Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Jest to moja 1 wypowiedź więc chciałbym wszystkich przywitać!

 

Na forum jestem już zarejestrowany prawie od 3 lat :) Dopiero teraz postanowiłem zacząć udzielać się na forum, ponieważ wstawiając tu moje projekty, pomożecie (mam nadzieje) w znalezieniu błędów oraz ich rozwiązaniu ;)

 

Do rzeczy :) tak ostatnio mnie coś naszło, żeby zrobić sobie tak na szybko studnie na pustyni ;) wszystko ok tylko mam pewien problem z teksturami :P wszystkie obiekty mają taką samą teksturę ... jak zrobić, aby każdy obiekt (cegły, deski) miały różniące się trochę tekstury?

 

studnia5.th.jpg

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 2,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Bardzo ładny materiał piasku i daszku nad studnią. Fajne też belki na których opiera się daszek. Cegły takie sobie materiał nie taki no i też dam model mi nie pasuje. Wiadro za duże i widać powtarzalność tekstury. Korba od studni też trochę za cienka i jakoś dziwnie wygięta. Ogólnie fajnie

Napisano
  • Autor

Dzięki za odpowiedź. Z tym wiadrem to przesadziłem ;) już wcześniej miałem je zmniejszyć no ale tak jakoś zostało :D Powtarzalność tekstur... jak temu zaradzić?

Napisano

na aktualny stan moich umiejętności poleciłbym zrobić osobno każdą teksturę. Wydaje się że dużo roboty ale nie.Wystarczy 3 różne (deski) zrobić i później obrócić każdą to już masz 6 a wtedy to już nikt się nie skapnie. Interesuje mnie jak zrobiłeś piasek?

Napisano
  • Autor

Piasek to plane z noisem oraz teksturką + bump ;) po zmniejszeniu wiadra nawet nie trzeba bawić się z teksturą ;) chyba ze render z bliska bym miał robić :P Te cegły tylko mi nie pasują ;)

 

studnia6.th.jpg

 

a tu siatka piasku ;)

piasekl.th.jpg

Napisano

Cegły - pewnie to pewnie jedna ta sama (z tą samą teksturą) ale sklonowane. Ja bym to robił inaczej zrobił najpierw samą studnie a dopiero później modelował bym z tego cegły i nakładał tekstury. Czyli dajesz tube tniesz tą bryłę extrudujesz poszczególne cegły UNVwrap - ujesz i nakładasz tekstury. Albo w szybciej używając bumpa bez modelowania. W piasku fajnie "kamyczki" wyglądają możesz podesłać tą mapę piasku.

 

To co robisz to ma być jakaś większa scena? Fajnie by mogło wyglądać z jakimś pojazdem w oddali i spragnionymi ludźmi szukającymi wody

Napisano
  • Autor

Tekstura jest tutaj ;)

 

Hmm spróbuje zrobić tak jak mówisz ;) Co do sceny to jeszcze nie wiem :D po prostu zachciało mi się studni i ją zrobiłem, a czy coś dodam jeszcze to zobaczę. Ludzi zbytnio modelować nie potrafię ;)

 

Pobawiłem się trochę światełkiem ;) Dzisiaj może wymodeluje od nowa same te cegły :D

studnia8.th.jpg

Edytowane przez Adam91PL

Napisano
  • Autor

studnia10.th.jpg

 

Nowa studnia, tekstura wiadra. Nadal mi się nie widzi studnia, ale chyba na tym już to zakończę i wezmę się za modelowanie czegoś innego :)

 

Pozdrawiam ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności