Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

chcialem wyrenderowac drzewko w blenderze,

liscie to pojedyncze poligony z alpha mapa w krztalcie liscia,

ale podczas renderingu blender najpier renderuje pien i galezie drzewa, a potem drugi raz liscie, potem sam laczy te dwie warstwy

 

- po pierwsze, zle to mu wychodzi (wokol krawedzi galezi widac biale obramowki)

- trwa to dwa razy dluzej

- cien lisci jest cieniem poligonow nie alpha mapy

 

czy JA robie cos zle czy blender nie radzi sobie z takimi rzeczami?

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  rozpruwacz napisał:
chcialem wyrenderowac drzewko w blenderze,

liscie to pojedyncze poligony z alpha mapa w krztalcie liscia,

ale podczas renderingu blender najpier renderuje pien i galezie drzewa, a potem drugi raz liscie, potem sam laczy te dwie warstwy

 

- po pierwsze, zle to mu wychodzi (wokol krawedzi galezi widac biale obramowki)

- trwa to dwa razy dluzej

- cien lisci jest cieniem poligonow nie alpha mapy

 

czy JA robie cos zle czy blender nie radzi sobie z takimi rzeczami?

Ogólnie to dziwne, że robi w 2x przebiegach (czyżbyś dał im SSS?):

- Źle to Ci wyszły w takim razie tekstury/ustawienia tekstury,

- Jak wyżej - dziwne,

- Nie ustawiłeś w materiałach odbierających cień TraShadow (zaznacz to będą odbierać przezroczyste cienie).

 

Jak wyżej... blender sobie radzi ;].

Napisano
  • Autor

aha, dzieki za cien

- drzewko nie ma tekstury (jest biale, zwykly material)

-co zrobic zeby tego 2 razy nie renderowal? (koncowy efekt bedzie animacja w FullHD wiec zalezy mi na szybkosci)

Napisano

Wydaje mi się, że to normalne, mi czasem też renderuje na raty przy skomplikowanych materiałach itp. Jeśli chcesz szybszy rendering, musisz iść w optymalizację- mniej liści, mniejsza rozdzielczość tekstury liści, oświetlenie spotami zamiast lampami z raytracingiem, AAO zamiast RAO itd. Nie sądzę by renderowanie na raty jakoś wpływało na czas renderingu- bo i tak i tak silnik musiałby to wszystko przeliczyć.

Napisano

Zobacz czy na ten biały brzeg nie wystarczyłoby włączyć Premu pod Render, i/albo Save Buffers i Full Sample pod Output.

Możliwe też że tekstura niekorzystna i jakieś tło prześwieca, powinna być zielona nawet tam gdzie przezroczysta. Tzn. jak obrabiasz te liście w PS czy w gimpie czy gdzie tam lubisz, to podfarbuj na zielono tło naokoło liścia zanim zrobisz alfę.

 

A na dwie raty renderuje często, to te jakieś jego wewnętrzne przeliczenia chyba.

Napisano

To nie ma nic wspólnego z Blenderem. Po prostu renderujesz w scanline, więc przeźroczystość jest fakowana przez Zmap. Jeśli chcesz mieć cienie w porządku to tylko raytracing i odpowiednie ustawienia w cieniach raytracowanych. Zamiast się kiwać z alpha włącz sobie widok teksturowany i tak dopasuj kształt drzewk rzeby były tuż przy krawędzi drzewek w teksturze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.