Napisano 8 Wrzesień 200915 l Witam! Chcialem sie dowiedziec w jaki sposob mozna uzyskac calkowita przezroczystosc obiektu z nalozonym vraylightmtl. Jaka teksture wybrac zakladce opacity aby sam obiekt byl niewidoczny a jedynie jego .. nazwijmy to glow :) kombinowalem z vraycolor ale bez skutku ... wstawialem cala bitmape czarna ... potem biala ... przy mapie gradient mam wrazenie ze czesc robi sie przezroczysta ... co mialoby sens, jednak tylko w niewielkim stopniu. Chodzi mi o taki sam efekt jaki mam przy vraylight z zaznaczaona opcja invisible... czyli chodzi mi o odbicie swiatla na innym obiekcie po prostu. I przy okazji ... jesli juz jestesmy przy vraylightmtl to jak zrobic (teraz juz widoczny) obiekt aby nie mial on takich ostrych krawedzi? W ogole nie pasuje on do sceny ... podkrecanie AA nie pomaga a uzycie filtra na calym renderze to chyba ucieczka od rozwiazania. :) Zostaje tylko pedzel soften w photoshopie? :)
Napisano 8 Wrzesień 200915 l 1. http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/mtlWrapper_params.htm Matte properties. Albo PPM na obiekcie -> object properties -> visible to camera odznaczyć Powinno też działać. 2. W światłach zaznaczaj invisible i two sided. Tuż za światłem ustaw powierzchnię, na którą będzie rzucane światło. EDIT: Pisałem z głowy, więc mogłem coś pokręcić. :)
Napisano 8 Wrzesień 200915 l Autor Hej! Dzieki za szybka odpowiedz ....wylaczylem w object properties visible to camera, cast shadows i pare innych opcji i mam dokladnie to co chcialem :) Dzieki! Z ciekawosci chcialem sprawdzic drugie rozwiazanie ale nie do konca wiem jak to zrobic ... ustawilem material na wrappera i do base'a wrzucilem vraylightmtl .... zaznaczam matte (wlaczylem tez obustronne swiecenie) i ... mam czarny obiekt. W polu opacity w vraylightmtl nie mam teraz przypisanej zadnej tekstury ale sam ptaszek jest zaznaczony :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto