Adam91PL Napisano 2 Sierpień 2009 Napisano 2 Sierpień 2009 Jest to moja 1 wypowiedź więc chciałbym wszystkich przywitać! Na forum jestem już zarejestrowany prawie od 3 lat :) Dopiero teraz postanowiłem zacząć udzielać się na forum, ponieważ wstawiając tu moje projekty, pomożecie (mam nadzieje) w znalezieniu błędów oraz ich rozwiązaniu ;) Do rzeczy :) tak ostatnio mnie coś naszło, żeby zrobić sobie tak na szybko studnie na pustyni ;) wszystko ok tylko mam pewien problem z teksturami :P wszystkie obiekty mają taką samą teksturę ... jak zrobić, aby każdy obiekt (cegły, deski) miały różniące się trochę tekstury?
cucsoniuss Napisano 2 Sierpień 2009 Napisano 2 Sierpień 2009 Bardzo ładny materiał piasku i daszku nad studnią. Fajne też belki na których opiera się daszek. Cegły takie sobie materiał nie taki no i też dam model mi nie pasuje. Wiadro za duże i widać powtarzalność tekstury. Korba od studni też trochę za cienka i jakoś dziwnie wygięta. Ogólnie fajnie
Adam91PL Napisano 3 Sierpień 2009 Autor Napisano 3 Sierpień 2009 Dzięki za odpowiedź. Z tym wiadrem to przesadziłem ;) już wcześniej miałem je zmniejszyć no ale tak jakoś zostało :D Powtarzalność tekstur... jak temu zaradzić?
cucsoniuss Napisano 3 Sierpień 2009 Napisano 3 Sierpień 2009 na aktualny stan moich umiejętności poleciłbym zrobić osobno każdą teksturę. Wydaje się że dużo roboty ale nie.Wystarczy 3 różne (deski) zrobić i później obrócić każdą to już masz 6 a wtedy to już nikt się nie skapnie. Interesuje mnie jak zrobiłeś piasek?
Adam91PL Napisano 3 Sierpień 2009 Autor Napisano 3 Sierpień 2009 Piasek to plane z noisem oraz teksturką + bump ;) po zmniejszeniu wiadra nawet nie trzeba bawić się z teksturą ;) chyba ze render z bliska bym miał robić :P Te cegły tylko mi nie pasują ;) a tu siatka piasku ;)
cucsoniuss Napisano 3 Sierpień 2009 Napisano 3 Sierpień 2009 Cegły - pewnie to pewnie jedna ta sama (z tą samą teksturą) ale sklonowane. Ja bym to robił inaczej zrobił najpierw samą studnie a dopiero później modelował bym z tego cegły i nakładał tekstury. Czyli dajesz tube tniesz tą bryłę extrudujesz poszczególne cegły UNVwrap - ujesz i nakładasz tekstury. Albo w szybciej używając bumpa bez modelowania. W piasku fajnie "kamyczki" wyglądają możesz podesłać tą mapę piasku. To co robisz to ma być jakaś większa scena? Fajnie by mogło wyglądać z jakimś pojazdem w oddali i spragnionymi ludźmi szukającymi wody
Adam91PL Napisano 3 Sierpień 2009 Autor Napisano 3 Sierpień 2009 (edytowane) Tekstura jest tutaj ;) Hmm spróbuje zrobić tak jak mówisz ;) Co do sceny to jeszcze nie wiem :D po prostu zachciało mi się studni i ją zrobiłem, a czy coś dodam jeszcze to zobaczę. Ludzi zbytnio modelować nie potrafię ;) Pobawiłem się trochę światełkiem ;) Dzisiaj może wymodeluje od nowa same te cegły :D Edytowane 3 Sierpień 2009 przez Adam91PL
Adam91PL Napisano 3 Sierpień 2009 Autor Napisano 3 Sierpień 2009 Nowa studnia, tekstura wiadra. Nadal mi się nie widzi studnia, ale chyba na tym już to zakończę i wezmę się za modelowanie czegoś innego :) Pozdrawiam ;)
cucsoniuss Napisano 4 Sierpień 2009 Napisano 4 Sierpień 2009 pobaw się crazy bumpem z tą teksturą może coś wyciągniesz z tego jeszcze
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się