21 Lipiec 200915 l hmmm, zmniejszenie saturacji GI do zera zaowocuje usunięciem efektu color bleed z renderingu co jest oczywiście bardzo niekorzystne. Rozwiązaniem Twojego problemu jest custom white balance w vRayPhysical Camera - najprościej trafić we właściwy kolor sprawdzając wartość RGB na renderze - dokłądnie na obiekcie który powinien być biały a nie jest. Ta wartość wprowadź do white balance - nie będzie idealnie, ale już bardzo blisko, więc jeszcze delikatna zabawa tym kolorem i uzyskasz czystą biel.
Napisano 21 Lipiec 200915 l hmmm, zmniejszenie saturacji GI do zera zaowocuje usunięciem efektu color bleed z renderingu co jest oczywiście bardzo niekorzystne. Rozwiązaniem Twojego problemu jest custom white balance w vRayPhysical Camera - najprościej trafić we właściwy kolor sprawdzając wartość RGB na renderze - dokłądnie na obiekcie który powinien być biały a nie jest. Ta wartość wprowadź do white balance - nie będzie idealnie, ale już bardzo blisko, więc jeszcze delikatna zabawa tym kolorem i uzyskasz czystą biel. no i tak i nie Swierszczu, tak jak w fotografii white balance dziala liniowo, czyli odejmuje dominante od calego obrazu, co w wypadku zabarwienia kolorem niebieskim i brazowym na skutek innych odbic albo co gorsza jakims czerwonym bo np jakis mebelek zaswiecil, skonczy sie wykreceniem tego drugiego bleeda ,czyli zimny versus cieply kolor... wtedy pozostaje uwalenie saturacji do 0 i ew wykonanie 2ch oddzielnych renderingow z pelna i zerowa saturacja i zamaskowanie ich w photoshopie jeden na drugim w obszrach ktore nas interesuja ale masz racje ze w wielu przypadkach white balance moze pomoc, na pewno delikatne usuniecie odrobiny niebieskiego powinno juz zalatwic sprawe
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto