claude Napisano 31 Sierpień 2009 Share Napisano 31 Sierpień 2009 Mam takie zadanie od znajomego aby zrobić symulacje napompowania poduszki. Mamy jakieś tam zamknięty materiał i trzeba go napompować. Wiem ze jest możliwość symulowania "inflation" takiego napompowania bo widziałem to w opisie modyfikatora cloth na stronie Autodesku. Nie napisali jednak jaki dokładnie parametr na to działa. Trochę robiłem na czuje i się zniechęciłem. Może ktoś się zna na tym lepiej. Za odpowiedzi z góry dziękuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Gosc Napisano 31 Sierpień 2009 Share Napisano 31 Sierpień 2009 a ja mysle ze polaczenie spherize z noisem tez to zalatwi o ile poduszka jest w miare prosta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
claude Napisano 31 Sierpień 2009 Autor Share Napisano 31 Sierpień 2009 dzięki za poradę ale ja bym chciał to zrobić jak najbardziej zgodnie z fizyką taka symulacja nadmuchania gumowych poduszek, nie chce aby poligony się rozciągały, chcę mieć w miarę pewność że jeśli napompuje np sklejone dwa prostokąty o wymiarach 20 cm to wyjdzie taka a taka wielkości poducha pewnie są jakieś programy do symulacji zjawisk fizycznych ale ja się znam tylko na maxie i myślę że też da się coś takiego zrobić wiem że brzmi to dziwnie ale coś takiego bardzo przydało by się mojej znajomej, cloth do tego nadaje się chyba najlepiej pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Levus Napisano 1 Wrzesień 2009 Share Napisano 1 Wrzesień 2009 Może mod push pomoże też? Albo: Zrób poduszkę napompowaną. Sklonuj ją, zastosuj na klon clotha, tak aby swobodnie sflaczała, używając modyfikatorów relax, push, noise itp osiągnij pożądany efekt sflaczenia. Następnie efekt zapodaj jako morpher na poduszkę napompowaną. Ale wówczas będziesz miał po prostu morph jednej w drugą. Możesz również zasymulować po prostu samego clotha na napompowaną poduchę i w jakiś sposób odwrócić symulację, np przy użyciu point cache, albo odwracając klatki. Nie znam sie zbytnio na animacji ale pewnie się da. Parametry clotha masz opisane w F1. EDIT: Jeszcze jedna rzecz mi przyszła do głowy, mianowicie realflow. Pewnie to grubsza rzecz do rozkminiania, ale może dałoby się zrobić tak za pomocą realflow, by "wlewając" particle wody o odpowiednich parametrach rozepchnęły by one model? powodzenia, jednym słowem ciekawy temat;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamil.ochel Napisano 1 Wrzesień 2009 Share Napisano 1 Wrzesień 2009 Ja bym zrobił tak jak Levus mówi. Przeprować symulację od napompowanej poduchy do flaka (clothem) czyli po prostu model napompowany połóż na jakiegoś plane'a i niech się na niego sflaczy. A potem nawet w jakimś programie do obróbki wideo możesz poskadać to tył do przodu i da taki sam efekt jak pompowanie ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się