Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jakies porady jak przyspieszyc glossy reflection w vray? W mentalu licza sie super szybko a w vray to juz wartosc 0,8 dlawi strasznie rendering. Oczywiscie mozna poobnizac sample ale to juz nie bedzie widac nic procz ziarna :P. Interpolacja w materialach tez nie daje efektu bo daje calkiem niepoprawne efekty odbic i nie wyglada to zaciekawie (lepiej juz wyglada ziarno dajace prawidlowego reflecta niz gladkie niewiadomo co).

 

Wsumie przez ten czas jakos zylem z tym wolnym glossy ale mysle ze starzy wyjadacze maja pare ciekawych rad. Jest jeszcze jakis przyspieszac jak "use ligh cache for glossy rays"?

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

jak masz 0,8 to juz warto wlaczyc interpolacje, opcje:

Interpolate reflection / interpolate refraction

wtedy nisko (ostatnia zakladka w opcjach materialu) mozesz ustawic parametry interpolacji

 

light cache troche przyspiesza glossy, ale nie tak bardzo jak interpolacja

Napisano

Jeżeli masz dużo materiałów tego typu w scenie i spowolnienie jest spowodowane odbijaniem odbić, to można oprócz zmiany reflection depth użyć materiału typu override. W slot reflection dajemy wtedy uproszczony materiał (albo interpolacja, albo wyłączone odbicia, albo bardzo niski sampling). Zawsze pozostaje opcja wyplucia odbić jako elementu i ręczne pozbycie się ziarna jeżeli to ma być still. Zresztą do stilla polecam tak czy inaczej składanie go z elementów vrayowskich.

Napisano

Hynol ciekawe podejscie do sprawy musze to wyprobowac. Dzieki dziekowa i jeszcze raz dzieki.

 

A no i reput oczywiscie

 

edit: you must spread bla bla kurde nie moge :(

Napisano
jeżeli korzystasz z light cashe to jest tam w nim do zaznaczenia pole żeby LC wzięło glossy rays na siebie, bardzo przyśpiesza z tego co pamiętam

 

no tutaj bym polemizowal czy duzo, LC cacheuje jeden poziom odbic, jak wszystko sie

odbija we wszytkim to tak srednio sie przyspiesza

 

na pewno w gre wchodza wszystkie mozliwe fake'i, czyli:

- material override w GI

- reflection material override

- reflection interpolation

- glossy rays akcelerowane przez LC

 

wszystko naraz pozwoli utrzymac czasy w ryzach

Napisano
o reflection interpolation i glossy rays akcelerowane przez LC pisalem juz w pierwszym poscie wiec nie ma sensu tego samego pisac

 

no to jak widzisz, duzo wiecej ci nie zostalo do wyboru :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności