koton Napisano 21 Lipiec 2009 Share Napisano 21 Lipiec 2009 (edytowane) Cześć, mam takie pytanko odnośnie Maxa. To jest praca którą przygotowałem do szkoły, mieliśmy zrobić wizualizację miasta opartą o jakiś obraz abstrakcyjny, zrobiłem suprematyzm Malewicza,ale mniejsza z tym:) Nie chodzi tu zupełnie o bajery wizualne czy modelowanie, to było takie proste ćwiczonko żeby pobudzić wyobraźnię, ale jak oddawałem pracę to wykładowca mi zwrócił uwagę że to jest przecież aksjonometria nie perspektywa,no i faktycznie,coś mi od początku nie pasowało w tych renderach,jakoś ta płaszczyzna wyglądała nienaturalnie. W perspektywie to by przecież było zakrzywione. Mam w związku z tym pytanie, czy można jakos za pomocą ustawień kamery/renderingu uzyskać efekt perspektywy? Bo jedyne co mi przychodzi na myśl to umiejscowienie tego wszystkiego na jakiejś kuli a nie na płaskim :) Pytam nie pod kątem tego ćwiczenia tylko po to żeby w przyszłości robic ładne rendery :) Edytowane 21 Lipiec 2009 przez koton Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Gosc Napisano 21 Lipiec 2009 Share Napisano 21 Lipiec 2009 ja tam obstawiam ze pan profesor nigdy nie widzial ziemi z lotu ptaka i pitoli zeby sie przyczepic :D a tak na serio, jak masz kamere i nie ustawiles rzutowania ortho, to masz perspektywe, jak przejdziesz do widoku z kamery, w prawym dolnym rogu w narzedziowce sa narzedzia do sterowania, natezeniem perspektywy (taki prostopadloscianik wykrecony przez perspektywe) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mt Napisano 21 Lipiec 2009 Share Napisano 21 Lipiec 2009 (edytowane) albo wcisnales orthographic projection w opcjach kamery, albo dales camera correction (architekci nie moga bez tego zyc, wiec jest spore prawdopodobienstwo;) ) albo jeszcze ustaw krotka ogniskowa i przysun blizej kamere;) albo nie renderuj z user'a;) pozdr. mt Edytowane 21 Lipiec 2009 przez mt 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koton Napisano 22 Lipiec 2009 Autor Share Napisano 22 Lipiec 2009 haha juz wiem co było nie tak,renderowałem prosto z viewportów :D jezu,nawet nigdy nie zwróciłem uwagi na różnice,do tej pory używałem kamery kiedy nie mogłem gdzieś już przyzoomować albo do jakichś wnętrz gdzie nie mogłem wjechac viewportem:) zdecydowanie potrzebuję więcej katować maxa. wielkie dzięki za pomoc:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
streaker Napisano 22 Lipiec 2009 Share Napisano 22 Lipiec 2009 Nie ważne, że prosto z viewportów, widok perspective jak sama nazwa wskazuje ma zniekształcenie perspektywiczne, no chyba, że używałeś user albo ustawiłeś jakieś długie ogniskowe (tutaj podane jako kąt widzenia - FOV - i u ciebie powinien być malutki) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się