rozpruwacz Napisano 28 Lipiec 2009 Napisano 28 Lipiec 2009 chcialem wyrenderowac drzewko w blenderze, liscie to pojedyncze poligony z alpha mapa w krztalcie liscia, ale podczas renderingu blender najpier renderuje pien i galezie drzewa, a potem drugi raz liscie, potem sam laczy te dwie warstwy - po pierwsze, zle to mu wychodzi (wokol krawedzi galezi widac biale obramowki) - trwa to dwa razy dluzej - cien lisci jest cieniem poligonow nie alpha mapy czy JA robie cos zle czy blender nie radzi sobie z takimi rzeczami?
Skoti Napisano 28 Lipiec 2009 Napisano 28 Lipiec 2009 chcialem wyrenderowac drzewko w blenderze, liscie to pojedyncze poligony z alpha mapa w krztalcie liscia, ale podczas renderingu blender najpier renderuje pien i galezie drzewa, a potem drugi raz liscie, potem sam laczy te dwie warstwy - po pierwsze, zle to mu wychodzi (wokol krawedzi galezi widac biale obramowki) - trwa to dwa razy dluzej - cien lisci jest cieniem poligonow nie alpha mapy czy JA robie cos zle czy blender nie radzi sobie z takimi rzeczami? Ogólnie to dziwne, że robi w 2x przebiegach (czyżbyś dał im SSS?): - Źle to Ci wyszły w takim razie tekstury/ustawienia tekstury, - Jak wyżej - dziwne, - Nie ustawiłeś w materiałach odbierających cień TraShadow (zaznacz to będą odbierać przezroczyste cienie). Jak wyżej... blender sobie radzi ;].
rozpruwacz Napisano 28 Lipiec 2009 Autor Napisano 28 Lipiec 2009 aha, dzieki za cien - drzewko nie ma tekstury (jest biale, zwykly material) -co zrobic zeby tego 2 razy nie renderowal? (koncowy efekt bedzie animacja w FullHD wiec zalezy mi na szybkosci)
freeqstyler Napisano 3 Sierpień 2009 Napisano 3 Sierpień 2009 Wydaje mi się, że to normalne, mi czasem też renderuje na raty przy skomplikowanych materiałach itp. Jeśli chcesz szybszy rendering, musisz iść w optymalizację- mniej liści, mniejsza rozdzielczość tekstury liści, oświetlenie spotami zamiast lampami z raytracingiem, AAO zamiast RAO itd. Nie sądzę by renderowanie na raty jakoś wpływało na czas renderingu- bo i tak i tak silnik musiałby to wszystko przeliczyć.
Ania Napisano 3 Sierpień 2009 Napisano 3 Sierpień 2009 Zobacz czy na ten biały brzeg nie wystarczyłoby włączyć Premu pod Render, i/albo Save Buffers i Full Sample pod Output. Możliwe też że tekstura niekorzystna i jakieś tło prześwieca, powinna być zielona nawet tam gdzie przezroczysta. Tzn. jak obrabiasz te liście w PS czy w gimpie czy gdzie tam lubisz, to podfarbuj na zielono tło naokoło liścia zanim zrobisz alfę. A na dwie raty renderuje często, to te jakieś jego wewnętrzne przeliczenia chyba.
dac77 Napisano 26 Sierpień 2009 Napisano 26 Sierpień 2009 To nie ma nic wspólnego z Blenderem. Po prostu renderujesz w scanline, więc przeźroczystość jest fakowana przez Zmap. Jeśli chcesz mieć cienie w porządku to tylko raytracing i odpowiednie ustawienia w cieniach raytracowanych. Zamiast się kiwać z alpha włącz sobie widok teksturowany i tak dopasuj kształt drzewk rzeby były tuż przy krawędzi drzewek w teksturze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się