Jump to content

finalRender - pytanie do kumatych


Mnietek
 Share

Recommended Posts

Znalazlem pewien tutorial w sieci dotyczący podstaw GI w fR. I tam jest taki tekst:

 

\"But first we set Contrast Range (Advanced Settings of the GlobalIllumination Parameters) to 10. Contrast Range should always reflect the value of the strongest light in the scene. It defines the Range, within which the lighting of the scene is preformed.

 

Now set the diffuse bounces to 15 and the number of RH Rays to 280. For many scenes even 126 RH-Rays are enough. But as I mentioned earlier, we have an extreme situation here (Objeclights need many more RH-Rays than rectlights or defaults lights).\"

 

Oto moje pytania: czy ja mam jakąś inną wersję fR? U mnie w zakładce \"Advanced Settings of the GlobalIllumination Parameters\" nie ma zadnego parametru ContrastRange. Nie mogłem równiez znaleźć parametru diffuse bounces i wogóle zrzuty ekranowe okienek dialogowych tych całych Advanced Parameters w globalsach są różne w tym tutorialu a inaczej wyglądają u mnie. Poza tym nie mam takiego typu światła co sie nazywa rectlight. Scena z tutoriala po załadowaniu krzyczy że nie ma jakiegoś pliczku .dlv (który jest załadowany nawiasem mówiąc). O CO TU CHODZI?????

Thx za jakiekolwiek sugestie.

Mnietek

Link to comment
Share on other sites

- po pierwsze chyba masz podstawowa wersje STAGE-0 1.0, instalnij update do 1.4 lub 1.5 (tylko max5) - tam jest parametr Contrast Range.

 

- po drugie skoro wszystko wyglada inaczej to screeny pochodza z wersji STAGE-1, ktora nie jest jeszcze dostepna, tam wlasnie jest funkcja diffuse bounces - widzialem na video-tutsach.

 

- po trzecie rect light to standartowy typ swiatla finala zobacz dokladnie w zakladce CREATE/LIGHTS/FINALRENDER...

 

to caly problem wg mnie

pozdr

 

P.S.

skad masz tego tutoriala? podaj link

Link to comment
Share on other sites

Oto linki do tutoriala

calosc jest na http://www.freelance3d.de/tut.htm

a dokladnie pdf znajduje sie na http://www.finalrender.com/finalrender/PDFs/indoor_us.pdf , pliki sceny sana http://www.finalrender.com/finalrender/files/indoor.zip. Z tego co się orientuje tutorial ni jest robiony na stage-1. Zresztą to byłoby bez sensu - kto robi tutoriale na czymś czego jeszcze nie ma?

Co do światłe w zakladce create/lights/fR mam trzy typy: fRObjLight, fRPartLight, CylinderLight

I generalnie cos mi tu smierdzi....

Byłoby fajnie gdybyś luknął na tego pdf-a i powiedział czy te wszystkie menu (a szczególnie te dotyczące globalsów) wyglądają tam tak samo jak u ciebie w max-ie. Oprócz globalsów u mnie inaczej wyglądają localsy - zupełnie inaczej mam wszystko porozmieszczane.

Wg mojej teorii ten tutorial jest robiony nie na nowszej ale na starszej wersji fR. Tylko dziwne jest że w tej mojej wersji (niby nowszej) nie ma tak pożytecznych ustawień. I jeszcze jedno - na screenach w tym pdf-ie znalazłem contrast i contrast range ale nie ma tam diffuse bounces - mówiłeś że widziałeś to w stage-1 - czyli u ciebie też tego nigdzie nie ma? Jeżeli tak to facet pracował na jakimś dziwnym fR... Ja wogóle nic nie kumam....

Mnietek

Link to comment
Share on other sites

pokazane w tutorialu screeny napewno pochadza z wersji S-0 1.4, wszystko wyglada tak samo jak u mnie. Nowy final STAGE-1, ktory ma sie ukazac na poczatku 2003 wyglada zupelnie inaczej, a przede wszystkim wystepuje jako osobny renderer - wlaczany zamiast scanline w ustawieniach renderingu.

Nie wiem o co im chodzi z tym Diffuse bounces? Nie ma takiego parametru! Dziwnie jest to napisane - tak jakby mial byc :o

Natomiast Rectlight to nic innego jak typowe Area Light nadajacy sie do symulacji np swietlowek - zreszta widac to na tutorialu.

Scenke z tutoriala otwarlem bez problemu, swoja droga to bardzo ciekawy przyklad - przyda mi sie do doskonalenia umiejetnosci pracy z GI:)

Jak masz watpliwosci jak ustawiac parametry finala to zajzyj ma moja stronke

www.mareg.adns.pl

- tam jest troche tego typu informacji...

Pozdrawiam

Marek

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy