mateoboss Napisano 29 Sierpień 2009 Napisano 29 Sierpień 2009 Witam. Mój problem może wydawać się z pozoru banalny, jednak ja nie potrafię sobie z nim poradzić. Chodzi o to, że po wyeksportowaniu modelu do .3ds i jego późniejszym zaimportowaniu, wszystkie kulki w materiałach są szare, a wszystkie bitmapy które były w scenie znikły; zostały zastąpione zwykłym kolorem. A więc, czy da się wyeksportować model, ale tak żeby zawierał on wszystkie użyte bitmapy, bez żadnego kombinowania? Po prostu importuje i mam. Pozdrawiam i proszę o odpowiedź P.S. Program którego używam to 3DS Max 7
Mr. J Napisano 29 Sierpień 2009 Napisano 29 Sierpień 2009 File -> Archive nie eksportuj do .3ds, jeśli już musisz, to do .obj, 3ds jest przestarzały
mateoboss Napisano 30 Sierpień 2009 Autor Napisano 30 Sierpień 2009 Ale ja niestety MUSZĘ eksportować do 3ds. Chcę zrobić sobie w Gothicu swój mały świat, a spacer obsługuje tylko format 3ds.
Mr. J Napisano 30 Sierpień 2009 Napisano 30 Sierpień 2009 Przy eksportowaniu do .3ds, zaznacz Preserve MAX Texture coordinates Innego rozwiązania nie widzę. Ewentualnie poprzeciągaj tekstury na kulki, potem na model. A dlaczego musisz importować z powrotem plik .3ds, który wcześniej wyeksportowałeś? Zmian w modelu dokonuj tylko w pliku .max, który wyeksportujesz do .3ds gdy zrobisz poprawki, zamiast importować .3ds za każdym razem w celu jego edycji.
mateoboss Napisano 30 Sierpień 2009 Autor Napisano 30 Sierpień 2009 Przy eksportowaniu do .3ds, zaznacz Preserve MAX Texture coordinates Innego rozwiązania nie widzę. Próbowałem używać tej opcji, jednakże bitmapy nie są zachowywane. Chodzi mi o to, że chcę sobie w Gothicu zrobić własny teren. Jednak program Spacer, obsługuje tylko meshe w .3ds. Innego formatu nie mogę użyć. A gdy wyeksportuje plik 3ds w maxie, i zaimportuję w Spacerze, tekstury wyglądają tak, jak bym odznaczył w Maxie opcję "Show Map in Viewport" czyli jakiś kolor. Próbowałem także używać dostępnych w Maxie mapek, ale one także nie są eksportowane. Czy da się coś w takiej sytuacji zrobić? P.S. Wygląda to tak, jakby te bitmapy wogóle się nie eksportowały, gdyż jak już wspominałem, także po zaimportowaniu w maxie, nie widać bitmap. Czy da się jakoś "wpisać" mapy w eksportowany plik .3ds? Przy pomocy jakiegoś specialnego konwertera czy czegoś takiego?
Hynol Napisano 30 Sierpień 2009 Napisano 30 Sierpień 2009 export do 3DSa nie przenosi materiałów jako takich. Nie da się tego przeskoczyć.
Mr. J Napisano 30 Sierpień 2009 Napisano 30 Sierpień 2009 To tak jak mówię, File -> Archive. Dzięki tej funkcji zapiszesz sobie w jednym miejscu wszystkie pliki powiązane z twoim modelem, w tym także tekstury (bitmapy jak to nazywasz). Ale skoro robisz swój model to i powinieneś wiedzieć gdzie te tekstury są. :) Nie mam pojęcia jak ten Spacer jest zbudowany, ale może wymaga tego, aby model (.3ds) i tekstura(y) (.bmp?) były umiejscowione w specyficznym folderze, a może również ich nazwa musi być zbudowana specyficznie (np model i tekstura muszą mieć takie same nazwy) Inna rzecz, że być może w edytorze tekstury się nie wyświetlają, ale w grze będą.
Rekomendowane odpowiedzi