OGLocDogg Napisano 6 Wrzesień 2009 Napisano 6 Wrzesień 2009 Witam. Jestem nowym użytkownikiem tego forum jak i programu 3Ds Max, także witam wszystkich Użytkowników. Postanowiłem zrobić animację noża do filmu, lecz problem pojawił się, gdy chciałem zaokrąglić rękojeść (kolor fioletowy na rysunku). Szukałem juz odpowiedzi na moje pytanie, lecz nie wiem jak sie zabrać za to. Używałem MeshSmooth, Bevel czy Extrude Razem z Tessellate i nic nie dawalo zadowalających efektów. Już nie chce miliard razy zaznaczać różnych wielokątów (Ctrl + LPM), bo jednak pare dobrych godzin zajmuje to. Teraz mam pytanie, czy jest jakis sposób na zrobienie tego typu rzeczy, bez ręcznego przesówania Vertexów i tworzenia nowych? Obiekt powinien byc "High Poly" jako, że chciałbym więcej szczegołów. Poniżej przedstawiam rysunek mojego modelu: http://img2.imageshack.us/img2/5614/obrazekz.jpg A to nóż, który chciałbym stworzyć: http://images26.fotosik.pl/181/ac0a338bac477172med.jpg Z góry dziękuję za odpowiedź
latos Napisano 6 Wrzesień 2009 Napisano 6 Wrzesień 2009 Troszkę przesadziłeś z tą ilością edgów taki sam efekt możesz osiągnąć z o wiele mniejszą ilością edgów ale używają turbo/mesh smootha. Spróbuj chamferem się pobawić.
Vehr Napisano 6 Wrzesień 2009 Napisano 6 Wrzesień 2009 ja bym proponowal w tym przypadku poly modeling a nie ze spline
BLADE Napisano 6 Wrzesień 2009 Napisano 6 Wrzesień 2009 ostrze zostaw a rączke wywal i zrób z osobnego obiektu. najszybciej i najlepiej zrobisz rączke używając box modelingu a pózniej tylko ms albo ts.
Mr. J Napisano 6 Wrzesień 2009 Napisano 6 Wrzesień 2009 Zaznacz krawędź z włączonym i odpowiednio ustawionym Soft Selection i poprzesuwaj. Ale najlepiej byłoby wywalić wewnętrzne krawędzie, a potem te zewnętrzne potraktować Chamferem.
PICsell Napisano 10 Wrzesień 2009 Napisano 10 Wrzesień 2009 Albo zrób to tak jak w tutku na froncie: http://cg.tutsplus.com/tutorials/3d-art/next-gen-weapon-creation-day-1-the-high-poly-model/
OGLocDogg Napisano 11 Wrzesień 2009 Autor Napisano 11 Wrzesień 2009 Dzięki bardzo za odpowiedzi. Dla wszystkich stawiam kolejkę :) Zrobiłem Box Modelling, lecz to wcięcie dobrze nie wyszlo z tylu rączki, więc odjąłem Booleanem zwykłym cylindrem, lecz nie ma tych zaokrąglonych krawędzi, a jednak musi mieć:/ Zaczne robić chyba wszystko od początku tak jak w tutuku od PICsell'a. Narazie mój nóż wygląda tak, proszę się nie smiać, gdyż jest to mój 3 render.
Rekomendowane odpowiedzi