Napisano 31 Sierpień 200915 l Mam takie zadanie od znajomego aby zrobić symulacje napompowania poduszki. Mamy jakieś tam zamknięty materiał i trzeba go napompować. Wiem ze jest możliwość symulowania "inflation" takiego napompowania bo widziałem to w opisie modyfikatora cloth na stronie Autodesku. Nie napisali jednak jaki dokładnie parametr na to działa. Trochę robiłem na czuje i się zniechęciłem. Może ktoś się zna na tym lepiej. Za odpowiedzi z góry dziękuje.
Napisano 31 Sierpień 200915 l a ja mysle ze polaczenie spherize z noisem tez to zalatwi o ile poduszka jest w miare prosta
Napisano 31 Sierpień 200915 l Autor dzięki za poradę ale ja bym chciał to zrobić jak najbardziej zgodnie z fizyką taka symulacja nadmuchania gumowych poduszek, nie chce aby poligony się rozciągały, chcę mieć w miarę pewność że jeśli napompuje np sklejone dwa prostokąty o wymiarach 20 cm to wyjdzie taka a taka wielkości poducha pewnie są jakieś programy do symulacji zjawisk fizycznych ale ja się znam tylko na maxie i myślę że też da się coś takiego zrobić wiem że brzmi to dziwnie ale coś takiego bardzo przydało by się mojej znajomej, cloth do tego nadaje się chyba najlepiej pozdro
Napisano 1 Wrzesień 200915 l Może mod push pomoże też? Albo: Zrób poduszkę napompowaną. Sklonuj ją, zastosuj na klon clotha, tak aby swobodnie sflaczała, używając modyfikatorów relax, push, noise itp osiągnij pożądany efekt sflaczenia. Następnie efekt zapodaj jako morpher na poduszkę napompowaną. Ale wówczas będziesz miał po prostu morph jednej w drugą. Możesz również zasymulować po prostu samego clotha na napompowaną poduchę i w jakiś sposób odwrócić symulację, np przy użyciu point cache, albo odwracając klatki. Nie znam sie zbytnio na animacji ale pewnie się da. Parametry clotha masz opisane w F1. EDIT: Jeszcze jedna rzecz mi przyszła do głowy, mianowicie realflow. Pewnie to grubsza rzecz do rozkminiania, ale może dałoby się zrobić tak za pomocą realflow, by "wlewając" particle wody o odpowiednich parametrach rozepchnęły by one model? powodzenia, jednym słowem ciekawy temat;)
Napisano 1 Wrzesień 200915 l Ja bym zrobił tak jak Levus mówi. Przeprować symulację od napompowanej poduchy do flaka (clothem) czyli po prostu model napompowany połóż na jakiegoś plane'a i niech się na niego sflaczy. A potem nawet w jakimś programie do obróbki wideo możesz poskadać to tył do przodu i da taki sam efekt jak pompowanie ;]
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto