claude Napisano 7 Sierpień 2009 Napisano 7 Sierpień 2009 (edytowane) Stary problem, w jakiś tam sposób rozwiązany w starych postach ale ja do końca jednak nie jestem pewien jak to powinno być. Pytania: 1. Czy można zmapować model high poly z ZBrush schodząc do najniższej subdivision export do maxa i import do zb na tym najniższym subdiv. (ja tak ostatnio robiłem ale po zmapowaniu i wejściu na wyższy subdiv tekstura nie zachowuje się tak jak powinna, to znaczy jak wezmę col-tex to color z poligonów przenosi się na teksture ale jest poszatkowany) 2. Gdzieś ktoś pisał że trzeba zmapowany model z maxa podzielić na kilka subdv i jakby podmieniać każdy subdiv w maxie, może to jest wyjście. Jednym słowem wstyd mi że zrobiłem tyle modeli w zbrush a nigdy żadnego dobrze nie zmapowałem i nie oteksturowałem. Edytowane 7 Sierpień 2009 przez claude
Gomez Napisano 9 Sierpień 2009 Napisano 9 Sierpień 2009 Poszatkowany tzn ta czerwona kratka? Masz rozdzielone uvki, każdy kawałeczek jest osobno. Musisz uvki w maxie zweldować.
claude Napisano 14 Sierpień 2009 Autor Napisano 14 Sierpień 2009 (edytowane) Ok. odkryłem wielką tajemnice która była zapisana w wątkach wcześniejszych a którą zlekceważyłem NIGDY NIE COLAPS'ÓJ STOSU MODYFIKATORÓW KIEDY MAPUJESZ W MAXIE OBIEKT Z ZBRUSH NIECH NA DOLE BĘDZIE EDIABLE MASH TAK JAK PO IMPORCIE teraz mam kolejne pytanko Większość tutków pokazuje Polypainting czyli malowanie po poligonach a później przenoszenie to do tekstury. Czy jest możliwość malowania od razu na teksturze, np chce sobie pomalować mapkę reflect czy coś takiego ale nie chce kasować polypaint'ingu który wcześniej zrobiłem. Jednym zdaniem: CZY DA SIĘ MALOWAĆ NA TEKSTURZE OD RAZU! Z góry dziękuje na odpowiedzi. Edytowane 14 Sierpień 2009 przez tweety ort
Gomez Napisano 14 Sierpień 2009 Napisano 14 Sierpień 2009 Nie rozumiem cię. Jak masz polypainting na modelu to zapisujesz go do tkstury, robisz nowy polypainting i zapisujesz do drugiej tekstury, potem wczytujesz pierwszą teksturę i masz to co wcześniej namaziałeś. W zb da sie malować płaską teksturę ale chyba nie o to ci chodzi. Do tego lepszy jest jednak photoshop.
claude Napisano 14 Sierpień 2009 Autor Napisano 14 Sierpień 2009 (edytowane) cześć wiem że da się tak zrobić, ale czy tekstura może stracić na jakości, bo poly mam na modelu 7 milionów a rozdziałke tekstury stosuje 4000x4000 Jest to jakieś wyjście ale ciekaw jestem czy nie ma możliwości malować na modelu ale żeby to automatycznie przechodziło na texture omijając polypainting w ten sposób mógłbym szybko zrobić mapki reflect czy Hglossines Wydaje mi się że nawet w blenderze czy maya da się tak robić. bo co jest kiedy chcemy malować teksture na obiekcie low poly, czy to jest w ogule możliwe w Zbrush Pozdrawiam i dzięki za odpowiedz EDIT: Project Master maluje od razu na teksture, właśnie to sprawdziłem :) Edytowane 14 Sierpień 2009 przez claude
Gomez Napisano 14 Sierpień 2009 Napisano 14 Sierpień 2009 Nie używałem Projection Master ale dobrze wiedzieć że działa. Zbrush działa zupełnie inaczej niż zwykłe aplikacje 3d. W polypaintingu 1 pixel tekstury odpowiada mniej więcej 1 polygonowi (zależnie od rozłożenia uvki, optymalne byłoby AUV Tiles z ZB), czyli żeby mieć teksturę 4k potrzebujesz 4000 * 4000 = 16mln poly.
Tomala Napisano 15 Sierpień 2009 Napisano 15 Sierpień 2009 Projection master pozwala na malowanie po texturze tylko nie pamiętam czy malowanie po texturze działa jak model był już wypełniony kolorem pod polypainting (wtedy się chyba nawet to co zrobiłeś w pm przenosi na poly). Polecam też plugin imageplane, bardzo przydatny jak texturujesz z użyciem zdjęć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się