Kubajaniak Napisano 10 Wrzesień 2009 Napisano 10 Wrzesień 2009 (edytowane) Witam wszystkich. Ponieważ bardzo spodobały mi się samochody które zamieścili tu Javor i Joker, postanowiłem spróbować wymodelować samochód w ten sam sposób. Nigdy nie robiłem auta w tą metodą, więc nie mam zielonego pojęcia jak mi to wyjdzie. Dzisiaj sobie trochę usiadłem i po trzech godzinkach wyszło to co pokazuje niżej. Dodam jeszcze trochę krawędzi tam gdzie powinny być wyraźne kanty (np przy nadkolach itp) Mam nadzieję, że z waszą pomocą jakoś wymodeluje i wyrenderuje fure. A teraz do rzeczy. Siatka przed dodaniem MS'a i druga po dodaniu MS'a i zamiany obiektu na Editable Poly. Co o tym sądzicie? Czy siatka przed MS nie jest za gęsta? Mam nadzieję, że mi pomożecie przy tym samochodzie :) Pozdrawiam Edytowane 11 Wrzesień 2009 przez Kubajaniak
pecet Napisano 10 Wrzesień 2009 Napisano 10 Wrzesień 2009 (edytowane) Jest krzywo, a siatka jest za gęsta i dziwnie rozłożona. To nie jest takie proste, rób model normalną metoda, a wycinanie szpar, klamek, lamp i robienie innych detali zostaw sobie na siatke po ms. Ja to robie mniej więcej tak: http://members.lycos.co.uk/marekrybacki/konnekt/wires-zr1.jpg , model przed ms ma już wszelkie główne 'kanty', raczej niewiem jak z takiego modelu jak twój wykrzesać poprawne kształty po ms. Edytowane 10 Wrzesień 2009 przez pecet
Kubajaniak Napisano 10 Wrzesień 2009 Autor Napisano 10 Wrzesień 2009 (edytowane) Pecet, wiem że ten sposób do prostych nie należy, ale chciałbym jednak wymodelować samochód tą metodą. Chyba, że będę próbować setny raz i znowu nie wyjdzie, to zrobię tak jak mówisz :) Po MS będę wycinał tylko dziury itp. Trochę wywaliłem tego i owego. Wydaję mi się, że z tyłu jest trochę gęsto, ale nie mam pomysłu jak tam siatkę poprowadzić :/ Teraz to wygląda tak: Bardziej od tego czy prosto, czy krzywo chciałbym wiedzieć, czy siatka jest ok, czy dalej coś wywalić. Prostować będę później ;) Edit. Tak sobie pomyślałem, że w sumie to będę robić, tak jak Ty mówisz, tylko poprostu jeszcze nie dodałem tych ostrych krawędzi. Edytowane 10 Wrzesień 2009 przez Kubajaniak
ptaszek Napisano 11 Wrzesień 2009 Napisano 11 Wrzesień 2009 hej sprobuj tak moze (czerwone do wywalenia, zielone do zrobienia) staraj sie robic rowniej, a bedzie ok :) edit.. jak tak zrobisz to pokaz co wyszlo, bo to nie koniec :P
Kubajaniak Napisano 11 Wrzesień 2009 Autor Napisano 11 Wrzesień 2009 Dzięki wielkie za podpowiedź. Zrobiłem z tyłu siatkę prawie tak samo jak mi narysowałeś. Dodałem trochę linii tam gdzie mają być bardziej widoczne kanty. Na screenie gdzie jest low poly są zaznaczone na czerwono. Wygląda to teraz tak: Mam też dwa pytania, również dotyczące siatki. Zamieszczam screen, a pod spodem opis Tam gdzie zielona linia ma byś bardziej widoczny kant, wiec dodałem to co na czerwono. Czy pociągnąć te czerwone linie jakoś dalej, żeby nie było pięciokątów? W przyszłości tam gdzie jest żółta linia będzie otwór między zderzakiem i nadkolem I drugie pytanie. Na początku w miejscu łączenia się klapy maski i przedniego zderzaka siatka była w ten sposób jednak po dodaniu MS tam gdzie zielone kółko robiła mi się tak jakby krawędź (mam nadzieję, że wiecie o co mi chodzi). Zrobiłem więc coś takiego Czy to dobre rozwiązanie, czy zrobić to jakoś inaczej? Tam gdzie jest żółta linia w ostatnim screenie będzie dziura między maską i zderzakiem Z góry dziękuję za wszelkie porady
ptaszek Napisano 11 Wrzesień 2009 Napisano 11 Wrzesień 2009 hej w pierwszym wypadku mozesze je pociagnac dalej, ale je rowno rozprowadzaj na blotniku tzn nie musi byc idealnie ale zeby zmiany w odstepach nie byly gwaltowne w drugim przypadku dobrze kombinujesz, ale ja bym to pociagnal tak: pozdrawiam 1
M4rcus Napisano 11 Wrzesień 2009 Napisano 11 Wrzesień 2009 (...) w drugim przypadku dobrze kombinujesz, ale ja bym to pociagnal tak: (...) wydaje mi sie ze jesli tak sie zrobi to patrzac z gory to miejsce to nie bedzie okragle tylko "polamane"(efekt zbyt gestej siatki wzgledemreszty powierzchni) no chyba ze przewidujesz jak mocno te edge powyciagac do przodu zeby pokryly sie ze smothem zderzaka
Kubajaniak Napisano 11 Wrzesień 2009 Autor Napisano 11 Wrzesień 2009 Dzięki za odpowiedź. Samochód zacząłem robić rano, więc ostatecznie siatka wygląda inaczej, ale to co narysowałeś na pewno się przyda przy rozkładaniu siatki przy następnym samochodzie :) W pierwszym przypadku w końcu nie rysowałem tych dwóch linii. Pomyślałem, że dodam je później po MS i będą dochodzić tylko do łączenia zderzaka i nadkola. W drugim przypadku te dwie podwójne linie również zakończyłem na łączeniu maski i zderzaka. A linie na zderzaku, które są widoczne na drugim screenie a na pierwszym nie (w poprzednim poście) w ogóle wyrzuciłem. Dodałem MS i zacząłem powoli strugać samochodzik. Zrobiłem prawie przód. Łączenia jeszcze do końca się nie zgadzają, bo na razie maska, nadkole i zderzak nie mają grubości. Na razie zamiast kratki w masce jest siatka, ale to tylko tak na szybko zrobiłem bo idę spaciu :) A tutaj szybki renderek
M4rcus Napisano 11 Wrzesień 2009 Napisano 11 Wrzesień 2009 hmm kliknij prawym na "perspective" -> "configure" -> Field of view - ustaw na 45 stopni, wierz mi, tak bedzie znacznie lepiej
Kubajaniak Napisano 11 Wrzesień 2009 Autor Napisano 11 Wrzesień 2009 Tak mam ustawione domyślnie i nigdy tego nie zmieniałem.
M4rcus Napisano 11 Wrzesień 2009 Napisano 11 Wrzesień 2009 no to mam poprostu takie wrazenie, ze to autko jest jakos dziwnie pod katem wyrenderowane
ptaszek Napisano 12 Wrzesień 2009 Napisano 12 Wrzesień 2009 no chyba ze przewidujesz jak mocno te edge powyciagac do przodu zeby pokryly sie ze smothem zderzaka Dokladnie :) No chyba ze to i tak zly pomysl Kubajaniak- znacznie znacznie lepiej :)
Kubajaniak Napisano 13 Wrzesień 2009 Autor Napisano 13 Wrzesień 2009 (edytowane) Hej, mam pewien kłopot. Do tej pory pracowałem na maxie 9 i nigdy nie miałem takiego problemu, teraz sobie nagrałem 2010 i... Jak chce sobie zrobić cut'em linie to mam takie coś jaby przyciąganie do vertexów. Musiałem to jakoś przez przypadek włączyć, bo wcześniej było ok. Chce zrobić linie tak jak niżej na obrazku jest kolorem czerwonym, a robi mi tak jak jest zielonym. Snapa mam wyłączonego. Ktoś wie, co to za opcja tak działa? Edit: Zapomniałem dodać, że dzieje mi się tak tylko w widoku left. W top, bottom, back działa normalnie O_o Edytowane 13 Wrzesień 2009 przez Kubajaniak
Kubajaniak Napisano 14 Wrzesień 2009 Autor Napisano 14 Wrzesień 2009 Dziwna sprawa z tym cut'em. Jeśli wybiorę widok left kostką w prawym górnym rogu okienka, to robi mi się tak jak pisałem wyżej. Jeśli wybiorę z listy z lewego górnego rogu okienka, wszystko jest ok. Nie mam pojęcia czemu tak jest. Wrzucam mały upek. Wiem, że jest krzywo przy przednim słupku, ale na dzisiaj kończe zabawe z maxem i wyprostuję to następnym razem. Pewnie oprócz tego, ktoś jeszcze znajdzie jakieś babole. Następny up nie wiem kiedy, bo zaczyna mi się sesja poprawkowa :/
Kubajaniak Napisano 16 Wrzesień 2009 Autor Napisano 16 Wrzesień 2009 Malutki up'ek. Przez poprawki, następny będzie dopiero w nowym miesiącu :/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się