Jump to content

Featured Replies

Posted

Witam. Mój problem może wydawać się z pozoru banalny, jednak ja nie potrafię sobie z nim poradzić. Chodzi o to, że po wyeksportowaniu modelu do .3ds i jego późniejszym zaimportowaniu, wszystkie kulki w materiałach są szare, a wszystkie bitmapy które były w scenie znikły; zostały zastąpione zwykłym kolorem.

 

A więc, czy da się wyeksportować model, ale tak żeby zawierał on wszystkie użyte bitmapy, bez żadnego kombinowania? Po prostu importuje i mam.

Pozdrawiam i proszę o odpowiedź

 

P.S. Program którego używam to 3DS Max 7

  • Replies 6
  • Views 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

File -> Archive

nie eksportuj do .3ds, jeśli już musisz, to do .obj, 3ds jest przestarzały

  • Author

Ale ja niestety MUSZĘ eksportować do 3ds. Chcę zrobić sobie w Gothicu swój mały świat, a spacer obsługuje tylko format 3ds.

Przy eksportowaniu do .3ds, zaznacz Preserve MAX Texture coordinates Innego rozwiązania nie widzę.

Ewentualnie poprzeciągaj tekstury na kulki, potem na model.

 

A dlaczego musisz importować z powrotem plik .3ds, który wcześniej wyeksportowałeś? Zmian w modelu dokonuj tylko w pliku .max, który wyeksportujesz do .3ds gdy zrobisz poprawki, zamiast importować .3ds za każdym razem w celu jego edycji.

  • Author
Przy eksportowaniu do .3ds, zaznacz Preserve MAX Texture coordinates Innego rozwiązania nie widzę.

Próbowałem używać tej opcji, jednakże bitmapy nie są zachowywane. Chodzi mi o to, że chcę sobie w Gothicu zrobić własny teren. Jednak program Spacer, obsługuje tylko meshe w .3ds. Innego formatu nie mogę użyć. A gdy wyeksportuje plik 3ds w maxie, i zaimportuję w Spacerze, tekstury wyglądają tak, jak bym odznaczył w Maxie opcję "Show Map in Viewport" czyli jakiś kolor. Próbowałem także używać dostępnych w Maxie mapek, ale one także nie są eksportowane. Czy da się coś w takiej sytuacji zrobić?

 

P.S. Wygląda to tak, jakby te bitmapy wogóle się nie eksportowały, gdyż jak już wspominałem, także po zaimportowaniu w maxie, nie widać bitmap. Czy da się jakoś "wpisać" mapy w eksportowany plik .3ds? Przy pomocy jakiegoś specialnego konwertera czy czegoś takiego?

export do 3DSa nie przenosi materiałów jako takich. Nie da się tego przeskoczyć.

To tak jak mówię, File -> Archive. Dzięki tej funkcji zapiszesz sobie w jednym miejscu wszystkie pliki powiązane z twoim modelem, w tym także tekstury (bitmapy jak to nazywasz). Ale skoro robisz swój model to i powinieneś wiedzieć gdzie te tekstury są. :)

 

Nie mam pojęcia jak ten Spacer jest zbudowany, ale może wymaga tego, aby model (.3ds) i tekstura(y) (.bmp?) były umiejscowione w specyficznym folderze, a może również ich nazwa musi być zbudowana specyficznie (np model i tekstura muszą mieć takie same nazwy)

 

Inna rzecz, że być może w edytorze tekstury się nie wyświetlają, ale w grze będą.

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy