Napisano 5 Wrzesień 200915 l Będę umieszczał ciekawe Tips&Tricks w tym gdziale (mam nadzieję że nie tylko ja) ... w Softimage 7.0 i 7.5 są nie zainstalowane ale dostępne bardzo dobre shadary o nazwie "Mental Ray Production Series Shaders"? jeśli nie to na stronie http://www.digitaltutors.com/ w darmowych fimach jest opisana instalacja i opis poszczególnych shaderów. W skrócie: w katalogu ..\Softimage\Softimage_7.#\Application\phenolib\spdl\mibase\ znajdują się .spdl które trzeba zainstalować ręcznie w Plugin Manager. W\w katalogu są następujące shadery mip_cameramap mip_card_opacity - porawne maskowanie spriteów w alpha kanale) mip_grayball mip_matteshadow - wyodrębnienie samego cienia w alphie mip_mirrorball mip_motionvector - shader do renderowania wektorów ruch do programów kompozycyjnych takich jak Toxik mip_motionblur - niezły postrender motion blur mip_rayswitch - shader pozwalający na podmianę shadera w odbiciach innego obiektu mip_rayswitch_advanced - jak wyżej ++ mip_rayswithc_enviroment - do podkładania obrazu za transparentne obiekty Opisałem te które sprawdziłem resztę warto sprawdzić samemu Po zainstalowaniu materiały można znaleźć w render tree.W search należy wpisać mip*
Napisano 12 Wrzesień 200915 l w katalogu ..\Softimage\Softimage_7.#\Application\phenolib\sp dl\mibase\ znajdują się .spdl które trzeba zainstalować ręcznie w Plugin Manager. A tam... Preset manager nas rozbestwił ;) Przed jego wprowadzeniem co najwyżej połowa shaderów była widoczna w menu. Podobny los jak Production Shaders spotkał lume shaders (są ledwie trzy dodane do PM) - ścieżka ta sama tylko katalog lume zamiast mibase. I co mnie zdziwiło - nie ma tam lume glass - co się z nim stało ?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto