Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

5dsuprematism58lgjCześć, mam takie pytanko odnośnie Maxa. To jest praca którą przygotowałem do szkoły, mieliśmy zrobić wizualizację miasta opartą o jakiś obraz abstrakcyjny, zrobiłem suprematyzm Malewicza,ale mniejsza z tym:) Nie chodzi tu zupełnie o bajery wizualne czy modelowanie, to było takie proste ćwiczonko żeby pobudzić wyobraźnię, ale jak oddawałem pracę to wykładowca mi zwrócił uwagę że to jest przecież aksjonometria nie perspektywa,no i faktycznie,coś mi od początku nie pasowało w tych renderach,jakoś ta płaszczyzna wyglądała nienaturalnie. W perspektywie to by przecież było zakrzywione. Mam w związku z tym pytanie, czy można jakos za pomocą ustawień kamery/renderingu uzyskać efekt perspektywy? Bo jedyne co mi przychodzi na myśl to umiejscowienie tego wszystkiego na jakiejś kuli a nie na płaskim :)

Pytam nie pod kątem tego ćwiczenia tylko po to żeby w przyszłości robic ładne rendery :)

 

render1u.jpg

 

 

0xrender3bjsuprematism58lg.jpg

0rrender4fj

 

 

 

 

b8rendergrajrendergra.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

render4f.jpg

 

 

 

 

render3b.jpg

 

 

 

 

render2h.jpg

 

 

 

render1u.jpg

5dsuprematism58lgj

Edytowane przez koton

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 2,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ja tam obstawiam ze pan profesor nigdy nie widzial ziemi z lotu ptaka i pitoli zeby sie przyczepic :D

 

a tak na serio, jak masz kamere i nie ustawiles rzutowania ortho, to masz perspektywe,

jak przejdziesz do widoku z kamery, w prawym dolnym rogu w narzedziowce sa narzedzia do sterowania,

natezeniem perspektywy (taki prostopadloscianik wykrecony przez perspektywe)

Napisano

albo wcisnales orthographic projection w opcjach kamery, albo dales camera correction (architekci nie moga bez tego zyc, wiec jest spore prawdopodobienstwo;) ) albo jeszcze ustaw krotka ogniskowa i przysun blizej kamere;) albo nie renderuj z user'a;)

 

pozdr.

mt

Edytowane przez mt

Napisano
  • Autor

haha juz wiem co było nie tak,renderowałem prosto z viewportów :D

jezu,nawet nigdy nie zwróciłem uwagi na różnice,do tej pory używałem kamery kiedy nie mogłem gdzieś już przyzoomować albo do jakichś wnętrz gdzie nie mogłem wjechac viewportem:) zdecydowanie potrzebuję więcej katować maxa. wielkie dzięki za pomoc:)

Napisano

Nie ważne, że prosto z viewportów, widok perspective jak sama nazwa wskazuje ma zniekształcenie perspektywiczne, no chyba, że używałeś user albo ustawiłeś jakieś długie ogniskowe (tutaj podane jako kąt widzenia - FOV - i u ciebie powinien być malutki)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności