olopl Napisano 8 Wrzesień 2009 Napisano 8 Wrzesień 2009 Moim marzeniem jest stworzenie niewielkiego miasta do pewnej gry. Nawet już zacząłem tworzyć modele i wstawiać jednak nie bardzo mi wychodzi wymiarowość obiektów. To znaczy jeden budynek albo za duży jest względem drugiego albo za mały. I ni jak nie mogę dość jak to zrobić żeby było wszystko równe. Przeglądając pewne zagraniczne forum natrafiłem na fajne miasteczko. Zdaje się wymodelowane w 3ds max. Kilka fotek poniżej: http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=241056&st=460 I jak on to robi że mu takie wszystko równe wychodzi?
Ania Napisano 8 Wrzesień 2009 Napisano 8 Wrzesień 2009 Pochodź z miarką po okolicy i zmierz kilka budynków, i trzymaj się przy modelowaniu tych wymiarów (wysokość jednego piętra, wysokość i szerokość drzwi wejściowych i okien, ewentualnie szerokość całego budynku). Nawet jak budynek będzie miał inny styl niż tam gdzie mieszkasz, to wymiary otworów i wysokości powinny być podobne.
JmTm00 Napisano 8 Wrzesień 2009 Napisano 8 Wrzesień 2009 zrób sobie jakąś miarę po prostu....jakieś drzwi czy okno jako punkt odniesienia i pod to modelujesz...nie ma tutaj zbytniej filozofii....jezeli masz postać w scenie to modeluj pod nią....pamiętaj również ze mozesz skalować całe budynki
mirach Napisano 8 Wrzesień 2009 Napisano 8 Wrzesień 2009 Sposób na zrobienie czegos wymiarowego, jest prosty, trzymac sie wymiarów. Jak pisze JmTm00, okno ma 3 metry wysokosci? modelujesz 3 metrowe okno, budynek ma 30 metrow wysokosci? modelujesz 30 metrowy budynek.. i tak dalej :)
Mr. J Napisano 8 Wrzesień 2009 Napisano 8 Wrzesień 2009 No i sobie ustaw te metry w Grid -> Units Setup
Rekomendowane odpowiedzi