Paq Napisano 12 Sierpień 2009 Napisano 12 Sierpień 2009 Witam Panowie i Panie, planuję zakup dodatkowego monitora do mojego 17-calowego Staruszka: "iiyama ProLite E438S". Jako, że od prawie dwóch lat zajmuję się web-masteringiem, zmuszony jestem dokonać upgreade'u sprzętu. Często pracuję przy layoutach stron w PS'ie i przy otwartych kilku projektach często brakuje mi planu roboczego, co wiąże się z dyskomfortem pracy. Chciałbym dokupić Staruszkowi kolegę, dzięki któremu mógłbym mieć więcej przyjemności z tworzenia grafiki. W związku z tym nasuwa mi się kilka pytań. Czy można wyjść z założenia, że kiedy pracuję na matrycy TN, to i tak większość społeczeństwa nie używa PVA/MVA/IPS, nie zobaczy skalibrowanych kolorków i przy takiej pozostać? Nie mam specjalnego funduszu, ewentualnie mógłbym celować w używany sprzęt, ale nie dobiorę wtedy takiego, który rozmiarem pasowałby do tego, który teraz stoi na biurku. Bo dokupując monitor panoramiczny, wysokością nie będą od siebie odbiegały, a już większy rozmiar np. 19 w 4:3 odpada. Jak z rozdzielczością takich monitorów? Chciałbym, aby i na jednym i na drugim była podobnej wielkości czcionka, zawsze można zmienić rozdzielczość nominalną, ale tracę jakość. Proszę wszystkich zainteresowanych o pomoc w tej sprawie.
Paq Napisano 15 Sierpień 2009 Autor Napisano 15 Sierpień 2009 Przepraszam, że muszę podbić temat. Nie ma lepszego Forum o grafice od max3d.pl stąd moja wielka prośba o odzew, bardzo zależy mi na czasie.
Robertus Napisano 15 Sierpień 2009 Napisano 15 Sierpień 2009 Ja uważam że warto zainwestować w duży i dobry monitor główny a na starym przerzucić same narzędzia. Bez sensu teraz do starego monitora próbować coś "spasować". Wiem że pisałeś o budżecie ale takie moje zdanie :)
Paq Napisano 15 Sierpień 2009 Autor Napisano 15 Sierpień 2009 Dziękuję za odpowiedź. Ja uważam że warto zainwestować w duży i dobry monitor główny a na starym przerzucić same narzędzia. Dokładnie takie samo mam zdanie, ale gdyby nie myśleć o "spasowaniu" to przemieszczanie się po starym monitorze może być problematyczne, nawet jeśli chodzi o sam pasek narzędziowy, histogram, layer'y itp. Mam rację? Czy to raczej kwestia przyzwyczajenia? Sprawą drugą jest budżet, który jest chyba największym problemem, bo zamyka się w 1000zł. Mogę kupić nawet 24'calowy, ale na matrycy TN, z drugiej strony zastanawiam się czy monitor na PVA/IPS będzie mi koniecznie potrzebny, skoro i tak tworząc layout w PS włączam tryb kolorów dla Web. Inną sprawą jest to, że monitorki na lepszych matrycach to koszt już min. 1500zł.
rozpruwacz Napisano 16 Sierpień 2009 Napisano 16 Sierpień 2009 wiesz, uwazam ze jak nie robisz colorcorrection czy (hyper)realistycznych renderow to nie powinienes sie przejmowac kolorami na monitorze... ale kup najwiekszy monitor jaki mozesz, z duza rozdzielczascia, a twoj stary wywal na bok jako "pomocnik", nie bedzierz go w sumie zbyt duzo uzywal wiec roznica w rozdzielczosci nie powinna ci przeszkadzac zbytnio odnislem wrazenie ze twoj stary monitor to 4:3, zgadza sie?
claude Napisano 16 Sierpień 2009 Napisano 16 Sierpień 2009 Nie wiem czy warto brać byle jaki monitor i patrzeć tylko na wielkość i rozdzielczość Ja cieszę się że mam matryce PVA, z każdego kątu obraz jest ładny, a jak się przesiadłem na kolegi wielki ale zwyczajny TN monitor to odczułem duży spadek jakości, kolory przepalone, brak delikatnych tonów. Więc moze się przydać troszkę lepsza matryca.
Gość User190 Napisano 16 Sierpień 2009 Napisano 16 Sierpień 2009 rozpruwacz> Pierdoły piszesz. Kup coś z dobrymi kolorami,a na starym trzymaj paski narzędziowe, itd. Nie mozesz założyć, że skoro inni mają złe monitory, to nie warto inwestować w dobry. Monitory z matrycą TN obcinają bardzo duże fragmenty czerni i bieli - niestety niektóre lepiej radzą sobie z czarnym, niektóre z białym, więc nie możesz założyć, że wszyscy mają źle to nie warto się starać.
Paq Napisano 16 Sierpień 2009 Autor Napisano 16 Sierpień 2009 Dzięki za odpowiedzi. rozpruwacz: tak, 4:3. claude, M@TiW : w takim razie, trzeba będzie wydać wszystkie pieniążki z pracy sezonowej. Do wyboru właściwie staje : marny Gateway na PVA i HP na IPS. Cena 1100zł jest zaporowa, nie mogę ani trochę wyjść poza nią, podane przeze mnie modele to najtańsze sztuki z matrycami lepszymi od TN, będące panoramami. Myślę o HP, w sieci bardzo pozytywnie wypowiadają się o tym modelu.
miriam Napisano 16 Sierpień 2009 Napisano 16 Sierpień 2009 przede wszystkim powinieneś odpowiedzieć sobie na pytanie co się Tobie liczy bardziej większa powierzchnia robocza rozdzielczość czy też przynajmniej teoretycznie "spasowana" gama kolorów na matrycach IPS/SIPS ect. czego praktycznie bez właściwej korekcji nie będziesz w stanie w pełni wykorzystać ;). U siebie korzystam z monitorka 19" 4:3 SONY SDM HX95 na MVA a jako drugi doszedł http://www.iiyama.com/pl_PL/Product/product/162#showtab2 i ze względów praktycznych przyznam szczerze po zestrojeniu obu Spyderkiem nie widzę gołym okiem wielkiej różnicy. Znam również kolegów którzy śmigają nieziemskie grafy na zwykłych Samsungach, dlatego chłopaki ;) jeśli mówić o zastosowaniu monitorka stricte do grafiki 2D o pokryciu 95,98% przestrzeni Adobe RGB i10 bit korekcji gamma trzeba się liczyć z wydatkami rzędu 4000- nastu tysięcy i pytam się szczerze po kiego, skoro sprzedawany produkt finalny zostanie wyświetlony na monitorze klienta który ma za przeproszeniem w D. nasz monitor za kilka paczek bo on ma taki jaki ma ;). Paq moim zdaniem kup taki na jakiego Cię stać ;), z doświadczenia własnego powiem że dobry monitor to taki w którym da się swobodnie dokonać korekcji temperatury, wyświetlanej gamy, jak również możliwość ustawienia RGB, o jasności i kontrastach pisał nie będę bo większość z oferowanych sprzęcików ma teraz te parametry mocno ubarwione ;). oraz co w zasadzie może przede wszystkim jak długą ma gwarancję ;). //Pozdr.
Paq Napisano 17 Sierpień 2009 Autor Napisano 17 Sierpień 2009 miriam dzięki za rady. powinieneś odpowiedzieć sobie na pytanie co się Tobie liczy bardziej większa powierzchnia robocza rozdzielczość czy też przynajmniej teoretycznie "spasowana" gama kolorów na matrycach IPS/SIPS ect. Przede wszystkim kładę nacisk na powierzchnię, na której mogę pracować. Kolory są jakoby sprawą drugoplanową, bo monitor nie ma być kalibrowany pod kątem wydruku etc. Przede wszystkim Web, a gamma kolorów w jakiej poruszam się w PS to często "web-safe" (216 kolorów bezpiecznych) i opcjonalnie ich delikatne odcienie. skoro sprzedawany produkt finalny zostanie wyświetlony na monitorze klienta który ma za przeproszeniem w D. nasz monitor za kilka paczek bo on ma taki jaki ma . Jestem takiego samego zdania.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się