Jump to content
Sign in to follow this  
claude

Mapowanie modelu high poly Zbrush-Max

Recommended Posts

Stary problem, w jakiś tam sposób rozwiązany w starych postach ale ja do końca jednak nie jestem pewien jak to powinno być.

 

Pytania:

1. Czy można zmapować model high poly z ZBrush schodząc do najniższej subdivision export do maxa i import do zb na tym najniższym subdiv. (ja tak ostatnio robiłem ale po zmapowaniu i wejściu na wyższy subdiv tekstura nie zachowuje się tak jak powinna, to znaczy jak wezmę col-tex to color z poligonów przenosi się na teksture ale jest poszatkowany)

 

2. Gdzieś ktoś pisał że trzeba zmapowany model z maxa podzielić na kilka subdv i jakby podmieniać każdy subdiv w maxie, może to jest wyjście.

 

Jednym słowem wstyd mi że zrobiłem tyle modeli w zbrush a nigdy żadnego dobrze nie zmapowałem i nie oteksturowałem.

Edited by claude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poszatkowany tzn ta czerwona kratka? Masz rozdzielone uvki, każdy kawałeczek jest osobno. Musisz uvki w maxie zweldować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. odkryłem wielką tajemnice która była zapisana w wątkach wcześniejszych a którą zlekceważyłem

 

NIGDY NIE COLAPS'ÓJ STOSU MODYFIKATORÓW KIEDY MAPUJESZ W MAXIE OBIEKT Z ZBRUSH NIECH NA DOLE BĘDZIE EDIABLE MASH TAK JAK PO IMPORCIE

 

 

teraz mam kolejne pytanko

 

Większość tutków pokazuje Polypainting czyli malowanie po poligonach a później przenoszenie to do tekstury.

 

Czy jest możliwość malowania od razu na teksturze, np chce sobie pomalować mapkę reflect czy coś takiego ale nie chce kasować polypaint'ingu który wcześniej zrobiłem.

Jednym zdaniem:

CZY DA SIĘ MALOWAĆ NA TEKSTURZE OD RAZU!

 

Z góry dziękuje na odpowiedzi.

Edited by tweety
ort

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie rozumiem cię. Jak masz polypainting na modelu to zapisujesz go do tkstury, robisz nowy polypainting i zapisujesz do drugiej tekstury, potem wczytujesz pierwszą teksturę i masz to co wcześniej namaziałeś.

W zb da sie malować płaską teksturę ale chyba nie o to ci chodzi. Do tego lepszy jest jednak photoshop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cześć

 

wiem że da się tak zrobić, ale czy tekstura może stracić na jakości, bo poly mam na modelu 7 milionów a rozdziałke tekstury stosuje 4000x4000

Jest to jakieś wyjście ale ciekaw jestem czy nie ma możliwości malować na modelu ale żeby to automatycznie przechodziło na texture omijając polypainting w ten sposób mógłbym szybko zrobić mapki reflect czy Hglossines

 

Wydaje mi się że nawet w blenderze czy maya da się tak robić. bo co jest kiedy chcemy malować teksture na obiekcie low poly, czy to jest w ogule możliwe w Zbrush

 

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedz

EDIT:

 

Project Master maluje od razu na teksture, właśnie to sprawdziłem :)

Edited by claude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie używałem Projection Master ale dobrze wiedzieć że działa. Zbrush działa zupełnie inaczej niż zwykłe aplikacje 3d. W polypaintingu 1 pixel tekstury odpowiada mniej więcej 1 polygonowi (zależnie od rozłożenia uvki, optymalne byłoby AUV Tiles z ZB), czyli żeby mieć teksturę 4k potrzebujesz 4000 * 4000 = 16mln poly.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Projection master pozwala na malowanie po texturze tylko nie pamiętam czy malowanie po texturze działa jak model był już wypełniony kolorem pod polypainting (wtedy się chyba nawet to co zrobiłeś w pm przenosi na poly).

Polecam też plugin imageplane, bardzo przydatny jak texturujesz z użyciem zdjęć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy