Jump to content

Artur Paprocki

Members
  • Content Count

    224
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

107 Excellent

About Artur Paprocki

  • Rank
    Member
  • Birthday 09/16/1980

City (optional)

  • Miasto
    Warszawa
  1. Cześć. Dzięki Michał za sporą dawkę informacji. Dzięki za liczne przybycie. Zgłosiło się prawie 190 osób a salę mieliśmy na prawię setkę. Dzięki za zainteresowanie i przepraszamy za brak miejsc. Następnym razem postaramy się o większę miejsce. Znów nie dopilnowałem gościa i przeciagneliśmy prawie o godzinę. @blazerbobek Spotkanie będzie zmontowane jako klip w ciagu 10 dni. Spotkanie z zespołem ARES zablokowało na roszczenie z strony FOXa. Pracuję nad odblokowaniem ale algorytm YT jest bezlitosny a odopowiedzi na oficjalne sprostowania ciągną się w nieskończoność. Mam nadzieje że się uda odblokować choć skożystam z okazji i namówię na osobiste uczestnictwo na spotkaniach.
  2. Polska Grafika Cyfrowa została zaproszona do udziału przez Promised Land w celu zorganizowania wystawy i warsztatów. Naszym zadaniem było przygotowanie i przeprowadzenie całodniowych warsztatów malarstwa, zarówno cyfrowego, jak i "analogowego ;)" Potrafimy takie rzeczy zorganizować. Chodzi głównie o zestawienie sprzętu, światła, aktorów etc. Nie jest to rocket science, ale wymaga pewnej wprawy. Promised Land to festiwal organizowany „oddolnie” przez ludzi z CDPRed. Wielkie wyraz szacunku dla pracodawcy, który daje zielone światło (czytaj kasę) na takie spore przedsiewzięcie Zrobienie wystawy było rzeczą prostą i było naszym celem. Tyle o udziale PGC. Teraz moje wrażenia. Trochę od kuchni. Promised Land w EC1 - Łódź EC1 to „lokal” na 1500 osób. Sam festiwal był przewidziany na 400 osób i mimo że tyle osób było, to gigantyczne lokacje wchłonęły ludzi po salach. Mimo to w porównaniu do THU, na którym nie błyłem, ale wysłuchałem kilka relacji, wszystko znajdowało się w jednym budynku i po pierwszym dniu wszyscy radzili sobie z rozpoznawaniem sal wykładowych. Zajęcia. Niestety nie mogłem być na wszystkich, w praktyce byłem dosłownie na 3 w całości. Maciek Gliwa - Baobab Studio -Opowiadał o VR i oceanie możliwości, jaki stoi przed twórcami zainteresowanymi storytellingiem - (Maciek dostał Emmy Award grupowo za Henrego Hetchhoga) Jeremy Collins (Blizzard) - pokazywał bardzo technicznie w świetnej prezentacji jak są animowane postaci w WoW. Był bardzo dobrze przygotowany i dawał tipy jak animować postaci do gry aby sylwetka i animacja "czytała" się bardzo wyraźnie. https://www.facebook.com/jcollins82?fref=ts Furio Tedeschi (Paramount Pictures)- jest kozakiem. Nawet trudno mi opisać jak zajebiste rzeczy pokazywał. Poza tym jest świetnym gościem. Wszystko, co pokazywał było pod rygorem NDA więc wspomnę tylko tytuł Halo. https://www.facebook.com/foo.rio?fref=ts Ben Mauro - opowiadał o zarobkach w Concept Artcie , o tym jak omijać pośredników, jak wyceniać swoją pracę oraz wspomniał o zarobkowaniu na własnych IP (intelectual properties). Ten wykład był cenny dla mnie. Z wieloma rzeczami się zgadzam z Benem. PGC dokładnie jest po to aby bez korporacji można było sprzedawać swoje dzieła. Jako inny przykład zarobkowania na swoim "IP" to tworzenie własnych gier na prostych platformach typu Unreal Engine etc. https://www.facebook.com/ben.mauro.3?ref=br_rs Na naszych warsztatach z rekonstruktorami i cosplay mieliśmy rozmowę z Sze Jones - Dla mnie Sze jest boginią 3D Character Design :). Okazało się, że jest wyjątkowo skromną i uczuciową kobietą. Wzruszyła się naszym uznaniem dla jej pracy. Odwzajemniła się bardzo dobrym wykładem oraz wyjątkową życzliwością na warsztatach. Rekrutacja DigiiC Pictures rozstawił swoje stanowisko headhunterskie - płakać mi się chciało jak młodzi uczestnicy nie wiedzieli ocb. DP szukali do 50 pracowników sic! Z każdej opcji w pipelinie. Załatwiają relokacje, mieszkanie przy stanowisku ... pusto. CDPRed - Szuka 50+ ludzi z różnym skillsetem . Znam doskonale odpowiedź czemu tak jest, że dobra praca przy światowych tytułach nie jest rozchwytywana przez młodych ludzi. Jak ktoś będzie chciał znać moje zdanie to chętnie odpowiem. Libacje. Co wieczór była libacja na Piotrkowskiej.Dla mnie, było to wyjątkowa akcja Prawie tydzień alkoholizacji robił swoje. Każdego dnia coraz mniej osób wyrabiała się na poranne wykłady. Ja z racji obowiązków miałem dużo mnie możliwości, ale moi studenci\wolontariusze do normalnej pracy by zapewne nie przyszli. Kurde, ale chciałbym sam być wolontariuszem ... Co do ceny.... THU to 700Eu + drugie tyle za dojazd. PL nie jest położony w kurorcie, ale zdecydowanie nadrabiał wysokim poziomem merytorycznym. Dla mnie panel dla animatorów gdzie Bailey Brent, Jeremy Collins, Maciek Gliwa, Jay Hosfelt, Jason Martinsen, Hubert Daniel oraz Agnieszka Piechnik Sebastian Kalemba rozmawiają na temat podany z publiczności jest warty takich pieniędzy. W korporacji nazwałbym to szkoleniami na poziomie B2B. Prosi tłumaczyli swoim odpowiednikom jak pracują. Pracuje na uczelni gdzi miesiać nauki kosztuje 800zl. Moi studenci więcej dowiedzieli się o branży kreatywnej w ciągu 4 dni, niż kiedykolwiek dowiedzą się ze szkoły. Pracując w tej branży nie jest trudno zarobić takie pieniądze, wiem bo znam zarobiki naszych artystów. Pytanie czy każdy jest w stanie uwierzyć w siebie i zainwestować w swoją przyszłość. (Pewnie wyhaczę hejt za to ;P) Kolejne edycje. Autorem sukcesu tego wydarzenia jest Paweł Mielniczuk - Dyrektor Promised Land. To co jest najcenniejsze w tym projekcie to własnie fakt że organizją go ludzie z branży. Paweł jest character Art Directorem. Mimo że musiał dzielić obowiązki zarządzania artystami postaci w CDP to był wstanie przygotować świetną imprezę. Kierwonik EC1 powiedział mi po imprezie że nigdy nie widział tak dobrze zorganizowanej imprezy pomimo że co tydzień organizowane są imprezy koroporacyjne wielkich firm przez zawodowców z zarządzania eventami. Znów gdyby porównywać THU czy IFCCI do PL to z moich rozmówców z weteranami takich imprez, PL wypada najlepiej pod względem merytorycznym. Jeśli w przyszłym roku będzie podobnie, to zdecydowanie polecam.
  3. Hej. Polska Grafika Cyfrowa przygotowała na Promised Land wystawę prac oraz Warsztaty Malarstwa Cyfrowego. Przez 3 dni będzie dostępna dla was 20 stanowisk z Cintiqami, Intuos Pro, Companionami. Każde stanowisko posiada monitory EIZO. Codzinnie przez 6-8 godzin będzie można rysować z natury rekonstruktorów historycznych - zrobje płytowe, wikongów, samurai, cosplay - rycerze jedi, post-apo i oraz nagie modelki ( akt ) . Mamy dosłownie kilka kodów rabatowych dla grafików(20%). Jeśli ktoś jest jeszcze zainteresowany, to zapraszam na [email protected] Uwaga dla uczestników festiwalu. Przy wejsciu rozdajemy katalog wystawy wraz ze szkicownikiem. Przyda się na warsztatach i wykladach do notatek. Sugeruję brać własne przybory do malarstwa. Mamy w sumie, nie ograniczoną ilość miejsc (sztalug) dla rysujących analogowo ;) Dodatkowo wraz z HTC Polska przygotowaliśmy naszą galerię w wersji VR. Premiera na wystawie PGC. Przypominam, bilet na Promised Land to automatyczna wejściówka na festiwal komiksu, który odbędzie się zaraz po imprezie. W razie pytań do "naszej" części zapraszm do dyskusji.
  4. Zapraszam na "craft beer" na Wernisaż 27go kwietnia. Dobra okazja do spotkania i pogadania. Oto lista wystawiających się artystów: Adrianna Głowacka Ala Kapustka Aleksander Karcz Antonina Kraszewska Artur Sadłos Bartłomiej Gaweł Bozena Chądzyska Darek Zabrocki Gracjana Zieliska Grzegorz Rutkowski Grzesiek Przybyś Hanna Oloś Iga Oliwiak Igor Chołda Jakub Różalski Kamila Kozłowska Karol Duma Katarzyna Oleska Katarzyna Zielińska Krystian Biskup Luiza Kwiatkowska Łukasz Nowicki Łukasz Sienkiewicz Maciej Rasała Maciej Sidorowicz Marcin Fogler Marcin Jakubowski Marcin Warzecha Marek Madej Mariusz Harasymów Marta Dahlig-Orłowska Mateusz Kalberos Michalski Mateusz Lenart Mathias Zamęcki Michał Dziekan Michał Kuś Michał Migacz Michał Motulewicz Michał Sawtyruk Michał Sowa Milena Młynarska Patrycja Domańska Piotr Arendzikowski Piotr Ciećkowski Przemek Kotyński Rafał Wojtunik Sebastian Skrobol Sonia Wiśniewska Sylwia Bomba Szymon Biernacki Tomasz Jędruszek Tomasz Larek Tomasz Łukaszczyk Tomasz Majewski Tomasz Zarucki Tomek Michalski Wojciech Bem Wojtek Bajor Wojtek Fus Warto spotkać się w "szerszym gronie" :) https://www.facebook.com/events/1080133545383327/
  5. Jedna uwaga. Prawo autorskie w USA, NIE jest federalne. Każdy stan stanowi swoje prawo w tej kwestii. Mowa o prawie autorskim w USA jako całości jest nie wiążąca. Warto podkreślić wedle którego stanu rozpatrujemy daną sprawę. Siedziba sądu oraz powoda.
  6. Hologram nie jest wyłącznie dla efektu. Jest częścią zabezbieczenia wartości kolekcjonerskiej. Numeracja na hologramie informuje o numerze w serii limitowanego nakładu. Ale wątek jest o prawie autorskim ;)
  7. Bardzo różnie, najlepiej sprzedaje się Jakub Różalski.
  8. I jeszcze jedno. W naszej galerii jest praca, która 2 lata temu poszła na aukcji za 3300 zł.To była praca, która poszła za najwyższą sumę w tamtym czasie.Jest to praca młodego architekta, Tomka Michalskiego, który wykorzystał Marvelous Designer oraz vraya. http://polskagrafikacyfrowa.pl/sklep/udrapowane-zwierzaki-34
  9. Nie zamakam tematu, ale chcę podkreślić, że nie jestem prawnikiem. Na kilku przykłach przytoczonych staram się wyjaśnić jak ja interpretuje niektóre czynności w grafice względem ustawy. Nie jest to łatwe, szczególnie na forum. Możemy dalej rozpatrywać gdzie jest granica twórczości w modelowaniu 3D, która w każdym przypadku jest wysiłkiem intelektualnym,ale w moim przekonaniu, nie zawsze skutuje utworem.Warto dodać, że określenie obiektu utworem skutkuje objęciem go prawami autorskimi (osobistymi i majątkowymi). A przed nami jest jeszcze długa droga przed zdefiniowaniem współczesnych "dzieł sztuki" ;)http://www.prawoautorskie.pl/
  10. PGC utrzymuje się wyłącznie z handlu obrazami cyfrowymi(czyli zarabiamy tylko jak artysci zarobią). Nie jestem wstanie tego udowodnić, ale IPlegal jest po prostu kancelarią, którą wybraliśmy. W najlepszym przypadku Pani Mecenas Korol da nam upust jak będziemy coś potrzebowali ;). Kwestie finsansów i rozliczania nie były poruszane. Spotkanie trwało 4 godziny i dotyczyło tylko prawa autorskiego. Pytaj, postram się odpowiedzieć jak potrafię No to jest, tajemnica ;)
  11. Nie nigdy. Prawo stanowi jednoznacznie, ale braliśmy pod uwagę kilka przykładów gdzie w kilku praca grafika 3D nie miała cech utworu. A'propos mówimy o utworze. A jest jeszcze dzieło sztuki;) Tak, jeśli spełni inne warunki, które na potrzeby trollowania Pan pomija pomimo 3 krotnego przypominania Panu, na czym Polega ustalenie utworu. Przypomnę jeszcze raz (nie dla Pana) tylko dla czytających. Pan doskonale już to wie:- utwór musi wykonać człowiek. Sposób dowolny- utwór musi być wyrażony (namalowany, wyśpiewany, zagrany,) Performance - to nie utwór-utwór musi mieć indywidualny charakter- utwór musi przejawiać działaność twóczą ( mieć charakter kreatywny, wnosić nowe wartości, nowe wymyślone przez twórcę elementy,) Praca na komputerze nie determinuje czy coś jest utworem, czy nie(patrz wyżej). Na pewno może być wyrażona poprzez ukazanie komuś wyniku pracy na ekranie komputera. Znów jakaś nieuzasadniona gorycz. Nie oceniam ani nie porównuje grafiki 3D do konceptu. Sam skończyłem uczelnię na wydziale grafiki 3D w PJWSTK. Rozróżniam kreację plastyczną z wykorzystaniem 3D od inżynierskiego fabrykowania modeli na podstawie czyjegoś pomysłu, gdzie jednym intelektualnym zadaniem jest rozmieszczenie siatki w efektywny sposób (np. modelowanie samochodów). Vitali Bulgalov nie potrafi rysować ani malować, ale jego prace przejawiaja wszystkie punkty. Są wykonane przez człowieka, wyrażone poprzez publikację w internecie, mają bardzo indywidualny charakter a przede wszystkim widać działalność twórcza poprzez kreatywny charakter, który wnosi wiele nowych wartości, a elementy z których powstają jego dzieła, są przez autora wymyślone. Doceniam trolowanie na rzecz PGC i IPlegal :) Zaszło to za daleko. Odpowiadam publicznie, że Sjon nie jest opłaconym przez nas trollem. Jeśli ktoś ma jakieś merytoryczne pytania zapraszam do dyskusji.
  12. Może być utworem zależnym Art2 i utworem(np jak autor jest ten sam) Art.1 Może być jeśli spełni warunki utworu Art.1 :) jak w przykładzie pierwszym Dokładnie tak.
  13. Wszystko jest logiczne, moim zdaniem. Warto to wyjaśniać: Tak to jest tylko i wyłącznie jego utwór. Wyraził go przy pomocy swojej pracy, indywidualnie i niepowtarzalnie. Nadal jest to utwór ale tym razem zależny bo posiada cechy opracowaniaArt.2 pkt.1 Ba! pierwszy (bochomaz) też jest utworem Art.1 pkt 1 i 2.
  14. Nie, nie jest błędne. I nie ma tutaj analogi do „różowego smoka". Aby prawo autorskie mogło być zastosowane, to musimy brać konkretną rzecz pod uwagę. Pomysł musi zostać wykonany. Sam w sobie nie podlega prawu autorskiemu. Jest tak, ponieważ prawo autorskie chroni nie "ideę"(Pomysł) a jej wyrażenie. Art1. Punkt 2.1. Inaczej mówiąc. Przykład:Pomysł na postaci „Serce i Rozum” nie jest objęty prawem autorskim. Musi zostać wyrażony. I tak, może być zapisany w postaci scenariusza. Dalej, może być wyrażony w postaci reklamy. Trzymając się tego przykładu, autor modelu „Serca" na podstawie rysunku, jeśli wyrazi w odpowieni sposób swoje dzieło, może ale nie musi być autorem utworu. W najlepszym przypadku, będzie współautorem wraz z ze wszystkimi twórcami reklamy. Art.9 Moim zdaniem wymodelowanie Lamborghini Aventador na podstawie blueprintów, nie daje autorowi możliwości o mówieniu o swojej pracy jako o utworze. Ponieważ projektantem był Filippo Perin,i co nie daje modelarzowi znamion współtwórstwa dzieła unikalnego. Ale wykonanie renderingu z unikalnym oświetleniem, kadrem etc. Już tak. Jeśli trudno odpowiedzieć na pytanie, czy czynność jest utworem, można posłużyć się "testem statystycznej jednorazowości" Trzeba zadać sobie pytanie: Czy ktoś oprócz potencjalnego autora mógłby dysponując takimi środkami, i w podobnych warunakch stowrzyć coś identycznego lub bardzo podobnego? "Nie każdy proces intelektualny prowadzić musi też do powstania utworu. "Sąd Najwyższy w wyroku z 2006 roku stwierdził, że praca intelektualna o charakterze twórczym jest przeciwieństwem pracy o charakterze technicznym. Ta ostatnia polega na wykonywaniu czynności wymagających jedynie określonej wiedzy i sprawności oraz użycia określonych narzędzi, surowców i technologii. Podkreślono, że cechą pracy o charakterze technicznym jest przewidywalność i powtarzalność osiągniętego rezultatu, nie może być on więc utworem w rozumieniu prawa autorskiego."źródło: https://prawokultury.pl/kurs/zakres-przedmiotowy-prawa-autorskiego
  15. Idąc tą analogią, krótkowzroczną i irracjonalną, Michał Anioł nie był autorem fresków "Nowej Sykstynie" w Kalpicy Sykstyńskiej, tylko Papierz Juliusz II, bo dał na to kasę.
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy