mr.funky Napisano 6 Kwiecień 2004 Share Napisano 6 Kwiecień 2004 Czesc, ostatnio chcialem sie zabrac za dodanie do prawdziwego filmu animacji startujacego a potem lecacego Xwinga. Mam tylko problem z doborem rendera..... nie wiecie jak i czym to zrobic aby model wygladal realistycznie w otoczeniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
imprecis Napisano 9 Kwiecień 2004 Share Napisano 9 Kwiecień 2004 Użyj do tego celu mapy HDRI zblizonej do otoczenia :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mr.funky Napisano 11 Kwiecień 2004 Autor Share Napisano 11 Kwiecień 2004 tak tylko ze xwing nie byl blyszczacy zeby sie w nim co kolwkiek odbijalo....:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamis16 Napisano 11 Kwiecień 2004 Share Napisano 11 Kwiecień 2004 O ile mi wiadomo mapa HDRI nie sluzy wylacznie do generowania odbic... Sluzy takze do oswietlenia sceny... Ale moge sie mylic :) Pozdrawiam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mr.funky Napisano 13 Kwiecień 2004 Autor Share Napisano 13 Kwiecień 2004 scena bedzie filmik ( enviorment ). xwing jest tam jedynym modelem 3d do oswietlania... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamis16 Napisano 15 Kwiecień 2004 Share Napisano 15 Kwiecień 2004 W takim razie nie rozumiem Twego problemu... Kazdy renderer sie do tego nadaje. Trzeba tylko miec o nim wystarczajaca wiedze ( Nie twierdze, ze ja ja posiadam :D ). Proponuje VRay\'a i zabawe z mapami HDRi... Daja naprawde dobre efekty... Pozdrawiam i zycze przyjemnej pracy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris_R Napisano 21 Kwiecień 2004 Share Napisano 21 Kwiecień 2004 hola hola... panowie! :) nie tak szybko... mr.funky... kmis16 ma rację co do tego, że każdy render sie do tego nadaje. To fakt. Aby model wygladał naturalnie w otoczeniu czeka cię kilka rzeczy... 1.po pwiersze (jeśli ujęcie jest dynamiczne i kamera się porusza) camera match moving... jeśli to tylko zdjęcie to ten etap odpada. 2.odwzorowanie światła i odbić... tu zdaj się na własny instynkt, o ile nie możesz udać się w miejsce gdzie było to ujęcie realizowane. Bo najprościej jest wziąć aparat Zorka 5 i zroibić kilka zdjęć :) Ale jeśli nie to fotomontarz w ps wrzucony do kanału odbić da radę. Co do światła to pewno że hdri jest najlepszym wyjściem, ale co jeśli nie masz? Wtedy trzeba model oświetlić wiarygodnie. Jesli słońce świeci z lewej, to daj świało z lewej. Dodaj, światło rozproszone, wiatło odbite od ziemi, może jakies dopełniające.... 3.Dopasowanie środowiska... głębia ostrości, mgła, perspektywa powietrzna, zairno filmowe... a przede wszsytkim CIENIE! Jesli to latające cudo ma rzucić cień na coś, co znajduje się w scenie to musisz chociać blokowo to ując w 3d, aby ten obiekt faktycznie mógł cienie rzucić. Potem materiał matte/shadow, który potrafi złapać tylko cienie... no i powinno to juz jako tako wyglądac.... pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mr.funky Napisano 8 Maj 2004 Autor Share Napisano 8 Maj 2004 Dzieki wielkie,pokombinuje z tym. Narazie jestem na etapie modelowania ( juz koncze ) z tym ze mam maly problem z polygonami ( za duzo ich wyszlo i na moim athlonie 2,2 z 256 ram zaczyna sie ciac ale sproboje go \"odchudzic\" ) pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris_R Napisano 19 Maj 2004 Share Napisano 19 Maj 2004 Pamiętaj że możezs zawsze uzyć Proxy... (XRef objects), jesli praca zacznie spowalniać i ciążyć... pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się