Napisano 21 Lipiec 200915 l Cześć, mam takie pytanko odnośnie Maxa. To jest praca którą przygotowałem do szkoły, mieliśmy zrobić wizualizację miasta opartą o jakiś obraz abstrakcyjny, zrobiłem suprematyzm Malewicza,ale mniejsza z tym:) Nie chodzi tu zupełnie o bajery wizualne czy modelowanie, to było takie proste ćwiczonko żeby pobudzić wyobraźnię, ale jak oddawałem pracę to wykładowca mi zwrócił uwagę że to jest przecież aksjonometria nie perspektywa,no i faktycznie,coś mi od początku nie pasowało w tych renderach,jakoś ta płaszczyzna wyglądała nienaturalnie. W perspektywie to by przecież było zakrzywione. Mam w związku z tym pytanie, czy można jakos za pomocą ustawień kamery/renderingu uzyskać efekt perspektywy? Bo jedyne co mi przychodzi na myśl to umiejscowienie tego wszystkiego na jakiejś kuli a nie na płaskim :) Pytam nie pod kątem tego ćwiczenia tylko po to żeby w przyszłości robic ładne rendery :) Edytowane 21 Lipiec 200915 l przez koton
Napisano 21 Lipiec 200915 l ja tam obstawiam ze pan profesor nigdy nie widzial ziemi z lotu ptaka i pitoli zeby sie przyczepic :D a tak na serio, jak masz kamere i nie ustawiles rzutowania ortho, to masz perspektywe, jak przejdziesz do widoku z kamery, w prawym dolnym rogu w narzedziowce sa narzedzia do sterowania, natezeniem perspektywy (taki prostopadloscianik wykrecony przez perspektywe)
Napisano 21 Lipiec 200915 l albo wcisnales orthographic projection w opcjach kamery, albo dales camera correction (architekci nie moga bez tego zyc, wiec jest spore prawdopodobienstwo;) ) albo jeszcze ustaw krotka ogniskowa i przysun blizej kamere;) albo nie renderuj z user'a;) pozdr. mt Edytowane 21 Lipiec 200915 l przez mt
Napisano 22 Lipiec 200915 l Autor haha juz wiem co było nie tak,renderowałem prosto z viewportów :D jezu,nawet nigdy nie zwróciłem uwagi na różnice,do tej pory używałem kamery kiedy nie mogłem gdzieś już przyzoomować albo do jakichś wnętrz gdzie nie mogłem wjechac viewportem:) zdecydowanie potrzebuję więcej katować maxa. wielkie dzięki za pomoc:)
Napisano 22 Lipiec 200915 l Nie ważne, że prosto z viewportów, widok perspective jak sama nazwa wskazuje ma zniekształcenie perspektywiczne, no chyba, że używałeś user albo ustawiłeś jakieś długie ogniskowe (tutaj podane jako kąt widzenia - FOV - i u ciebie powinien być malutki)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto