baza0 Napisano 12 Sierpień 2009 Napisano 12 Sierpień 2009 Witam... pewnie dla większości banalne ale dla początkującego dobre pytanie. Zrobiłem za pomocą bipeda (male) krótką animację... Jednak chciałbym nadać mu trochę lepszego wyglądu i tu pytanie... Czy mam do bipeda dodać edit poly i go modelować ? Czy może pierw wymodelować a później dodawać kości i kombinować z animacją ?
Silaslogo Napisano 17 Sierpień 2009 Napisano 17 Sierpień 2009 Witam... pewnie dla większości banalne ale dla początkującego dobre pytanie. Zrobiłem za pomocą bipeda (male) krótką animację... Jednak chciałbym nadać mu trochę lepszego wyglądu i tu pytanie... Czy mam do bipeda dodać edit poly i go modelować ? Czy może pierw wymodelować a później dodawać kości i kombinować z animacją ? Proponowałbym robić w odpowiedniej kolejności. - Najpierw ustaw sobie w scenia bipeda. - Wymodeluj pasujące do niego ciało. - Nałożenie tekstury. - Użyj modyfikatora "skin" i dodaj kości. - Wykonaj poprawki wag/zasieg vatrexów do danych kości. - Teraz możesz animować (to w sumie chyba najtrudniejsze). Jeśli w pierwszej klatce postac jest w klasycznym ułożeniu (rozłożone ręce, wyprostowana poza) to może jeszcze da się zeskinowac ciało w innym wypadku może byc problem.
mariusz89016 Napisano 29 Sierpień 2009 Napisano 29 Sierpień 2009 W sumie to trochę późno, ale może na przyszłość się przyda. Nie musi być w pierwszej klatce w klasycznym ułożeniu - jest taka opcja w zakładkach bipeda (nie mam maxa przed sobą, więc dokładnie nie powiem - ale jest ikonka postaci z rozłożonymi rękami na boki). Gdy klikniesz na to biped "wraca" do pozycji z rozłożonymi rękami i możesz wtedy zeskinnować. Co do wymodelowania pasującego ciała to też nie jest tak dosłownie. ;) "Model is rigged and already joined to CharacterStudio Biped and ready for any animation." by http://www.exchange3d.com/cubecart/characters/transformer-lamborghini-gallardo-rigged-/prod_4194.html Bipeda można dostosować, np. skalujesz nogi i ręce. Sam mam zrobioną animację bipeda i zrobiłem model "gostka", ale grube spodnie miał i ciężko było go ustawić, ale w sumie jeszcze spróbuję. :P Pozdrawiam, Mariusz. P.S Jeśli chcesz zmodyfikować bipeda, to możesz dodać edit poly (od razu do bipeda) i normalnie modelować. (przykład tutorial o animacji bipeda, o zmienionym wyglądzie - http://max3d.pl/tutorial.php?id=94).
Kris_R Napisano 30 Sierpień 2009 Napisano 30 Sierpień 2009 Ach... niby proste pytanie a tu można by dyskusję na pół roku rozwinąć. Kilka rzeczy wypunktuję aby je trochę naświetlić. 1. Rig postaci oraz model postaci to niezależne od siebie byty. Nie zawsze tak jest, ale do tego należy dążyć, aby zawsze można było podpiąć inny model pod rig oraz przerzucić animację między rigami. 2. W przypadku character studio jest to wyjątkowo łatwe. Wystarczy zapisać animację do pliku bip. i wczytać na inny (lub ten sam) rig.. 3. Podmiana modelu to akurat dość częsta sprawa... a budowanie wokół animacji tym bardziej. Powszechna jest sytuacja, że animatorzy pracują na modelu low-poly, który dostają z działu modelingu. W ten sposób oba działy są zajęte. Model finalny powstaje nadal w dziale modelingu, potem UV, textury, sharedy itp... a animatorzy już od dawna pracują na pierwszym modelu low poly. Dopiero później finalny model jest podpinany pod zanimowany już rig. Możesz spać spokojnie :) Twoją animację da się bezproblemowo podpiąć pod dowolny model. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się