Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Czesc, ostatnio chcialem sie zabrac za dodanie do prawdziwego filmu animacji startujacego a potem lecacego Xwinga. Mam tylko problem z doborem rendera..... nie wiecie jak i czym to zrobic aby model wygladal realistycznie w otoczeniu?

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

tak tylko ze xwing nie byl blyszczacy zeby sie w nim co kolwkiek odbijalo....:(

Napisano

O ile mi wiadomo mapa HDRI nie sluzy wylacznie do generowania odbic... Sluzy takze do oswietlenia sceny... Ale moge sie mylic :) Pozdrawiam...

Napisano
  • Autor

scena bedzie filmik ( enviorment ). xwing jest tam jedynym modelem 3d do oswietlania...

Napisano

W takim razie nie rozumiem Twego problemu... Kazdy renderer sie do tego nadaje. Trzeba tylko miec o nim wystarczajaca wiedze ( Nie twierdze, ze ja ja posiadam :D ). Proponuje VRay\'a i zabawe z mapami HDRi... Daja naprawde dobre efekty... Pozdrawiam i zycze przyjemnej pracy...

Napisano

hola hola... panowie! :) nie tak szybko...

mr.funky... kmis16 ma rację co do tego, że każdy render sie do tego nadaje. To fakt. Aby model wygladał naturalnie w otoczeniu czeka cię kilka rzeczy...

1.po pwiersze (jeśli ujęcie jest dynamiczne i kamera się porusza) camera match moving... jeśli to tylko zdjęcie to ten etap odpada.

2.odwzorowanie światła i odbić... tu zdaj się na własny instynkt, o ile nie możesz udać się w miejsce gdzie było to ujęcie realizowane. Bo najprościej jest wziąć aparat Zorka 5 i zroibić kilka zdjęć :) Ale jeśli nie to fotomontarz w ps wrzucony do kanału odbić da radę. Co do światła to pewno że hdri jest najlepszym wyjściem, ale co jeśli nie masz? Wtedy trzeba model oświetlić wiarygodnie. Jesli słońce świeci z lewej, to daj świało z lewej. Dodaj, światło rozproszone, wiatło odbite od ziemi, może jakies dopełniające....

3.Dopasowanie środowiska... głębia ostrości, mgła, perspektywa powietrzna, zairno filmowe... a przede wszsytkim CIENIE! Jesli to latające cudo ma rzucić cień na coś, co znajduje się w scenie to musisz chociać blokowo to ując w 3d, aby ten obiekt faktycznie mógł cienie rzucić. Potem materiał matte/shadow, który potrafi złapać tylko cienie... no i powinno to juz jako tako wyglądac....

 

pozdro

Napisano
  • Autor

Dzieki wielkie,pokombinuje z tym. Narazie jestem na etapie modelowania ( juz koncze ) z tym ze mam maly problem z polygonami ( za duzo ich wyszlo i na moim athlonie 2,2 z 256 ram zaczyna sie ciac ale sproboje go \"odchudzic\" )

 

pozdrawiam

Napisano

Pamiętaj że możezs zawsze uzyć Proxy... (XRef objects), jesli praca zacznie spowalniać i ciążyć... pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności