Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Będę umieszczał ciekawe Tips&Tricks w tym gdziale (mam nadzieję że nie tylko ja)

 

 

... w Softimage 7.0 i 7.5 są nie zainstalowane ale dostępne bardzo dobre shadary o nazwie "Mental Ray Production Series Shaders"?

 

jeśli nie to na stronie http://www.digitaltutors.com/ w darmowych fimach jest opisana instalacja i opis poszczególnych shaderów. W skrócie:

 

w katalogu ..\Softimage\Softimage_7.#\Application\phenolib\spdl\mibase\

znajdują się .spdl które trzeba zainstalować ręcznie w Plugin Manager.

 

W\w katalogu są następujące shadery

 

mip_cameramap

mip_card_opacity - porawne maskowanie spriteów w alpha kanale)

mip_grayball

mip_matteshadow - wyodrębnienie samego cienia w alphie

mip_mirrorball

mip_motionvector - shader do renderowania wektorów ruch do programów kompozycyjnych takich jak Toxik

mip_motionblur - niezły postrender motion blur

mip_rayswitch - shader pozwalający na podmianę shadera w odbiciach innego obiektu

mip_rayswitch_advanced - jak wyżej ++

mip_rayswithc_enviroment - do podkładania obrazu za transparentne obiekty

 

Opisałem te które sprawdziłem resztę warto sprawdzić samemu

 

Po zainstalowaniu materiały można znaleźć w render tree.W search należy wpisać mip*

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
w katalogu ..\Softimage\Softimage_7.#\Application\phenolib\sp dl\mibase\

znajdują się .spdl które trzeba zainstalować ręcznie w Plugin Manager.

A tam... Preset manager nas rozbestwił ;) Przed jego wprowadzeniem co najwyżej połowa shaderów była widoczna w menu.

 

Podobny los jak Production Shaders spotkał lume shaders (są ledwie trzy dodane do PM) - ścieżka ta sama tylko katalog lume zamiast mibase. I co mnie zdziwiło - nie ma tam lume glass - co się z nim stało ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności